Autobusni kolodvor u Zagrebu, mjesto kroz koje čak i zimi u prosjeku dnevno prođe 15.000 ljudi, prepun je smeća, zapušten i smrdi po urinu.
Priča o kolodvoru je započela njegovim utemeljenjem 1961. godine, a sadašnji izgled poprimio je 1987. godine kada je zbog Univerzijade izgrađena nova kolodvorska zgrada s terminalima. Tada je započelo njegovo propadanje.
Prije nekoliko godina dijelovi zgrade su obojeni, ali većih intervencija nije bilo.
>> Autobusni kolodvor - bizarno ruglo Zagreba treba srušiti
Danas se na zidovima kolodvora vide pukotine, metalne konstrukcije jede hrđa, asfalt se raspada, a stubišta koja se spuštaju na perone su u katastrofalnom stanju. Cijeli prostor oko kolodvora i unutar zaudara na urin.
Čišćenje plaćaju 20.000 eura mjesečno, kolodvor i dalje smrdi
Grad Zagreb smo pitali tko čisti i održava kolodvor te zašto sve smrdi po urinu. Odgovor smo dobili od Zagrebačkog holdinga.
Kažu da u zimskom periodu kroz kolodvor prođe prosječno 500 autobusa, odnosno 15.000 putnika dnevno, a u glavnoj sezoni (od 15.6. do 15.9.) 1500 autobusa i preko 50.000 putnika dnevno.
"Zbog tako visoke frekventnosti, čišćenje prostora i perona autobusnog kolodvora provodi se svakodnevno u tri smjene", piše u odgovoru. Pitali smo koliko ljudi radi na čišćenju, ali nam nisu odgovorili. Kažu da troškove čišćenja snosi sam Autobusni kolodvor.
Za prvih šest mjeseci 2023. godine oni su iznosili 120.854 eura, bez PDV-a. To je nešto više od 20.000 eura mjesečno.
Holding: Ove godine kreće obnova i sanacija
Iz Holdinga u istom odgovoru najavljuju da je u planu raspisivanje javnog natječaja za projekt prilagodbe zgrade osobama s invaliditetom te obnovu vizure pročelja, nabavu novih monitora (displaya) za prikaz voznog reda te sustava hlađenja putničkog terminala.
Kažu i da je tijekom ove godine u planu i sanacija svih izlaza iz čekaonice na perone te nova rasvjeta na površinama perona. Bit će ugrađena i tri lifta.
"Planiranom investicijom slabovidnim osobama i osobama smanjene pokretljivosti omogućit ćemo jednostavan pristup objektu i peronima. Ugradnjom triju dizala u prostoru čekaonice osobama smanjene pokretljivosti omogućit će se jednostavan silazak na odlazne perone označene brojevima 200, 300 i 400", kažu iz Holdinga.
Planiraju i ugradnju podizne platforme za galeriju koja se nalazi iznad blagajni, na drugoj etaži.
"Novost je i da će se kompletan javni prostor putničkog terminala povezati s peronima, postavljanjem 1000 metara taktilnih traka za slabovidne osobe. Za olakšanu komunikaciju s osobama s invaliditetom blagajne će se nadograditi specijaliziranom tehničkom opremom", najavljuju.
Novi strop, rasvjeta, instalacije
U okviru pokrenute investicije je i obnova visećeg stropa koji se nalazi iznad putničkog terminala, a ispred blagajni i koridora sjever/jug. Postojeći viseći strop rekonstrukcijom će se zamijeniti novim modernijim materijalima, novom rasvjetom i instalacijama.
"Poslovanje Autobusnog kolodvora, kao i sva planirana unapređenja, usmjerena su na povećanje zadovoljstva korisnika uslugama koje pružamo", poručio je Holding.