Broj turista u srpnju bio blizu razine iz rekordne 2019., broj domaćih gostiju pao

Ilustracija: Grgo Jelavic/PIXSELL

KOMERCIJALNI smještajni objekti u srpnju su primili 4.3 milijuna turista ili 23 posto više nego lani, dok su s 25.2 milijuna noćenja u plusu za 20.6 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS), koji pokazuju da je 93 posto turista u tom smještaju bili stranci, a da je domaćih došlo 9 posto manje nego prošle godine.

Domaćih turista u srpnju je u komercijalni smještaj ukupno došlo 335.2 tisuće, ostvarivši 1.6 milijuna noćenja, što je za po 9 posto manje nego u srpnju 2021.

Pad broja domaćih turista

U gotovo svim jadranskim županijama domaćih je turista i njihovih noćenja bilo manje nego lani, između 7 i 11 posto, ali ih je u odnosu na srpanj 2019., kako navode iz DZS-a, u te objekte ukupno u srpnju 2022. došlo 14.7 posto više i ostvarili su 9 posto više noćenja.

Strani turisti su u ukupnim dolascima i noćenjima u tom smještaju u srpnju 2022. činili 93, odnosno 95 posto, tj. došlo ih je 26.6 posto nego u lanjskom srpnju ili 4 milijuna, a ostvarili su 23.2 posto više noćenja ili 24 milijuna. To je u odnosu na srpanj rekordne 2019. još zaostatak od 0.7 posto u dolascima i 1.6 posto u noćenjima.

Ukupno gledano, srpanj 2022. je u popunjenosti komercijalnog smještaja za istim mjesecom 2019. zaostao za 1 posto u noćenjima, ali je došlo 0.4 posto više turista.

Među strancima, najbrojniji su u srpnju bili Nijemci, koji su u komercijalnom smještaju ostvarili 21.2 posto od ukupnih stranih noćenja te porast od 19.2 posto u odnosu na njihova noćenja iz srpnja 2021.

Gotovo 70 posto njemačkih turista odabralo je samo dvije županije za svoj boravak - Istarsku i Primorsko-goransku, u kojima je ujedno ostvareno i oko 50 posto od svih komercijalnih dolazaka i noćenja turista u srpnju.

Po noćenjima u srpnju drugi su Slovenci, pa ih slijede Česi, Poljaci i Austrijanci, pri čemu ih je svih osim Poljaka bilo više nego lani, a s Poljacima i svih više nego 2019.

Najviše birali sobe, apartmane i kuće za odmor

Za smještaj su među svim vrstama komercijalne ponude turisti najviše birali sobe, apartmane i kuće za odmor (privatni smještaj), u kojima je ostvareno više od polovice srpanjskih noćenja ili 14.2 milijuna, što je i 19.6 posto više nego u srpnju 2021., ali i još manje nego u srpnju 2019., za 2.5 posto.

Kampovi su na drugom mjestu s gotovo 6 milijuna noćenja ili 19.4 posto više nego u srpnju 2021. i 5 posto više nego u srpnju 2019., dok su hoteli s 3.5 milijuna noćenja u porastu od 26 posto u odnosu na lanjski srpanj i u minusu od 3 posto u odnosu na srpanj 2019.

Iz DZS-a navode i da se turistima u srpnju 2022. u komercijalnom smještaju nudilo 410 tisuća soba, apartmana i mjesta za kampiranje, s 1.1 milijunom stalnih kreveta, što je 4.6 posto više nego lani i za oko 2.4 posto manje nego u 2019.

U prvih sedam mjeseci pak u komercijalnim smještajnim objektima ukupno je boravilo 9.8 milijuna turista ili 67 posto više nego lani, a 47 milijuna noćenja je porast od 54 posto.

Rezultati istog razdoblja 2019. još nisu, iznose iz DZS-a, dosegnuti te je došlo 10 posto manje turista i bilo je 3 posto manje noćenja.