Croatia Airlines: Žalbe pilota u medijima se uvijek pojavljuju u vrijeme pregovora o kolektivnom ugovoru

CROATIA AIRLINES priopćenjem je reagirala na nedavne medijske istupe Hrvatskog sindikata prometnih pilota (HSPP), gdje su piloti tvrdili kako će se promjenom internog pravilnika Croatia Airlinesa dodatno povećati njihov broj sati letenja i tako ugroziti sigurnost letenja.

Priopćenje donosimo u cijelosti:

Hrvatski sindikat prometnih pilota (HSPP) u nedavnim je medijskim istupima iznio niz neistinitih tvrdnji o poslovanju, gubicima i načinu vođenja Croatia Airlinesa. Takve se tvrdnje u medijima pojavljuju periodički i uvijek paralelno s održavanjem pregovora o kolektivnom ugovoru.

Croatia Airlines je u 2011. godini počelo primjenjivati odrednice poslovnog plana za razdoblje 2010. - 2013.g. s ciljem da se prepolovi financijski gubitak iz 2010. godine (109 milijuna kuna), a da se zatim u 2012. godini dođe do pozitivne nule (climbing to zero). Taj je plan uključivao temeljne pretpostavke restrukturiranja u kojemu su prepoznati i kvantificirani potencijali, koji su iskorišteni i unutar kompanije i za još bolje tržišno pozicioniranje. Kao potvrda uspješnosti tog poslovnog plana, u prvih devet mjeseci 2011. godine zabilježeni su 64 posto bolji financijski rezultati u odnosu na isto razdoblje 2010. godine (gubitak je smanjen za 70 milijuna kuna, odnosno iznosio je 39,5 milijuna kuna u odnosu na 109 milijuna kuna u 2010. godini) te je kompanija povećala svoj tržišni udio. Istovremeno, CA je u 2011. za mlazno gorivo potrošila gotovo 100 milijuna kuna više nego 2010.g., a za istu količinu naleta. Bez takvoga drastičnog rasta cijena goriva, Croatia Airlines već danas bi poslovao pozitivno. Navedeni pokazatelji nedvosmisleno govore o vrlo pozitivnom trendu poslovanja Croatia Airlinesa.

Piloti protiv regulative koja vrijedi u EU

Druga teza koju HSPP iznosi u javnost odnosi se na izmjenu operativnog priručnika Croatia Airlinesa za letačko osoblje. Maksimalni mjesečni nalet pilota prema važećim zakonskim odredbama RH, koje su u potpunosti usklađene sa EU regulativom, iznosi 100 sati u 28 uzastopnih dana. U zimskom razdoblju piloti Croatia Airlinesa u prosjeku obave oko 45 posto od maksimalnog mjesečnog naleta i to u kalendarskom mjesecu (30 ili 31 dan). Čak i u ljetnim mjesecima, u kojima kompanija obavlja najveći broj letova, prosječni nalet pilota ne prelazi 60 posto zakonski dopuštenog mjesečnog naleta.

Ne bez razloga, ovakvi medijski istupi HSPP-a pojavljuju se upravo u razdoblju pregovora oko novoga kolektivnog ugovora i kompanija ih tom kontekstu smatra nekorektnim pritiskom na poslodavca, čiji je cilj ostvarenje što većeg broja zahtjeva HSPP-a. A među njima su i zahtjevi za dodatnim povećanjem plaća za 30 posto te dodatnim povećanjem broja dana godišnjeg odmora te slobodnih dana pilota. U tom kontekstu treba istaknuti da su, uz navedeni broj sati mjesečnog naleta, prosječna primanja pilota Croatia Airlinesa u srpnju 2011.g.  iznosila 23.389 kuna, a u listopadu 21.558 kuna.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.