EU kaznio dva proizvođača zračnih jastuka za aute. Moraju platiti 368 milijuna €

Foto: 123rf

DVA proizvođača sigurnosnih pojaseva, zračnih jastuka i volana, švedski Autoliv i američki TRW, moraju platiti novčane kazne u ukupnom iznosu od 368 milijuna eura u sklopu nagodbe u predmetu kršenja tržišne utakmice, priopćila je u utorak Europska komisija.

Kazna za TRW iznosi 189 milijuna eura, dok Autoliv mora platiti 179 milijuna eura, priopćila je Komisija.

Tajno surađivali

Od 2007. do 2011. godine te su dvije kompanije tajno surađivale kao dobavljači sigurnosne opreme za njemačke proizvođače automobila Volkswagen i BMW, čiji automobili čine oko 30 posto ukupnog broja prodanih automobila u Europi.

Ta suradnja, usmjerena na povećanje dobiti, odvijala se ''kroz sastanke u poslovnim prostorima dobavljača, ali i u restoranima i hotelima, te putem telefonskih poziva i razmjene e-mailova”, dodali su u Bruxellesu.

''Ti karteli u konačnici su naštetili europskim potrošačima i negativno utjecali na konkurentnost europskog automobilskog sektora”, izjavila je europska povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.

Obje su kazne smanjene zbog suradnje kompanija.

Moraju platiti kaznu u roku 90 dana

Iz štokholmskog Autoliva, koji posluje u 67 zemalja, naknadno su priopćili da moraju platiti kaznu u roku od 90 dana.

Naveli su i da su za potrebe plaćanja kazne rezervirali 210 milijuna dolara u četvrtom prošlogodišnjem kvartalu, napominjući da je stvarna vrijednost kazne 203 milijuna dolara.

Osim Autoliva i TRW-a, u koordinaciji je sudjelovala i japanska Takata, koja je izbjegla kaznu upozorivši Komisiju na kršenje propisa o ravnopravnom tržišnom natjecanju. U suprotnom, bili bi kažnjeni s oko 195 milijuna eura, napomenula je Komisija.

Objava nagodbe najnovija je u nizu kazni Europske komisije dobavljačima automobilskih dijelova, čija je ukupna vrijednost od 2013. dosegnula 2,15 milijardi eura. Ujedno je to druga kazna odrezana Autolivu i TRW-u, podsjeća dpa.

Neke od tih kazni rezultat su kartelskih aktivnosti izvan EU-a - primjer su japanski Hitachi i Mitsubishi Electric, koji su također prodavali dijelove europskim proizvođačima automobila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.