Glas poduzetnika: Koliko je novca utrošeno na državni dućan? Kako se biraju OPG-ovi?

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

U središtu Zagreba prije nekoliko dana je otvorena Kuća hrvatske hrane – Crotaste.

Nova je trgovina, kako su objavili mediji, rezultat suradnje Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH), zatim Agro-klastera Vukovarsko-srijemske županije i te najistočnije hrvatske županije, kao i Ministarstva poljoprivrede. Trgovina će na 130 kvadrata kupcima nuditi brojne hrvatske prehrambene proizvode.

Dakle, riječ je o trgovini koja je praktički u vlasništvu države.

O tome su se oglasili iz Glasa poduzetnika.

Oni se, u prvom redu, pitaju koliko je sve koštalo te kako će se birati OPG-ovi čiji će se proizvodi prodavati.

"Udruga Glas poduzetnika mora reagirati na otvaranje trgovine CroTaste u samom središtu Zagreba. Naime, iz priopćenja za medije saznali smo da se radi o suradnji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH), tvrtke Agro-klaster Vukovarsko-srijemske županije i Ministarstva poljoprivrede. Radi se o promotivno-prodajnom centru čiji je cilj osigurati malim i srednjim proizvođačima s područja cijele Hrvatske mjesto za promociju i prodaju proizvoda", pišu na početku.

Kako se biraju OPG-ovi?

Pošto je dućan otvoren novcem poreznih obveznika, iz Glasa poduzetnika se pitaju koliko je sve skupa koštalo i kako će se birati koje proizvode prodavati.

"Iako pozdravljamo želju da se pomogne malim i srednjim proizvođačima iz cijele Hrvatske, smatramo da u ovom slučaju nedostaje transparentnosti. Danas smo poslali upit Ministarstvu poljoprivrede, Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu te tvrtki Agro-klaster u kojoj smo zatražili nekoliko podataka. Zanima nas koliko je sredstava poreznih obveznika uloženo u otvaranje i opremanje navedene trgovine. Također, zanima nas na koji način se odabiru OPG-ovi čiji će se proizvodi prodavati? Radi li se o javnom natječaju ili o proizvoljnom odabiru tvrtke?" pitaju se iz Glasa poduzetnika.

Glas poduzetnika ima i prijedlog.

Koliko ljudi je zaposleno?

Dalje, pitaju se koliko će ljudi tu raditi.

"Pronašli smo i natječaje u kojima se traže zaposlenici za CroTaste trgovinu. U upitu smo ih zamolili da nam kažu koji broj osoba će biti zaposlen i koliko sredstava će se trošiti na njihove plaće? Ovim putem UGP želi dati prijedlog za zapošljavanje. Smatramo da je ovo sjajna prilika da državna i lokalna vlast pomognu u zapošljavanju socijalno osjetljivih i teško zapošljivih skupina. Budući da se radi o sredstvima poreznih obveznika, bilo bi dobro navedene skupine, pogotovo u ovoj krizi, uključiti u radnu snagu", pišu.

"CroTaste samo je još jedan od primjera miješanja države u tržište. Smatramo da se radi o još jednom od cijelog niza neprofitabilnih projekata kao što je, primjerice, CRO kartica. Jučer smo čuli i za pokretanje e-Dječje kartice Mudrica, na koju je utrošeno nekoliko milijuna kuna poreznih obveznika", dodaju.

Za Oreščanina je ovo novi primjer državnog miješanja u odnose na tržištu

Dražen Oreščanin smatra kako se država opet miješa u tržišne odnose.

„Država se na ovaj način kroz otvaranje trgovina po tko zna koji put miješa u stvari na tržištu u koje se treba miješati, umjesto da se bavi stvarima kojima se treba baviti. Primjerice, osiguranjem okvira normalnog poslovanja, minimaliziranjem poreznih opterećenja i rada na funkcionalnom pravosuđu. Ako se navedeni prostor već trebao iskoristiti, zašto je traženo u pozivu da prijavitelj bude najmanje 75% u vlasništvu države ili lokalne samouprave? Zašto priliku za sudjelovanje primjerice nisu dobile udruge civilnog društva koje zapošljavaju invalide ili braniteljske zadruge? Ponovno smo svjedoci neviđenog etatizma i uhljebljivanja na račun poreznih obveznika, gdje jedna pravila i propisi vrijede za privatni sektor, a potpuno drugačija za javnu upravu. Takvih primjera u kojima se državna i lokalna uprava bave komercijalnim djelatnostima i nelojalno konkuriraju privatnom sektoru ima na tisuće u cijeloj državi, ali ovaj zadnji slučaj posebno bode u oči!“, rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor udruge Glas poduzetnika.

"Smatramo da je trgovina CroTaste primjer nelojalne konkurencije hrvatskim poduzetnicima i obrtnicima. Nije u redu da država, lokalne i regionalne samouprave na ovaj način plasiraju proizvode malih i srednjih proizvođača, po netransparentnim cijenama nabave. Udruga Glas poduzetnika smatra da postoje osnove za prijavu Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, a o sljedećim koracima odlučit ćemo nakon što nam Ministarstvo poljoprivrede, Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) i tvrtka Agro-klaster Vukovarsko-srijemske županije odgovore na upit", zaključuju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.