OKO OLIVERA Frljića u Hrvatskoj se lome koplja, a nacionalisti i katolički ekstremisti zbog njega u prosvjeduju u i pred kazalištima, podnose kaznene prijave i traže zabrane. Prosvjedi s istim ideološkim predznakom organizirani su i u Poljskoj i Češkoj.
>> Hrvatska - zemlja kojom vladaju zabranitelji i vjerski fanatici
S druge strane, britanski Guardian uvrstio je Frljića na svoju listu najboljih novih kazališnih redatelja u Europi. Članak je naslovljen "Makni se, Ivo van Hove: 'Najvrući' kazališni redatelji" Europe."
Guardian: Frljić je oštri i neapologetski politički umjetnik
A na Guardianovom popisu nalaze se: Susan Kennedy iz Njemačke, Julien Gosselin iz Francuske, Yael Ronen iz Austrije, Caroline Guiela Nguyen iz Francuske i naš Oliver Frljić.
Guardianov kazališni kritičar Matt Trueman opisuje Frljića kao oštrog i neapologetskog političkog umjetnika, čiji rad kritički razmatra političku krizu diljem bivše Jugoslavije: posljedice rata, porast ekstremnog nacionalizma i popustljivost demokracije.
Frljić na to odgovara šokom i prezirom, pa tako u jednoj predstavi glumci uriniraju na kartu regije, dok u drugoj žena vadi zastavu iz vagine.
"Potraga za ispravnim umjetničkim alatom za zaustavljanje sunovrata u nacionalni pakao"
On možda gura kaotičnost do ekstrema, možda i bez potrebe, primjećuje Trueman, ali ovo nije vrijeme za pristojnost, a Frljić je borbeni umjetnik.
Unatoč svom njegovom neurednom anarhizmu, Frljićev teatar je i proračunat. On izaziva umjetničku formu i preispituje njene granice, pišući lažne osobne biografije za svoje glumce, citirajući i kritizirajući druge predstave unutar svoje i prebacujući se između reprezentacije i stvarnosti.
Kritičar Guardiana završava s citatom jednog kolege, koji je napisao da je Frljićev teatar "ništa manje i ništa više nego potraga za ispravnim umjetničkim alatom za zaustavljanje sunovrata u nacionalni pakao".