LOKALNI IZBORI

HDZ vodi najlicemjerniju predizbornu kampanju u novijoj hrvatskoj povijesti

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

OVOG vikenda građani RH su se na društvenim mrežama jako zabavljali zbog fotografije HDZ-ova predizbornog plakata na kojem piše "Sad je bitno znanje, a nedemagogija".

Isprva se činilo da je riječ o fotomontaži, jer taj je plakat savršeno simbolizirao ono što kritičari HDZ-a misle o toj stranci: da se oslanja na prazne parole, koje u praksi izgledaju tako da se pismenost stranke zrcali na plakatu na kojem su se spojile negacija "ne" s riječju "demagogija". Pritom dodatan smijeh izaziva činjenica da HDZ plakatira protiv demagogije, a demagogija je jedno od glavnih obilježja HDZ-a otkako je osnovan prije tri desetljeća.

Na kraju se ispostavilo da je riječ o pogrešno zalijepljenom plakatu, stoga se izgubio razmak između "ne" i "demagogija".

HDZ-ova predizborna mašina radi punom parom

Stvar su zeznuli ljudi iz agencije Diskurs, koju je HDZ angažirao za postavljanje svojih jumbo plakata, nehotice podsjetivši na to koliko je zapravo HDZ-ova predizborna propaganda za lokalne izbore cinična i besmislena. 

To da je HDZ uključio svu svoju nemalu mašineriju za izbore u međuvremenu je postalo očito. Premijer Andrej Plenković već tjednima krstari po Hrvatskoj, obećava nova ulaganja i europski novac, a njegova vlada je taman pred izbore tempirala i podjelu jednokratne novčane pomoći umirovljenicima zbog pandemije koronavirusa, tzv. covid-dodatak.

Riječ je o neprijepornom pokušaju kupovanja glasova umirovljenika, inače najveće glasačke populacije koja većinom izlazi na izbore. I sada imamo i nacionalnu kampanju s jumbo plakatima, na kojima se HDZ kao stranka obraća svim glasačima na lokalnim izborima. Znakovito je da su plakati HDZ-a depersonalizirani, iako na lokalnim izborima često baš odlučuje ličnost kandidata, no HDZ se u tome baš i nije proslavio u ovoj kampanji za lokalne izbore.

> Plenković kaže da ne kupuje umirovljenike uoči izbora. Pogledajte mu oglas na profilu

Jasno je zašto Filipovića i Mihanovića nema na plakatima

To se najbolje vidi u kandidatima HDZ-a za gradonačelnika Zagreba, odnosno Splita, koji su obojica tek drugi ili treći izbor, nakon što su perspektivniji odbili Plenkovića. Ipak, prema Plenkoviću, kandidat HDZ-a za gradonačelnika Zagreba Davor Filipović je "najbolje što imamo" i "sjajan kandidat", a Vice Mihanović, HDZ-ova uzdanica za Split, predstavlja "izvanredno rješenje za budućnost grada". Prvi ima "sportsku drskost koja je ključna za velike političke utakmice kao što je ova pred njim", a drugi pak "ima zavidnu akademsku karijeru". 

U međuvremenu se ispostavilo da je Filipović posve nedorastao kampanji i da je napravio niz golemih gafova, dok je Index otkrio da je Mihanović plagirao svoj doktorat. 

> HDZ-ovci koji žele voditi Zagreb i Split kao da su došli iz viceva o plavušama

> Ekskluzivno: HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita je plagirao doktorat

HDZ se i dalje pravi da to nije tako, a stranačka mašina radi na tome da vjerni glasači izađu na izbore. Dio toga svakako je i nacionalna plakatna kampanja s nizom političkih poruka koje glasače trebaju uvjeriti da je HDZ najbolji izbor.

Nadrealne poruke na plakatima

Evo koje poruke HDZ šalje građanima preko jumbo plakata: "Sad je bitan uvid… u svaku kunu gradskog proračuna. Sad je bitno znanje… a ne demagogija. Sad je bitno… i za tvoj kvart. Sad je bitno… i za tvoju ulicu. Sad je bitno… stvarati radna mjesta. Sad je bitno… što se radi, a ne samo što se govori. Sad je bitno poduzeti… sve za spas poduzetnika." 

Uz te pojedine poruke na plakatima HDZ-a stoji još i slogan "Sigurna Hrvatska", što je naziv programa te stranke s kojim je pobijedila na prošlim parlamentarnim izborima. Plenković, dakle, želi biti povezan s tom kampanjom i besramnim porukama HDZ-a na plakatima.

Prvo što se na njima vidi jest urgentnost HDZ-ove poruke. "Sad je bitno" ponavlja se na početku svakog HDZ-ovog slogana, što dovodi do pitanja zašto je baš sad taj presudni trenutak? 

Uvid u svaku kunu gradskog proračuna, znanje, kvart, ulica, radna mjesta, što se radi, a ne samo što se govori te spas poduzetnika - sve to je mnogima u Hrvatskoj, moguće i većini građana, odavno bitno te se u skladu s time i ponašaju. Oni, vjerojatno, nisu glasači HDZ-a. 

Kako je HDZ 2021. otkrio transparentnost

No, zašto je HDZ-u tek sada sve to bitno? Medij je poruka, kako bi rekao poznati teoretičar Marshall McLuhan, a medij je u ovom slučaju politički jumbo plakat vladajuće stranke nepravomoćno osuđene za pljačku države. HDZ nas želi uvjeriti da su mu odjednom bitni transparentnost, radna mjesta itd. ne zato što su lokalni izbori, nego jer je stranka doživjela nekakvo veliko prosvjetljenje ili unutarnje čišćenje. Andrej Plenković je prije pet godina obećao da na čelo HDZ-a dolazi s misijom da transformacijom HDZ-a transformira i Hrvatsku, no ništa se supstancijalno u DNK-u HDZ-a nije promijenilo, a Hrvatska je i dalje na rubu funkcionalnosti.

Stvari postaju još gore kada se konkretno pogleda što su to stvari za koje nas HDZ želi uvjeriti da su mu odjednom bitne. Transparentnost, mikrolokalna politika, radna mjesta, konzekventnost i poduzetništvo, to su teme koje HDZ sada sebi politički prisvaja.

Ako u Hrvatskoj nedostaje transparentnosti, radnih mjesta ili poduzetništva, onda je primarno HDZ odgovoran za sve to, jer je u pitanja stranka koja je ovom državom vladala više od dvije trećine postojanja RH. Transparentnost poslovanja javne vlasti uvodi se tek sada u nekim lokalnim sredinama, zato što HDZ - koji je na vlasti u većini jedinica lokalne samouprave u RH - dosad nije htio učiniti. Uostalom, i sama tema transparentnosti nametnuta je HDZ-u izvana, zahvaljujući aktivizmu i politikama drugih stranaka koje se iskreno zalažu za transparentnost. 

HDZ u borbi za spas poduzetništva

Još licemjernije je HDZ-ovo spominjanje radnih mjesta, iako nimalo iznenađujuće. HDZ na skoro svakim izborima spominje da će otvarati radna mjesta, a ponekad čak ponude i neki preuzetan broj, kao 2016. godine kada je Plenković prvi put pobijedio na parlamentarnim izborima. Tada je HDZ obećavao da će, ako dođe na vlast, "otvoriti 180 tisuća radnih mjesta". Sada će pak HDZ "stvarati radna mjesta", iako je samo ova Plenkovićeva verzija stranke imala jedan cijeli mandat za pokazati što zna u vezi toga. No, tada im izgleda nije bilo bitno, a "sad je bitno".

Naročito je pak beskrupulozno HDZ-ovo licemjerje kada poziva na "spas poduzetnika". Vladajuća stranka je imala mandate i mandate vremena ukinuti razne parafiskalne namete i olakšati poslovanje poduzetnicima, ali to nikada nije učinila. Dapače, HDZ je oduvijek bio stranka koja nije bila za slobodno tržište, jer bi tako izgubila kontrolu nad ekonomskim tokovima u Hrvatskoj. Proteklih mjeseci je HDZ-ova vlast provela i u javnoj svađi s udrugom Glas poduzetnika (UGP), oko često besmislenih mjera koje su uništile mnoge biznise, kojoj je i odrezala masnu kaznu za organiziranje prosvjeda na Trgu bana Jelačića. Sada odjednom HDZ obećava "spas poduzetnika", koji pak vape da ih netko konačno spasi od HDZ-ove korumpirane ekonomije i uprave. 

HDZ obećava da će popraviti što je pokvario i što godinama odbija popraviti

Vrhunac licemjerja je, naravno, HDZ-ovo proskribiranje demagogije. To je omiljena metoda HDZ-ove javne komunikacije, pa ne čudi što su HDZ-ovi licemjerni plakati već izazvali reakcije. Bez dlake na jeziku im je kontraplakatom odgovorio Stipe Petrina, prevevši HDZ-ova obećanja na "jebemo vas već trideset godina". Ne čudi ni što se po HDZ-ovim plakatima već grafitiraju invektive poput "lopovi" i "smeće", jer HDZ-ova je licemjerna kampanja pljuska javnosti koja neizbježno izaziva reakcija.

> Pogledajte što je osvanulo uz HDZ-ov predizborni plakat u Primoštenu

U svakom slučaju, HDZ-ova predizborna kampanja za ove lokalne izbore predstavlja dosad nezabilježeni cinizam u hrvatskoj politici. HDZ na jumbo plakatima obećava da će popraviti što je sam pokvario i što godinama odbija popraviti te promijeniti na bolje ono što ne želi promijeniti na bolje. 

Vrhunac licemjerja

Ili kako bi to rekao sam HDZ: "Sad je bitno… što se radi, a ne samo što se govori." 

HDZ je stranka pljačkaške privatizacije, Fimi-Medije, afere Hotmail, trostrukog krečenja tunela, nekretninske grabeži, Josipe Rimac, namještenih javnih natječaja, afere Janaf - to je, dakle, ono što HDZ radi. Zato u predizbornoj kampanji jedino i može plasirati lažna obećanja o tome kako će učiniti sve suprotno od svoje naravi, da će odjednom biti šampion transparentnosti, otvaranja novih radnih mjesta i poduzetništva.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.