Heineken prodao pivski biznis u Rusiji za 1 euro

Foto: EPA

Heineken je konačno prodao svoj pivski biznis u Rusiji za jedan euro i to gotovo godinu i pol dana nakon što je prvi put obećao to učiniti. Nizozemski pivar rekao je da će pretrpjeti gubitak od €300 milijuna na toj kompanii, koja se prodaje ruskoj tvrtki Arnest, koja pak proizvodi aerosolne limenke.

Mnoge zapadne tvrtke napustile su svoje ruske operacije kada je zemlja napala Ukrajinu prošlog veljače. "Trebalo nam puno duže nego što smo se nadali", rekao je Dolf van den Brink, glavni izvršni direktor i predsjednik uprave Heineke a, pa dodao "Ova transakcija osigurava egzistenciju naših zaposlenika i omogućuje nam da odgovorno napustimo zemlju."

Za 1 euro Arnest će kupiti sedam pivovara i preuzeti 1.800 radnika s garancijom da će ih zaposliti u sljedeće tri godine. Proizvodnja piva Amstel bit će postupno ukinuta tijekom šest mjeseci, pridružujući se lageru Heineken, za koji je tvrtka rekla da je povučen 2022. godine.

"Značajni izazovi"

"Nedavni razvoj događaja pokazuje značajne izazove s kojima se suočavaju velike proizvodne tvrtke pri izlasku iz Rusije," rekao je  van den Brink. Prošlog mjeseca, predsjednik Vladimir Putin naredio je zapljenuruske imovine u vlasništvu Carlsberga i francuskog proizvođača jogurta Danone.

Ranije ovog tjedna, vlasnik franšize pizzerija Domino's Pizza najavio je da će zatvoriti svoje ruske trgovine i staviti poslovanje u stečaj. DP Eurasia rekao je da više neće pokušavati prodati operaciju zbog "sve izazovnijeg okruženja".

Mnogi moćni brendovi napustili Rusiju

Rusija se našla na meti brojnih ekonomskih sankcija otkako su njezini tenkovi ušli u Ukrajinu 24. veljače 2022. Mnogi poznati brendovi odlučili su zatvoriti svoje operacije odmah nakon invazije. Drugi, poput McDonald'sa i Coca-Cole, suočavali su se s pritiscima da napuste Rusiju.

Također je bilo stalnih kritika na račun onih koji su nastavili poslovanje. Škola menadžmenta Sveučilišta Yale pratila je koje tvrtke su napustile i koje su ostale. Među onima koji su ostali su britanska telekomunikacijska tvrtka BT Group i Lacoste, luksuzni francuski sportski brand.