Screenshot: RTL Direkt
"Ljudi su prepoznali mogućnost koju je sustav nedovoljnom razrađenošću otvorio i počeli su dolaziti u hitne bolničke prijeme. Onda se događalo da ljudi čekaju na preglede 10 do 12 sati", rekao je Nakić koji kaže da je glavni razlog za gore navedeno preopterećenost nehitnim pacijentima, koji zaobilaze obiteljske liječnike i domove zdravlja te odlaze u bolnicu zbog blago povišene temperature ili ogrebotina.
Ubuduće bi za lakše simptome pacijenti pomoć trebali tražiti u Domovima zdravlja, kod dežurnih liječnika obiteljske medicine. Ministra u tome, barem deklarativno podržavaju i liječnici i pacijenti.
Objasni je kako misli ljude natjerati da umjesto u hitnu idu dežurnom liječniku obiteljske medicine.
"Mi smo godinama prije imali princip da kad imaju problem javljaju obiteljskom liječniku. Onda se dogodila mogućnost da se ljudi jave na hitnu. Naravno, kad umjesto na 10, 20 ili 30 mjesta dođete na jedno mjesto, stvara se velika gužva. Ljudi su prepoznali mogućnost koju je sustav nedovoljnom razrađenošću otvorio i počeli su dolaziti u hitne bolničke prijeme. Onda se događa da ljudi čekaju na preglede 10 do 12 sati. Imamo primjere da su ljudi koji su bili ozbiljno bolesni osam sati čekali na pregled", kazao je ministar.
Za diferencijaciju postoji trijaža
Trijažne sestre trebali bi biti te koje će diferencirati hitnog od pacijenta koji pomoć treba potražiti u domu zdravlja ili kod obiteljskog liječnika.
"U našim hitnim prijemima postoje trijažne službe gdje sestra najprije pogleda pacijenta, bude upoznata s njegovom simptomatologijom i nakon toga će vidjeti što s onim pacijentima koji su 4. i 5. trijažna kategorija, oni pacijenti koji nisu hitni. Koliko je takvih? Prošle godine je bilo 850.000 intervencija, od toga je 60 posto pacijenata bilo nehitnoj kategoriji 4 i 5."
Lomovi ruke i slično ipak će se rješavati u OHBP-u
"Što se tiče loma ruke, to su pacijenti koji najčešće zovu pa hitna dođe po njih, idu obiteljskom liječniku ili će doći u objedinjeni hitni prijem. Čovjek s lomom ruke je hitan slučaj, bit će obrađen. A za nehitne ćemo naći način kako ih destimulirati", rekao je Nakić.
Kako bi se u tome uspjelo, trebat će pojačati mrežu obiteljskih dežurnih liječnika.
"Jedan od značajnih problema kod nas je organizacija primarne zdravstvene zaštite liječnika obiteljske medicine kojih u Hrvatskoj sigurno nedostaje. Imamo oko 2200 pacijenata po liječniku, a oni umjesto da se bave pregledima pacijenata, puno više vremena posvećuju administriranju i zapravo vam se događaju ovakve anomalije unutar sustava", objasnio je Nakić.