Hrvatski fizičar Vinković o potresu i koroni: Pola akademske zajednice su štetočine

Foto: Index/Facebook

HRVATSKI fizičar Dejan Vinković se u poduljem statusu na Facebooku osvrnuo na stanje u našoj akademskoj zajednici u kontekstu epidemije koronavirusa i razornog potresa koji je jučer pogodio Petrinju, Sisak i okolna područja.

Vinkovićev status donosimo u cijelosti:

"Hrvatsku nakon ove 2020-e čeka niz preispitivanja vlastitog koncepta organiziranja države i društva, a najviše vlastitog etičkog i moralnog sustava vrijednosti temeljem kojeg svi građani donose male svakodnevne odluke koje utječu ne samo na njih, nego i na druge ljude.

Covid je razotkrio strašno moralno i etičko propadanje našeg društva

COVID-19 je razotkrio strašno moralno i etičko propadanje našeg društva (više o tome za Novu godinu, uz brojke), a potresi su sve to gurnuli u dodatnu sferu očaja.

Ovdje se želim osvrnuti na jedan dio društva koji ima disproporcionalno veliku važnost po razvoj društva: akademsku zajednicu. Pod time mislim na sve one silne (sve)učilišne profesore, znanstvenike i stručnjake po raznim nižim i višim učilištima i javnim institutima. Sve ljude koji su plaćeni da svojim znanjem obogate društvo, bez obzira o kojem se području znanosti radi.

Pandemija i potresi pokazali da nam nedostaje uistinu kvalitetnih stručnjaka

Pandemija i potresi pokazali su kako nam nedostaje uistinu kvalitetnih stručnjaka i resursa, od prirodnih znanosti i medicine, pa do društvenih znanosti. Potresi u 2020-oj su razotkrili koliko se malo ulaže u tako važnu stvar kao što je seizmologija, i koliko su za javnost važni stručnjaci koji imaju znanja jasno komunicirati prema javnosti ključne aspekte znanosti koja je u tom trenutku u fokusu života i smrti. Stoga i ovaj intervju dr.Stipčevića izdvajam kao pozitivan primjer, iako ih ima još.

I prva pomisao svima je - treba više ulagati u znanost. Međutim, ja nisam pobornik toga da je to glavna pouka koju treba izvući iz 2020-e. Upravo suprotno, mislim da je to pogrešna poruka.

Barem pola akademske zajednice je nedostojno titula koje nose

Glavna poruka koju treba akademska zajednica i društvo u cjelini izvući iz 2020-e je da nam je (barem) pola te akademske zajednice nedostojno titula koje nose! Njihove diplome ne vrijede papira na kojem su tiskane! Oni su ne samo balast ovom društvu, nego i direktne štetočine iz barem dva razloga: 1) na njih se troši enorman novac koji je potreban onima koji su barem donekle zaslužili svojim znanjem titule koje imaju, te 2) oni stvaraju generacije pod-educiranih ljudi, koji dobivaju diplome bez adekvatnog znanja i s takvim ne-znanjem dolaze na radna mjesta koja su od javnog interesa.

Hrvatska financira gomilu gluparija koje se nazivaju znanošću

Dovoljno je pogledati vodeće ljude raznih (vele/sve)učilišta! Dovoljno je pogledati s kakvim kadrovima su se to razna učilišta pokrenula, kako se dijele dipolme na njima, kakvi ih ljudi vode. A totalni raspad akademskih vrijednosti, etike i morala u vođenju Zagrebačkog sveučilišta, kičme akademske zajednice u Hrvatskoj, je to ogolio do kosti. Hrvatska financira gomilu gluparija koje se nazivaju znanošću! Hrvatska prži enormne novce na plaće ljudi koji nemaju nikakve, ali BAŠ NIKAKVE kompetencije za nazivati se stručnjacima za IŠTA! Hrvatski sustav znanosti je opterećen mnoštvom znanstvenika koji nisu ušli u 21. stoljeće.

Iskreno, ne očekujem ja da će doći do ikakvih bitnih promjena nakon 2020-e oko ovog. Samo želim da negdje u prikrajku tih rasprava, negdje barem u podsvijesti, ostane saznanje da Hrvatska ne može napraviti ikakav bitan iskorak u svojem razvoju dok se ne uvede jasno i _društveno prihvaćeno_ mjerilo tko je u akademskoj zajednici smeće, a koga se isplati financirati jer će oplemeniti društvo svojim znanjem i stručnošću", napisao je Vinković.

Hrvatsku nakon ove 2020-e čeka niz preispitivanja vlastitog koncepta organiziranja države i društva, a najviše vlastitog...

Posted by Dejan Vinković on Tuesday, December 29, 2020
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.