PANDEMIJA je bitno promijenila našu svakodnevicu, a novo normalno donijelo je brojne izazove i za poduzetnike, koji su u kratkom roku trebali svoje poslovanje prilagoditi epidemiološkim mjerama. Osim toga, pandemija je mnogima od njih donijela i smanjenje posla.
Zbog itekako izazovne situacije u kojoj su se našli, A1 Hrvatska je pripremio posebne ponude za poduzetnike kako bi optimizirali svoje poslovanje.
A mi smo odlučili provjeriti iz prve ruke kako je pandemija utjecala na transport, točnije taksi prijevoznike. U nastavku naši sugovornici otkrivaju kako je pandemija promijenila njihovo poslovanje, ali i same navike putnika, te kako su se snašli i prilagodili novim uvjetima i kakve je posljedice pandemija ostavila na ovu industriju.
Pandemija je donijela smanjenje posla i promijenila navike putnika
Svi se slažu u jednom – pandemija je promijenila navike putnika. Razne epidemiološke mjere, kao i izbjegavanje dužih kontakata, rezultirali su time da se manje družimo, a samim time i manje putujemo. Najveća se promjena vidi u večernjim i noćnim vožnjama, kojih danas, uslijed pandemije, ima malo.
Pandemija je tako donijela smanjenje opsega posla, a iz udruženja Radio taksi Zagreb poručuju kako su za vrijeme lockdowna ostvarili svega 10% uobičajenog prometa, neovisno o činjenici što su u jednom trenutku taksi prijevoznici bili jedini koji su pružali uslugu prijevoza u Zagrebu.
"Željeli bismo istaknuti kako je pozitivna činjenica to što nismo zabilježili veći broj zaraženih osoba u taksi vozilima Radio taksi Zagreb niti su naši kolege puno obolijevali od covida-19 kao kontakti stranaka koje su vozili", doznajemo od udruženja Radio taksi Zagreb. Dodaju kako se i dalje pridržavaju svih epidemioloških mjera i služe svojim korisnicima.
Taksi kao jedan od najsigurnijih oblika mobilnosti
Za vrijeme pandemije izbjegavaju se gužve i duži kontakti s drugim ljudima, pa često za svoja putovanja biramo taksi umjesto javnog prijevoza. Zbog prilagodbi koje je većina taksi prijevoznika uvela - zaštitna pregrada između vozača i putnika, redovna dezinfekcija vozila te obvezno nošenje maski - taksi prijevoz postaje jedan od najsigurnijih oblika mobilnosti.
Iz Cammea kažu da su svojim putnicima odmah po početku pandemije osigurali sve potrebno za sigurnu uslugu prijevoza.
"Prvi smo i donedavno jedini taksi prijevoznik koji je uveo zaštitnu pregradu u automobile između vozača i putnika. A osim pregrada, dezinficiramo vozilo najmanje jednom dnevno - u slučaju većih gužvi i više puta na dan. Vozači nose maske te promoviramo beskontaktno plaćanje aplikacijom ili karticom. Upravo to nam je dovelo nove putnike koji su tek u pandemiji postali naši klijenti."
Vozači kao partneri
"Kao najvažniji aspekt prilagodbe i tranzicije u poslovanju svakako bismo istaknuli da je Cammeo prošle godine uveo novi način poslovanja - model PARTNER. Inače, projekt je pripreman nekoliko godina i svoj je vrhunac trebao doživjeti upravo u početku 2020. godine. Iako se činilo da bi pandemija mogla poremetiti plan u realizaciji projekta - ipak se išlo u njegovu provedbu", kažu nam iz Cammea.
Dodaju da su vozačima ponudili da postanu partneri.
"Ponudili smo im da otvore svoju tvrtku, zaposle vozače i organiziraju prijevoz pod brandom Cammeo. Naravno, u cijelom tom procesu vozači partneri su imali potpunu podršku Cammea, a Cammeo je na taj način samo u nekoliko mjeseci 'stvorio' više stotina mikro i malih poduzetnika diljem Hrvatske."
Cammeo Partner, Đino L., zbog lockdowna i pandemije bio je primoran potražiti dodatnu alternativu za zaradu i odlučio je postati Cammeov partner. Kaže kako je unatoč pandemiji proces prilagodbe prošao glatko te da su se svi brzo navikli na novo normalno.
"Od početka pandemije Cammeo je uveo jako stroge zaštitne mjere u sva vozila – ali zapravo, čim se nakon par dana navikneš da svakodnevno dezinficiraš automobil i nosiš masku, to ti postane uobičajeni dio svakodnevice. Uživam u svojem poslu, pristojno živim i u potpunosti sam zadovoljan. A koliko vidim na zajedničkim sastancima Partnera, zapravo nas je jako mnogo ovakvih – koji smo u tijeku pandemije svoju budućnost pronašli u Cammeu", iskren je naš sugovornik te dodaje kako mu puno znači digitalizacija poslovanja u Cammeu, zahvaljujući kojoj preko mobilnog telefona ima uvid u cjelokupno poslovanje svoje tvrtke.
Iz Bolta kažu kako je izazov bio i pronalazak novih vozača partnera
Ublažavanjem epidemioloških mjera i dolaskom turista započele su pozitivne promjene u ovoj industriji.
"Na promjene potrošačke moći i navike korisnika koje je donijelo novo normalno odgovorili smo prilagodbom poslovanja. Bolt je u posljednjih godinu i pol dana značajno narastao. Naša najistaknutija usluga – vožnja na zahtjev – zabilježila je značajan rast, stoga je jedan od izazova s kojima smo se suočili bio i pronalazak novih partnera vozača koji će s nama odgovoriti na rastuću potražnju", poručuju iz Bolta te dodaju kako su u prvoj polovici godine zabilježili gotovo 70 posto više vožnji, dok u usporedbi s 2019. povećanje vožnji na zahtjev iznosi 107 posto, a rast su zabilježili i u okviru usluge Bolt Food, koja iz mjeseca u mjesec bilježi rast.
Ističu i kako od početka njeguju važnost inovacija, a pandemija je samo potvrdila važnost takvog pristupa. "Tako smo za vrijeme velikog pada potražnje tijekom “lockdowna” svojim partner vozačima ponudili mogućnost povećanja zarade uvođenjem opcionalne Bolt Economy kategorije. Uveli smo i kategoriju Bolt Protect za sigurnije vožnje zahvaljujući implementiranim zaštitnim barijerama između vozača i korisnika, kao i Bolt Delivery za sigurnije primanje i slanje paketa obitelji i bližnjima. Osim toga, svakodnevno smo educirali svoje partnere vozače u pogledu sigurnih epidemioloških praksi te smo na vertikali Bolt Food uveli i beskontaktnu dostavu."
Matias Martinis, vozač partner koji posluje u ovoj industriji od 2016., kaže kako je za vrijeme najvećeg lockdowna bilo izuzetno izazovno preživjeti i sačuvati posao. "Zbog značajnog pada vožnji i zarade po satu na početku pandemije, uvela se kategorija Bolt Economy, koja je osigurala vozačima veći broj vožnji i bolju zaradu, a korisnicima pristupačnije cijene vožnje za vrijeme pandemije. Tako se situacija polako vraćala u normalu, a smatram da smo upravo zbog nove kategorije, kao i dostave hrane putem aplikacije Bolt Food, uspjeli prebroditi najteža vremena", iskren je naš sugovornik te dodaje kako je jedna od najvećih prednosti rada s Boltom fleksibilno radno vrijeme, pa su tako mnogi za vrijeme pandemije dodatno upotpunjavali kućni budžet vožnjom u slobodno vrijeme, a nekima je to bio jedini izvor prihoda jer nisu mogli obavljati svoje uobičajene poslove.
Svi se naši sugovornici slažu u jednom - ublažavanje mjera donijelo je i više posla, a oni su spremno odgovorili na sve izazove i nastoje svojim korisnicima i u pandemiji pružiti što bolju i što sigurniju uslugu prijevoza.
Po mjeri vašeg posla
A1 Hrvatska pripremio je posebne ponude za poduzetnike. Nude povezivanje usluga u MOZAIK čime se optimizira poslovanje. U A1 Hrvatska može se odabrati najbolje rješenje za poslovanje te kombinirati internet, telefon i mobitel i složiti paket prema mjeri tvrtke. Više detalja dostupno je ovdje.
U A1 Hrvatska žele omogućiti i bržu i bolju mobilnost svih korisnika, pa nude i pametna rješenja za unaprjeđivanje prijevoza i prijevoznih sredstava. O kojim se točno rješenjima radi, provjerite ovdje.
Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.