TREĆU sreću uhvatio je danas šef Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) Božidar Kalmeta koji je na izvanrednoj skupštinskoj sjednici Zračne luke Zagreb koju je sazvao nakon dvije prethodne redovne skupštinske sjednice, uspio s dužnosti direktora Zračne luke Zagreba (ZLZ) smijeniti dugogodišnjeg uspješnog direktora Boška Matkovića.
U službenom priopćenju MMPI-a tvrdi se da je Matković smijenjen zbog toga što je "dosadašnja Uprava ZLZ-a loše i sporo vodila projekt izgradnje novog putničkog terminala, zlouporabila je svoju monopolističku poziciju, prema rješenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, te ima lošu produktivnost rada u odnosu na slične zračne luke u regiji".
Matković je uvjeren da se radi o politički motiviranoj smjeni koja mu se sprema već nekoliko mjeseci, a koja se nije dogodila jedino iz razloga što se na dvije spomenute redovne skupštinske sjednice nisu pojavili predstavnici ostalih suvlasnika ZLZ.
Naime, zagrebačka je zračna luka u 55-postotnom vlasništvu države, dok je ostali dio vlasništva podijeljen između gradova Zagreba (30 %) i Velike Gorice (5 %) te Zagrebačke županije (5%) čiji su predstavnici svojim nedolaskom na dvije prethodne sjednice jasno dali do znanja što misle o Boškovićevoj smjeni.
Međutim, Kalmeta je strpljivo čekao mogućnost sazivanja izvanredne sjednice te je uz pomoć Rudolfa Vujovića, zamjenik župana Zagrebačke županije, na sjednici krnje skupštine ZLZ donio odluku koju je već ranije naumio provesti u djelo i smijenio Matkovića.
Uspjeh nagrađen smjenom
Boško Matković je znao da mu ministar sprema smjenu, međutim nije mogao učiniti ništa da to spriječi. Iako se Matković službeno ne želi očitovati o konkretnim razlozima smjene, neslužbeno se doznaje da su oni povezani s njegovim protivljenjem oko modela koji će biti primijenjen pri izgradnji novog putničkog terminala i modernizaciji Zračne luke Zagreb. Riječ je o poslu čija se vrijednost procjenjuje na 212 milijuna eura.
Matković je naime zagovarao model financiranja koji bi dosadašnjim vlasnicima osigurao njihove udjele u vlasništvu, međutim budući da se u cijelu priču uključio Institut građevinarstva Hrvatske (IGH), čiji je prijedlog idejnog rješenja izgleda nove zgrade terminala prošle godine pobijedio na javnom natječaju ZLZ-a, stvari oko izgradnje novog terminala su se toliko zakomplicirale da je Matković očito postao suvišan.
Tako je čovjek koji je proteklih osam godina uspješno vodio dotad još jednog u nizu državnih gubitaša te konstantno ostvarivao rast prihoda i prometa ZLZ-a, najednom postao osoba koja je "loše i sporo vodila projekt izgradnje novog putničkog terminala, zlouporabila svoju monopolističku poziciju te imala lošu produktivnost rada".
Pri tome treba napomenuti kako je upravo Matković bio osoba koja je godinama strpljivo pripremala projekt izgradnje novog terminala i njegovog financiranja i koji je, nakon što je sve pripremio, svoj rad na tanjuru predstavio političkim vlastodršcima koji su se pak u listopadu 2007., nepunih mjesec i pol dana pred parlamentarne izbore, slavodobitno fotografirali prilikom potpisivanja protokol o izgradnji novog terminala.
R.I.
Foto: Siniša Sunara / Cropix