Konzum nam je nakon 5 dana vratio polog od 50 eura iz smart prodavaonice

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Prošlog se tjedna u Zagrebu otvorila prva Konzum smart prodavaonica, a Index je bio na otvaranju i prvi kupovao u njoj. Prodavaonica koja se otvorila u srijedu u Kurelčevoj ulici posebna je po tome što u njoj nema blagajni ni prodavača, sva kupnja se odvija preko mobilne aplikacije te kamera i senzora u trgovini.

Prije ulaska u trgovinu potrebno je skenirati QR kod koji generira aplikacija, a s računa se automatski skida određeni iznos koji služi za "predautorizaciju", odnosno svojevrsni sigurnosni polog kojim se Konzum želi osigurati od eventualne krađe ili štete koju bi mogao uzrokovati kupac. Taj se iznos nakon kupovine vraća kupcu na račun, no iz Konzuma nisu specificirali kada.

Uvjeravali nas da je kriva naša banka

Tako nam se s računa automatski skinulo 50 eura, a novac smo jučer dobili natrag, odnosno pet dana nakon kupovine. Na naše upite u kojem bi se roku predautorizirana sredstva trebala vratiti kupcu, iz Konzuma su najprije odgovorili da oni nemaju ništa s tim, da je sve na banci čiji je kupac klijent i da su neke banke jednostavno "sporije" od drugih.

Nakon što novac nismo dobili ni treći dan od kupnje, ponovno smo se obratili Konzumu, iz kojeg su ponovili da sve ovisi o banci i da se predautorizirana sredstva obično vraćaju u roku 24 sata.

"Prilikom kupnje u prodavaonici Konzum SMART, Konzum radi rezervaciju tj. predautorizaciju sredstava na kartici kupca za moguću kupovinu u prodavaonici. Predautorizacijom su novčana sredstva u navedenom iznosu samo rezervirana za Konzum, a nakon obavljene kupovine i izdanog računa izvršava se naplata za iznos kupljenih artikala te Konzum odmah banci koja procesuira kartične transakcije šalje informaciju o razlici koja treba biti vraćena kupcu", objasnili su iz Konzuma.

Jako smanjili iznos predautorizacije

Prvog su nas dana također uvjeravali da je do greške vjerojatno došlo jer je u tom trenutku u prodavaonici "bilo puno ljudi" te da takva predautorizacija sredstava postoji u svim zemljama sa smart prodavaonicama diljem svijeta. No izgleda da se taj problem nije dogodio samo nama jer je nekoliko dana kasnije iznos predautorizacije bio jako smanjen, s 50 na 10 eura.  

To smo doznali kada su nas, na naš upit, iz Konzuma uputili na svoju web stranicu, na kojoj se može naći više informacija. Pitali smo ih i je li se to dogodilo još nekom te jesu li imali sličnih primjedbi ili žalbi kupaca. Na to nam pitanje nisu izravno odgovorili, no dalo se naslutiti da lansiranje Konzum smarta ipak nije prošlo bez problema.

"Što se tiče komentara kupaca na Konzum SMART, zasad smo primili pozitivne komentare i pohvale, ali i prijedloge za daljnje unaprjeđenje naše usluge u ovom jedinstvenom projektu u regiji", komentirali su kratko postavljeno pitanje.

"Obratite se nama i svojoj banci"

Iz Konzuma su na kraju rekli da im je žao zbog cijele situacije. "Jedan od ciljeva otvaranja Konzum SMARTA jest pojednostavljivanje kupnje te nam je izuzetno žao zbog ove situacije. Odmah po saznanju, kontaktirali smo banke kako bismo ubrzali proces povrata.

Kupci će dobiti povrat sredstava, a za eventualni slučaj da se to ne dogodi, pozivamo kupce da se obratite nama i svojoj banci kako bi se izvršile sve potrebne provjere i vratio novac u najkraćem mogućem roku", poručili su iz Konzuma.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.