Korak bliže crnoj kutiji: U Atlantiku pronađen rep Airbusa i 16 tijela

UKUPNO je, do danas, izvučeno 16 tijela žrtva pada Air Franceovog Airbusa koji se prije tjedan dana srušio u Atlantski ocean, a danas je konačno pronađen i rep zrakoplova zbog čega se ekipe koje tragaju za olupinama i žrtvama nadaju da su korak bliže otkrivanju crne kutije, time i misterije što se dogodilo na letu 447 .

Brazilske vlasti su oprezne pa ne žele otkrivati detalje o osobama koje su posljednje izvučene iz vode. Ljudski ostaci pronađeni su oko 800 kilometara jugoistočno od brazilskog otoka Fernando de Noronha, a pretpostavlja se kako je blizu toga mjesta avion i pao. Brazilske vlasti su u nedjelju popodne izvijestile kako su izvukle tri tijela, a kasno navečer su se pohvalile novim pronalascima.

Henry Munhoz iz brazilskih zračnih snaga izjavio je kako je među devetoro ljudi koje su pronašli njihovi spasioci bilo četiri muškaraca i četiri žene, a devetoj žrtvi još nisu uspjeli odrediti spol.

Objavili su i da su u moru pronašli dva sjedala iz zrakoplova, ostatke aviona sa znakom Air Francea te još na desetke dijelova. Istraga je pokazala kako su pronađeni i dijelovi krila s palog aviona. Iz vode su već izvađene i na stotine osobnih stvari putnika, no Munhoz ne želi reći kome od nesretnika su ti predmeti pripadali kako ne bi još više produbili tugu rodbine.

U subotu izvučena dva tijela

Podsjetimo, u subotu su jutarnjim satima u zoni pada, na udaljenosti od oko 70 kilometara od mjesta gdje je izgubljen kontakt sa zrakoplovom, pronađena tijela dvojice putnika te aktovka u kojoj se nalazila karta za kobni let.

Prvo tijelo je uočeno oko 9.10 sati prema lokalnom vremenu, a drugo oko 11.30 sati. Tijela su prebačena na otočje Fernando de Noronha kako bi ih se identificiralo. Spasioci su pronašli i ruksak s laptopom i zdravstvenom iskaznicom. Pronađeni su i dijelovi zrakoplova - krhotine krila i sjedala.

Kako bi pomogli u potrazi za crnim kutijama palog zrakoplova, američka mornarica je francuskim brodovima poslala dva napredna lokatora Towed Pinger, koji signale očitavaju sve do dubine od 6.000 metara.

Prije pet tjedana počeli mijenjati senzore

Otkriveno je kako je Air France još prije godinu dana upozorio Airbus na problem ledenja senzora i greške u očitanju brzine. Podsjetimo, među 24 automatske poruke o kvarovima koje je let 447 odaslao prije nestanka, bile su i one o problemu očitanja brzine.

Kako navodi kompanija Air France, još u svibnju 2008. godine uočeni su problemi s očitavanjima brzine zbog ledenja senzora na modelima A330 i A340 te je od proizvođača Airbusa zatraženo hitno rješenje. Air France tvrdi kako je Airbus želio testirati nekoliko različitih tipova senzora, unatoč ranijoj sumnji da će oni riješiti problem. Kompanija je nakon propalog dogovora s Airbusom odbila beskonačno čekati na rješenje problema pa se s ugradnjom drugog tipa senzora započelo 27. travnja ove godine.

> Air France objavio popis putnika: U nestalom Airbusu bio je i jedan Hrvat

> Video: Brzi pronalazak Air Franceovog Airbusa je nemoguća misija

> Video: Pilot Airbusa najavio ulazak u oluju koja je bila kobna za 228 putnika zrakoplova

> Slovenac koji je bio u društvu s hrvatskim pomorcem "za dlaku" izbjegao kobni Air Franceov let

> Nakon prijetnje tužbom Air France priznao da je Airbus pao zbog kvara električnog sustava

> Lica tragedije na letu 447: Obitelji oplakuju žrtve čiji grob neće nikada posjetiti

> Nova teorija: Airbus se srušio zbog instrumenata koji su pokazivali krivu brzinu zrakoplova

> Misteriozna oluja: Što se dogodilo s letom 447?

> Iz mora izvučeni ostaci tijela poginulih u padu Air Franceovog zrakoplova

I.M./ I.Kri.
Foto: AFP

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.