McDonald's je izvijestio da je u posljednjem tromjesečju zabilježio prvi pad prodaje u četiri godine. Razlog tomu je slab promet u poslovnoj regiji koja uključuje Bliski istok, Kinu i Indiju. Fast food lanac jedan je od nekoliko zapadnih brendova koji su pogođeni prosvjedima i kampanjama bojkota zbog njihovog percipiranog proizraelskog stava u sukobu između Izraela i Hamasa.
Usporedna prodaja u segmentu McDonald’s International Developmental Licensed Markets porasla je za 0,7% u tom tromjesečju, uvelike zaostajući za procjenama rasta od 5,5%, prema podacima LSEG-a. Taj je dio činio 10% ukupnog prihoda McDonald'sa u 2023.
"Značajan poslovni utjecaj"
Glavni izvršni direktor Chris Kempczinski prošlog je mjeseca ocijenio da kretanja na Bliskom istoku imaju "značajan poslovni utjecaj" na McDonald's u toj regiji i nekim područjima izvan nje zbog rata, kao i "povezanih dezinformacija" o brendu.
"Učinci [rata] na trajnost zarade naša su najveća briga. Čini se da će ovo biti problem koji će trajati i nakon sljedećeg tromjesečja ili možda čak dva", rekao je Brian Mulberry, upravitelj portfelja klijenata u Zacks Investment Managementu, koji drži dionice McDonald'sa.
Starbucks je prošlog tjedna također smanjio svoju godišnju prognozu prodaje, dijelom zbog pada prodaje i prometa u trgovinama na Bliskom istoku. U međuvremenu, potrošnja u Kini, drugom najvećem tržištu McDonald'sa, također je ostala slaba unatoč mjerama državne potpore.
Starbucks je ranije rekao da je oporavak prodaje u Kini sporiji od očekivanja. McDonald's će također doživjeti slične trendove u Kini u tom tromjesečju, dodao je Mulberry iz Zacks Investmenta.