VIŠE Splićana u posljednje vrijeme doživjelo je da na mobitelu vide propušteni poziv s nepoznatog broja, a kada ga nazovu, osoba s druge strane slušalice tvrdi da ih nije nazivala.
Kako je za Dalmatinski portal ispričao jedan od Splićana koji se našao u ovoj situaciji, osoba kojoj je uzvratio poziv požalila mu se da se i njoj to u posljednje vrijeme često događa.
Što kažu teleoperateri
"Upoznati smo sa situacijom u kojoj korisnici primaju sumnjive pozive na svoje brojeve ili se drugim korisnicima prikazuje da su primili poziv od korisnika koji nije uputio taj poziv. Nažalost, ovdje je riječ o zlouporabi prikaza broja pozivatelja, gdje se primatelju poziva pokazuje nasumični telefonski broj koji ne odgovara stvarnom pozivatelju. Nismo jedini operator u Hrvatskoj koji se susreo s ovim problemom te u suradnji s ostalim operatorima i HAKOM-om radimo na pronalaženju rješenja i smanjenju broja takvih slučajeva", kazali su iz A1.
Sve korisnike koji su se susreli s ovom situacijom, ali i one koji nisu, upozoravaju da oprezno pristupaju pozivima koje primaju s bilo kakvog nepoznatog broja.
"Vrlo je važno da ako imaju propušteni poziv s broja koji im nije poznat, da ga ni u kojem slučaju ne uzvraćaju. Isto vrijedi i za nepoznate linkove i SMS poruke pristigle s nepoznatih brojeva – kod takvih kontakata uvijek je najbolja opcija prakticirati dodatan oprez i jednostavno ih ne klikati, odnosno ne odgovarati na njih , upozoravaju iz A1 Hrvatska.
I u Hrvatskom telekomu su čuli za slične situacije, a riječ bi mogla biti, kažu, o zlonamjernom softveru koji su korisnici nesvjesno instalirali prilikom posjeta malicioznim internetskim lokacijama.
"Rezultat toga je da takav softver može slati poruke ili pozivati brojeve iz imenika osobe čiji je mobilni uređaj ‘zaražen’, odnosno pozivati nasumične brojeve pa tako korisnici dobivaju poruku o propuštenom pozivu. Iako mobilni uređaj može raditi normalno te korisnici na njemu obavljaju uobičajene zadatke bez problema, postoji mogućnost da je na njemu instalirana zlonamjerna aplikacija koja bez znanja korisnika obavlja pozive te tako stvara neželjene troškove", kažu iz Telekoma.
Savjetuju i kako riješiti ovaj problem.
"Kako bi se očistio mobilni uređaj od zlonamjernih programa ili aplikacija koje generiraju neželjene troškove, prijedlog je da se uređaj pokrene u sigurnom modu rada (safe-mode). Isto se postiže na nekoliko načina, pa je najbolje da korisnici provjere kako to učiniti na stranicama proizvođača njihovog mobilnog uređaja. Kada je uređaj u sigurnom načinu rada, tada je moguće ukloniti aplikacije za koje se sumnja da su zlonamjerne, a koje nije bilo moguće ukloniti ranije ili su bile skrivene. Preporuka je i posjet nekom od servisa specijaliziranih za mobilne uređaje, u kojem mogu pružiti stručnu pomoć u ovakvim situacijama", napominju iz Hrvatskog Telekoma.