Međimurac tvrdio da proizvodi milijune parfema, prevario poznate Hrvate i medije

Foto: Privatna arhiva, FaH

"Tomislav Vrbanec svoje školovanje kao Master Parfumer završio je na francuskom Institutu za parfumeristiku", pisalo je 2018. u biografiji ovog Hrvata koji je, kako se ispostavilo, prevarant.

> ZAHJTEV ZA ISPRAVAK Odvjetnica: Gospodin Tomislav Vrbanec je ugledan parfumer

Naime, Vrbanec je trenutno vlasnik trgovačkog društva Institute of Perfumery d.o.o. iz Čakovca, a već dugo se na domaćem tržištu nastupajući s brendom Hrvatska Parfemska Kuća predstavlja kao jedini školovani parfumer u Hrvatskoj. Tvrdeći da je master parfumer, prevario je mnoge tvrtke i medije, ali i brojne Hrvate, među kojima su i poznate osobe poput Dejana Lovrena. Čak je i gostovao u srednjoj školi u Čakovcu, gdje je učenicima govorio o parfemima. Svi su vjerovali da je riječ o čovjeku koji je velik stručnjak za parfeme.

Istina je da se radi o građevinskom tehničaru koji do 2020. nije završio nijedan parfemski tečaj.

Danas priznaje da nije master parfumer i tvrdi da nije on kriv što su mediji pisali laži o njemu. No to je pisalo i u biografiji na njegovoj web stranici, a i sam je u raznim intervjuima isticao svoje obrazovanje na poznatom institutu, kao i svoju uspješnost.

No nikakvih dokaza za te njegove tvrdnje nema.

Kako je počela njegova karijera u parfemskoj industriji

Na njegovoj web stranici danas piše da je "Tomislav Vrbanec poznati hrvatski parfumer koji svojim mirisnim kreacijama pomiče granice u parfemskoj industriji". Navodi se kako je u Čakovcu završio Graditeljsku školu, nakon koje je upisao Građevinski fakultet na Sveučilištu u Zagrebu, na kojem se zadržao nešto više od dvije godine. Piše da je počeo raditi u financijskom sektoru, što mu je, navodi se, donijelo iskustvo iz područja menadžmenta i organizacije poslovanja te upravljanja financijama. 

2007. godine kod njega se, dodaje se, rodila ljubav prema mirisima. Tada se, piše, našao u društvu profesionalaca iz industrije i tu je započela njegova karijera u parfemskoj industriji. 

Tvrdi da se educirao i praktično usavršavao u suradnji sa stručnim profesionalcima nekih od najvećih parfemskih kuća u Europi te da je surađivao s francuskim proizvođačima sirovina pod mentorstvom europskih stručnjaka koji se već desetljećima bave proizvodnjom parfema, što je formulacijama s njegovim potpisom donijelo međunarodnu popularnost. 

Vrbanec navodi i da je svoju diplomu iz parfumeristike stekao na britanskom Centru za izvrsnost, dok je profesionalnu edukaciju nastavio na prestižnom francuskom Sveučilištu ISIPCA.

Provjerili smo njegove tvrdnje i istražili što se krije iza priče o uspjehu prvog i jedinog hrvatskog parfumera. 

Što je uopće master parfumer i kako se to postaje?

To je titula koju velike tvornice i međunarodni koncerni u parfemskoj industriji dodjeljuju voditeljima svojih timova, a te timove čine drugi školovani parfumeri.  

Radi se o najvišem stručnom zvanju parfumera, koje se dodjeljuje onima koji su desetljeće ili dva predvodili projekte, nagrađivani su nagradama struke i priznati u nacionalnim stručnim udrugama.

Zbog toga je ta titula među parfumerima vrlo rijetka. I s njom Vrbanec nema baš nikakve veze.

Tvrdi da je išao na poznati institut. Institut za Index: Nikad ga nismo vidjeli

Vrbanec je u intervjuu lokalnom varaždinskom portalu 2018. godine rekao da je u vlastitoj tvornici radio s gotovim esencijama, kopijama originala, ali i da je želio stvarati recepture pa je upisao školu za parfumere u francuskom Grasseu. 

Index je pisao parfemskom institutu u Grasseu, iz kojeg su nam jasno odgovorili da ga Vrbanec nikad nije pohađao.

"Gospodina Tomislava Vrbanca nikada nismo vidjeli na našem institutu u Grasseu, ni na dugom ni na kratkom tečaju", odgovorio nam je Alain Ferro, voditelj ustanove Grasse Institute of Parfumery.

Vrbančevu izjavu da je studirao na institutu u Grasseu objavio je i međunarodni portal Fragrantica, no uklonio ju je nakon reakcije direktora tog instituta. 

Tvrdio da je jedan od osmero ljudi primljenih u prestižnu školu

Pronašli smo i intervju koji je Vrbanec dao za portal x-ica.com. U tekstu stoji da je svoje stručno znanje pune četiri godine stjecao u najprestižnijim školama u Francuskoj, u kojima su mu mentori bili najveći francuski kreatori parfema.

Iako se imenom ne spominje Grasse Institute of Parfumery, Vrbanec kaže da je na njegov studij od maksimalno mogućih 10 kandidata primljeno samo osmero studenata. U članku ga nazivaju i master parfumerom, što nikad nije demantirao. 

Index je kontaktirao francusku strukovnu komoru parfumera La Société Francaise des Parfumeurs, ali i nekolicinu ostalih master parfumera. Zanimalo nas je jesu li čuli za Tomislava Vrbanca.

Na upit upućen Nathalie Feisthauer iz Lab Scenta dobili smo odgovor Pierrea Mascarenhasa, administratora ove kompanije.

"Nathalie i ja ne poznajemo gospodina Vrbanca, ali, naravno, ne poznajemo sve parfumere tako da to ne mora značiti da njegove tvrdnje nisu istinite", rekao nam je.

Jedan od master parfumera, povezan s radom instituta u Grasseu i koji je zamolio za anonimnost jer ne želi više ni čuti za tu priču, rekao je da nam je ravnatelj Grassea već zanijekao Vrbančevo pohađanje tog instituta i da je to jako loše za reputaciju Tomislava Vrbanca. Dodao je da je predstavljati sebe kao master parfumera prilično odvažno s obzirom na to da se ta titula dodjeljuje samo kad se dulji niz godina provede u multinacionalnoj kompaniji.

"Ne znam jesu li drugi master parfumeri čuli za njega jer on nije poznata osoba u industriji. Ali mi više ne želimo čuti za tu priču", rekao nam je.

Predsjednik i potpredsjednica strukovne komore parfumera La Société Francaise des Parfumeurs odgovorili su nam da ne znaju tko je Tomislav Vrbanec.  

Radio na parfemu Lovrena, Antonije Šole...

Vrbanec je tijekom proteklih godina radio i na parfemu Dejana Lovrena Vetiver Rock. Kako se reklamiralo pri izlasku parfema 2019. godine, radilo se o hrvatskom proizvodu i prvom parfemu hrvatskog modnog brenda Rock Filius, koji je bio namijenjen ženama i muškarcima. 

"dm i Hrvatska Parfemska Kuća pokazali su se kao idealni suradnici. Zajedno smo razvili luksuzni miris koji kupci mogu potražiti ekskluzivno u dm-u", govorio je Dejan Lovren 2019. godine.

Osim s Lovrenom, Vrbanec je surađivao i s pjevačicom Antonijom Šolom, za koju je kreirao miris Ocean No1. U ovaj biznis ušao je i gimnastičar Filip Ude s bivšom suprugom Anom. Recepturu za njezinu liniju Evita Fragrances osmislio je također Vrbanec.

Jedan od parfema koje je osmislio 2021. posvećen je HRT-ovoj voditeljici Barbari Kolar, sugrađanki Tomislava Vrbanca. Parfem se zove po emisiji Kod nas doma, čija je voditeljica Kolar, a u njoj je gostovao Vrbanec.

Što je Fragrantica?

Na portalu Fragrantica navedeni su deseci parfema za koje se navodi da ih je kreirala Hrvatska Parfemska Kuća. Tu su parfemi Zrinski, The Scent of Opatija, The Scent of Osijek, The Scent of Dalmatia, The Scent of Hvar itd.

"Moje je ime nedavno uvršteno u Fragranticu, listu najpoznatijih i najpriznatijih parfumera na svijetu. Moram priznati da je odličan osjećaj naći se u društvu ostalih kolega koji su u poslu i više od 30 godina", rekao je Vrbanec svojedobno za e-Varaždin.

No izjava da je "uvršten među najpoznatije parfumere svijeta" zato što je na Fragrantici nije istinita.

Naime, Fragrantica je online enciklopedija parfema, svojevrsna baza podataka koju čine tri povezana modula - baza brendova, baza parfema, baza parfumera.

Kako biste dospjeli na Fragranticu, trebate poslati e-mail uredništvu Fragrantice s imenom i sjedištem tvrtke, nazivom brenda, imenima parfema i kolekcija te promotivnim materijalima koji uključuju opis, mirisne note i ime parfumera (ako ga brend objavljuje). Te podatke Fragrantica će unijeti u bazu/enciklopediju i povezati. Unos u bazu je besplatan.

Fragrantica ne provjerava ni parfeme, ni brendove, ni parfumere, a ne rangira ih ni po kvaliteti stručnog rada, uspjehu njihovih parfema ili ičemu drugom. To ostavlja svojim korisnicima.

Propale mu četiri firme

Što se tiče Vrbančevog poslovanja, on je u istom intervjuu u kojem je govorio o institutu u Grasseu rekao da su "firmu morali registrirati u Londonu, a skladište i proizvodnju u Marseilleu budući da na privatnim kolekcijama parfema stranih klijenata ne može pisati Made in Croatia jer za njih to znači kao za nas Made in China".

Rekao je da u Marseilleu ima tri proizvodne linije, da dnevno može proizvoditi 54 tisuća parfema i da ima 70-ak stalno zaposlenih. 

No njegova "londonska tvrtka" Aroma Fragrance Lab Ltd nije imala nijednog zaposlenika osim njega kao direktora, nikakvu opremu ni imovinu. Kako smo provjerili u registru trgovačkih društava pri britanskoj vladi, prvo ime te tvrtke bilo je Aroma Fragonard Ltd, a promijenjeno je 2017. godine. Fragonard je, spomenimo, parfemska kuća iz Grassea, čije je ime zaštićeno pa je Vrbanec vjerojatno zato mijenjao ime.

Aroma Fragrance Lab Ltd, koja je stajala iza Hrvatske Parfemske Kuće od 2015. do 2020., uopće nije imala registriranu proizvodnju parfema, što smo vidjeli prema nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti.

Companies House, registar trgovačkih društava pri vladi Ujedinjenog Kraljevstva, pokazuje da je Vrbanec poslovao preko online tvrtke s temeljnim kapitalom od jedne britanske funte, koja nije imala zaposlenike ni opremu, a poslovala je s prosječnim godišnjim neto prihodom od 1000 kuna.

"Iza brenda Hrvatske Parfemske Kuće je stajalo britansko trgovačko društvo sve do izlaska Velike Britanije iz Europske unije. O svemu sam pisao i javno kako bih obavijestio i upoznao javnost o našoj poslovnoj odluci, a sve sam objavio na svojoj službenoj internetskoj stranici", ustvrdio je u odgovoru za Index.

Na toj stranici se navodi da je firmu zatvorio zbog Brexita i da ju je kasnije ponovo otvorio u Hrvatskoj, koja je već bila članica Europske unije. No firmu u Velikoj Britaniji otvorio je 2015., kad je Hrvatska već dvije godine bila u EU.

Pitali smo ga zašto među javno dostupnim podacima ne stoji izraz koji se koristi za samostalno zatvaranje firme, ali nismo dobili konkretan odgovor, nego nas je uputio na službenu stranicu.

Naime, kad se firma samostalno zatvori, pokazuje se termin "voluntary strike off", što kod Vrbanca nije slučaj.

U Hrvatskoj su mu propale tri tvrtke

U intervjuima za hrvatske medije 2018. godine govorio je da ima 70 zaposlenih u tvrtki i da godišnje proizvedu od pet do šest milijuna bočica za svjetske, ali i domaće brendove. Spominjao je i tvornicu u Marseilleu iako, kako vidimo iz financijskih izvješća, nije imao nikakvu tvornicu. Naveo je da mu je mama rekla: "Tomislave, jesmo mi tak blesavi da ne možemo proizvoditi parfeme?" I tako je odlučio proizvoditi parfeme, u čemu mu je pomogla stanovita Mary koju je, kakve li slučajnosti, upoznao nekoliko dana kasnije u liftu (sve je opisao u priloženom YouTube videu malo niže u članku).

Vrbanec je bio i vlasnik četiri sada već obrisana trgovačka društva, od čega su tri hrvatska i jedno britansko. Do 2009. godine djelovala je tvrtka MMV, a MMV grupa od 2007. do 2012. godine. KM grupu osnovao je 2008. godine, a djelovala je do 2014. godine. Kao djelatnosti kojima su se tvrtke bavile bili su navedeni posredovanje u trgovini i trgovanje na veliko i malo, no u sudskom registru bilo je upisano još mnogo djelatnosti, poput proizvodnje hrane, frizerskih usluga...

Tvrtku Essentia osnovao je 2010. godine, a aktivna je bila do 2016. Njoj je primarna djelatnost bila proizvodnja parfema i toaletno-kozmetičkih preparata. 

Sve tri tvrtke završile su poslovanje stečajem po službenoj dužnosti i brisanjem.

Jedini zaposlenik i firme registrirane u Hrvatskoj

2020. godine, netom uoči lockdowna, osnovao je tvrtku Institute of Perfumery, što je također jasna aluzija na prestižni Grasse Institute of Parfumery, za koji je tvrdio da ga je pohađao. Primarna joj je djelatnost proizvodnja parfema i toaletno-kozmetičkih preparata.

Tvrtka ima jednu zaposlenu osobu - Tomislava Vrbanca. U 2022. godini poslovala je s minusom od 107.517 kuna. Ukupni poslovni minus tvrtke 31.12.2022. iznosio je 232.096 kuna. Kako smo vidjeli u javno dostupnim podacima, tvrtka se našla na popisu poslodavaca koji ne isplaćuju plaće. Radi se o ukupno sedam plaća.

Evo kako je poslovala proteklih godina: 

"Danas iza brenda Hrvatske Parfemske Kuće stoji domaća tvrtka Institute of Perfumery d.o.o. koja se bori poslovati na najbolji mogući način koliko god je to moguće", poručio je za Index kazavši da nije lako jer je serijal tekstova o njemu pokrenula jedna osoba na jednom blogu, zbog čega je odlučio pokrenuti sudski spor protiv nje. Naveo je i da je zbog te nastale štete on jedini zaposlenik ove firme.

U podcastu na njegovom YouTube kanalu iz 2021. pronašli smo i video "Kako sam se počeo baviti proizvodnjom parfema", u kojem govori da je zaposlio tim ljudi.

"Bila je, dakle, ogromna investicija u pokretanje, dakle i proizvodnje, laboratorija, opremanje i svega ostaloga i zapošljavanja tima kompletnog, dakle ljudi. Međutim, ajde, nekako smo sve to skupa preživjeli i prošlu godinu smo, eto, dobro odradili. Međutim, ove godine nas čekaju jako lijepi projekti, odradili smo dobre projekte", rekao je između ostalog u tom videu.

U financijskim izvještajima za posljednje dvije godine vidi se da je iskazana vrijednost materijalne imovine, opreme, alata i inventara po svim stavkama 0.00 kn. Također, sve stavke vezane za proizvodnju poput materijala, proizvodnje u tijeku i gotovih proizvoda iskazane su s 0.00 kn.

"Oformili smo i vlastiti laboratorij za razvoj formulacija. Nazvali smo ga parfemskim laboratorijem jer se većinom bavimo razvojem parfemskih formulacija. Vezano uz upit oko opreme, rado bismo se pohvalili da smo dobili sredstva iz fondova, međutim to nije slučaj.

Sve što smo od opreme kupili, kupili smo vlastitim sredstvima i trudimo se biti kreativni i inovativni. Naš laboratorij nije analitički laboratorij koji se bavi ispitivanjem, već u njemu nastaju nove formulacije. Od opreme nam nisu potrebni skupi uređaji, nego potrošni laboratorijski pribor koji koristimo, a koji nabavljamo preko hrvatskih veleprodaja", dodaje.

Vrbanec danas: Nisam studirao u Francuskoj, tekstove su mi pisale druge osobe

Kako smo već naveli, Vrbanec nam je priznao da nije pohađao institut kojim se hvalio te da nije master parfumer, kako je pisalo u brojnim tekstovima u hrvatskim medijima (od kojih se u većini radilo o sponzoriranim objavama), pa i na Indexu.

"Upravo ovakvi tekstovi su oni koji me krivo prezentiraju. Nisam studirao u Francuskoj! Iza ovakvih tekstova ne stojim ja osobno. Master parfumeri su parfumeri koji su stvorili nove parfumere. Tako da se ne mogu nazvati master parfumerom. Možda jednog dana, ali za sada još ne.

U to vrijeme kada je taj tekst izašao imao sam dvije osobe koje su pisale tekstove. Dio tekstova pisali su i za Index.hr, s kojim smo imali suradnju. Moja velika greška je da ih nisam detaljno pročitao i provjerio.

Zato sam se i ispričao svima na svojoj službenoj stranici ako je bilo gdje bilo što krivo ili nepotpuno objavljeno o meni. Na greškama se uči pa sam tako i ja naučio da tekstove koji se tiču struke moram osobno napisati. Osobno mogu stajati samo iza tekstova objavljenih na mojoj službenoj stranici", rekao nam je. Podsjetimo, i ondje je pisalo da je master parfumer.

Zašto nije tražio da se isprave navodi u tekstovima?

Pitali smo ga je li tražio da se neistiniti članci uklone s Indexa i ostalih medija. Evo što nam je odgovorio:

"Nisam novinar i nisam znao da mogu tražiti da netko izmijeni tekst na portalu."

Kakvu je to "nagradu" dobio?

Vrbanca smo pitali i o nagradi za koju je 2018. u svojoj biografiji napisao da ju je dobio, što se na stranici više ne nalazi. Nije nam konkretno dogovorio te je istaknuo da je sve što treba biti na njegovoj trenutnoj stranici, a da je sve drugo "rekla-kazala".

Radi se o nagradi Fragrance Foundation France Awards (FIFI France) u kategoriji Parfum Extraordinaire. Dobitnici u svim kategorijama otkako se ta nagrada dodjeljuje javno su poznati, a nigdje se ne spominje ime Tomislava Vrbanca.

Sve do 2020. godine Vrbanec nije imao nikakvo parfemsko obrazovanje

Sve do 2020. godine Vrbanec nije imao nikakvo parfemsko obrazovanje. U veljači 2020. godine stekao je diplomu tvrtke Centre of Excellence.

Centre of Excellence je britanska tvrtka koja posluje online, a u svom web shopu po cijeni od 14.99 do 149 funti prodaje online tečajeve iz raznoraznih područja, uključujući i tečajeve nazvane "njega životinja", "psihološko i nadnaravno". Kako smo provjerili, britanski obrazovni sustav ne priznaje tečajeve ili diplome tvrtke Centre of Excellence, a ni registar službeno priznatih programa i kvalifikacija pri britanskoj vladi ne sadrži program te tvrtke.

"Svoju diplomu iz parfumeristike stekao sam na britanskom Centru za izvrsnost odnosno na Centre of Excellence u Londonu 9. veljače 2020. godine. Imali su u ponudi program za parfumere, koji je akreditiran CPD akreditacijskim bodovima, a program je akreditirala CPD agencija direktno", objasnio je dodavši da za zanat parfumera ne postoji formalno obrazovanje. Naveo je da je završio i za fitoaromaterapeuta i da kreće na prekvalifikaciju za farmaceutskog tehničara.

Osim što se hvalio institutom iz Grassea, koji nije pohađao, na svojoj web stranici spominje i prestižni Institut ISIPCA. Radi se o najstarijoj parfemskoj školi na svijetu, koja je dio Sveučilišta u Versaillesu.

Pitali smo ga kakvu je edukaciju ondje stekao.

"ISIPCA konstantno nudi edukacijske programe pa sam tako i završio jedan od njihovih programa. Ne vidim nikakav problem u tome što sam to i naveo u svojoj biografiji", objasnio je Vrbanec dostavivši i program koji je ondje završio u ožujku 2021. godine.

Iz dokumenta koji nam je Vrbanec poslao ne vidi se da se taj dokument odnosi na njega, nije navedeno ni ime ISIPCA, ni naziv programa koji je završio, ni o kojem se stupnju školovanja radi, jer su svi ti podaci izrezani.

Prikazuje se samo ukupan broj sati od 21 sata, a pečat je stavljen samo uz jednu cjelinu koja se odnosi na šest sati, održanih u dva dana.

"Ja sam samo jedan mali poduzetnik koji pokušava nešto napraviti u Hrvatskoj"

"Ako sam ikada u svom medijskom nastupu išta krivo ili netočno izjavio ovim putem se ponovo ispričavam svima, jer nisam profesionalac/medijska osoba već samo jedan mali poduzetnik koji pokušava od 2008. godine napraviti nešto u Hrvatskoj, a što ne postoji.

Uvijek sam govorio i govorit ću MI, a ne JA, pa se tako i broj članova tima spominje u tom kontekstu. Tu spadaju poslovni partneri, dobavljači, proizvođači sirovina te tvrtke koje moramo angažirati kao treće osobe tipa ovlaštenih i akreditiranih laboratorija za ispitivanje kozmetičkih proizvoda.

Smatram da smo svi mi jedan tim ljudi koji se svakodnevno trudi kako bi klijent dobio proizvod kakav je i naručio", odgovorio je na naše pitanje o svim suradnicima koje je navodio u raznim intervjuima.

Gostovao u školi, kaže da je suglasnost dobio od Ministarstva

Zanimljive su i Vrbančeve aspiracije prema akademskoj zajednici.

Nedavno je tako gostovao u Ekonomskoj i trgovačkoj školi u Čakovcu, gdje je učenicima govorio o parfemima, što nas je također ponukalo da istražimo što stoji iza njegovog rada.

U Međimurskim novinama objavljen je tekst o gostovanju Vrbanca u ovoj školi, a napisan je u prvom licu, što očito znači da se radi o priopćenju Tomislava Vrbanca koje nije uređeno, nego je samo objavljeno.

Vrbanec na svojim stranicama navodi da je suglasnost za održavanje radionica, edukacija, seminara i predavanja dobio i od Ministarstva znanosti i obrazovanja. Za Index je potvrdio da je tražio mišljenje Ministarstva i naveo da je ono potvrdilo da može držati edukacije, radionice, seminare i predavanja iz parfumeristike.

Ministarstvo za Index: Neformalno može predavati, formalno ne može

O tome smo pitali Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

"Ministarstvo znanosti i obrazovanja zaprimilo je 24. studenoga 2021. upit g. Tomislava Vrbanca o mogućnosti održavanja neformalnih oblika obrazovanja iz područja parfumeristike na koji mu je 24. studenoga 2021. poslan odgovor u kojemu ga se obavještava da je Ministarstvo nadležno za provođenje formalnog obrazovanja odraslih sukladno odredbama Zakona o obrazovanju odraslih te da mu za neformalne oblike obrazovanja nije potrebna suglasnost Ministarstva.

G. Vrbanec je u odgovoru obaviješten da neformalne programe obrazovanja odraslih mogu provoditi ustanove, tvrtke ili pojedinci, ali polaznici ne stječu isprave koje se smatraju javnim ispravama te je, ukoliko želi provoditi formalne programe, upućen u proceduru osnivanja ustanove za obrazovanje odraslih i uvjete koje treba ispuniti u slučaju da želi provoditi formalne programe obrazovanja", stoji u odgovoru Ministarstva.

Nudi i radionice i edukacije, koštaju i do skoro 1000 eura

Vrbanec na svojoj stranici nudi i program pod nazivom CPH akademija, u sklopu kojeg nudi usluge edukacije iz parfumeristike i kozmetologije, kao i radionice iz istih područja. Nudi i konzultacije.

Radionica izrade parfema održava se tijekom cijele godine. Cijena je 497.71 euro. Što se tiče edukacija, uz osnove parfumeristike, postoji još osam modula. Svaki modul traje osam sati, a košta 982.15 eura.

"Da, pokrenuli smo CPH akademiju, brend koji nudi edukacije i radionice. Službeno je pokrenut ove godine, a do sada nismo imali polaznika.

Nadam se da će ideja zaživjeti i da ćemo imati prilike educirati novi naraštaj profesionalaca. Mislim da u Hrvatskoj postoje ljudi koji se žele iskušati u ovom poslu i ne vidim razloga zašto i Hrvatska ne bi bila dio globalne parfemske industrije", rekao je Vrbanec.

Oko Lovrenovog parfema nastala je pompa

Dotaknimo se još malo Lovrenovog parfema Vetiver Rock. Kako su mediji izvještavali, radi se o parfemu koji je nastao u suradnji dm-a, modnog brenda Rock Filius i Hrvatske Parfemske Kuće na čelu s Tomislavom Vrbancem.

Kako se tada pisalo, riječ je o vrhunskom proizvodu, ekstraktu parfema koji sadrži visokih 30 posto esencijalnih ulja.

Na promociji parfema obožavatelji su Lovrena mogli i osobno upoznati. Gotovo 1000 obožavatelja okupilo se ispred dm-ove prodavaonice u Arena Centru kako bi ga pozdravili i ponijeli uspomenu na susret s proslavljenim nogometašem - autogram na svojem primjerku parfema Vetiver Rock. I ispred drugih dm-ovih prodavaonica stvarale su se gužve.

Kako doznajemo, dm je kasnije mijenjao popis sastojaka na deklaraciji proizvoda Vetiver Rock.

"Proizvod Vetiver Rock nije dostupan u dm-u od lipnja prošle godine. Za vrijeme prodaje proizvoda, u 2020. godini, došlo je do nadopune deklaracije proizvoda od strane proizvođača s ciljem usklađivanja deklaracije s Uredbom Europskog parlamenta i Vijeća o kozmetičkim proizvodima", odgovorili su za Index iz dm-a.

Pitali smo dm i koliko parfema su prodali. Odgovor nismo dobili.

"dm je kontinuirano u potrazi za novim i atraktivnim proizvodima jer je naš cilj kupcima osigurati što raznolikiju ponudu, stoga smo 2019. godine u asortiman uvrstili miris Vetiver Rock. Miris je bio ekskluzivno dostupan u ponudi dm-a do sredine 2022. godine kada su svi primjerci proizvoda prodani te se distribucija mirisa nije dalje nastavila", odgovorili su.

Iako je dm potvrdio da je deklaracija Vetiver Rocka mijenjana jer nije bila usklađena s propisima koji su bili na snazi i prije i nakon Brexita, Vrbanec tvrdi drugačije:

"Sve drogerije i trgovački lanci morali su mijenjati po zakonu i uredbi deklaracije svih kozmetičkih proizvoda koje su imali u asortimanu jer je Velika Britanija izašla iz Europske Unije. To nije ovisilo o Hrvatskoj, nama, distributerima ili prodavačima, već nitko nije znao do zadnjeg dana hoće li UK izaći iz EU ili ne. Tako da je u tom prijelaznom razdoblju bilo jako puno posla za sve one trgovce na području zajednice, a koji su držali robu iz Velike Britanije."

Brexit je izglasan 2016., a 2019., kada je Vetiver Rock promoviran, bilo je općepoznato da Velika Britanija izlazi iz EU. Vrbančev odgovor, međutim, ne objašnjava zašto se mijenjao popis sastojaka parfema, koje drugi trgovci nisu mijenjali jer je Velika Britanija preuzela EU propise o kozmetici.

Lovrenov odvjetnik nam je prijetio

O svemu smo pitali i Marka Hrabara, pravnog zastupnika Dejana Lovrena. Zanimalo nas je i kako je došlo do suradnje Dejana Lovrena i parfumera Tomislava Vrbanca. Dočekao nas je odgovor u kojem nam je Hrabar prijetio, kao da je najnormalnije prijetiti novinarima, i to nakon prvog kontakta.

"Ne znam otkud Vam informacija da je ikada došlo do suradnje gospodina Lovrena i gospodina Vrbanca?! Riječ je o neistinitom podatku. Gospodin Lovren je prvi puta upoznao gospodina Vrbanca na promociji parfema Vetiver Rock.

Sva Vaša daljnja pitanja se temelje na pogrešnoj premisi iz prvog pitanja (pogrešnoj premisi kako uopće postoji suradnja između gospodina Lovrena i gospodina Vrbanca), slijedom čega odgovaranje na potonja pitanja nema nikakvog smisla.

Ujedno, napominjem da ću bilo kakvu objavu iz koje bi proizlazilo kako postoji i/ili je postojala suradnja između gospodina Lovrena i Vrbanca smatrati namjernim objavljivanjem neistinite informacije, a što će za posljedicu imati sudski postupak te postupak pred novinarskim sudom časti", završio je Hrabar svoju prijetnju.

Lovren prije četiri godine: Hrvatska Parfemska Kuća je idealan suradnik, a Vrbanec je ispoštovao naše želje

No Lovren je na promociji parfema 2019. godine jasno govorio o suradnji s Vrbancem.

"Odabir partnera bio mi je jako važan, željeli smo surađivati s nekim u koga imamo puno povjerenje, a dm i Hrvatska Parfemska Kuća pokazali su se kao idealni suradnici. Zajedno smo razvili luksuzni miris kojega kupci mogu potražiti ekskluzivno u dm-u", naglasio je Dejan Lovren tom prilikom.

Ovo nije jedini put da je govorio u suradnji s Vrbancem.

"Oduvijek sam na hrvatsko tržište želio lansirati parfem koji će biti doista poseban, drukčiji. Hrvatska Parfemska Kuća kao domaći brend bila je logičan izbor. Pokazali su se brzi, pouzdani i, doista, Tomislav Vrbanec, njihov glavni parfumer, ispoštovao je sve naše/moje želje.

A nije ih bilo malo i nisu baš bile jednostavne. Formulu smo razvijali čak šest mjeseci, ali dobio sam proizvod na koji sam ponosan", rekao je Lovren za Pun miris.

U istom članku intervju je dao i Vrbanec.

"Bilo mi je izuzetno ugodno surađivati s Dejanom i Matijom. Bilo je vrlo poticajno, izazovno i jako sam zadovoljan krajnjim rezultatom. Dobili smo parfem koji može ravnopravno stajati uz bok svjetski poznatih brendova", rekao je Vrbanec.

Hrabarove riječi demantirao je i Vrbanec. Pitali smo ga je li se prije promocije parfema ikad susreo s Dejanom Lovrenom.

"Moja suradnja s g. Lovrenom je bila odlična. Da, susreli smo se prije promocije, razgovarali nekoliko puta, imali smo videocall-sastanke. Dejan Lovren točno je znao kakav miris želi i da, naravno da je sudjelovao u kreiranju formulacije.

Jedna prekrasna i jednostavna osoba s kojom je bilo gušt surađivati. Imam samo riječi hvale za Lovrena", ustvrdio je Vrbanec.