Ministar turizma i sporta Tonči Glavina rekao je u Dnevniku HTV-a da se u turizmu suočavamo s hiperinflacijom ponude u odnosu na broj gostiju.
Ove godine je, kaže, u srpnju i kolovozu 40% kapaciteta u privatnom smještaju bilo prazno.
"Dovodimo se do situacije da nam svake godine pada popunjenost i imamo sve veće nezadovoljstvo pružatelja usluga. Bilo je potrebno napraviti određene izmjene kako bismo zaštitili sve ove ljude koji se danas bave turizmom da se i dalje mogu baviti tim poslom i da mogu zadržati konkurentnost", dodao je.
"Do sada je porezno opterećenje bilo izrazito malo"
Naveo je dvije ključne stvari za izračun poreza.
"Broj dana - popunjenost u jednoj godini i prihod po krevetu. Imamo egzaktnu i idealnu analitiku kakvu praktički nema nitko u Europi. Prvi dio koji je vezan za popunjenost, vezan je za sustav eVisitor koji je jasan i precizan, a drugi dio su prihodi po krevetu, koji prijavljuju sami iznajmljivači", rekao je i dodao:
"Do sada je porezno opterećenje bilo izrazito malo, nepravedno i podoporezovano, nekih 1 do 2 posto. Sad će biti 5 posto. Ovaj model koji smo napravili je apsolutno pravedan za onoga koji ima 10 kreveta i za onoga koji ima 5 kreveta. Zato što je osnovni parametar prihod po krevetu, a ne nešto drugo."
Naglasio je da cjelovitu reformu kad je riječ o turizmu provode u "magičnom trokutu".
"Cjelovita porezna reforma bit će realizirana za manje od šest mjeseci"
"Turistička politika, porezna politika i prostorna politika. Sad dolazi zadnji korak u ovoj godini - izmjena Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, gdje ćemo napraviti podjelu o kojoj govorimo. To je procedura koju smo pokrenuli. Cjelovita porezna reforma bit će realizirana za manje od šest mjeseci", rekao je.
"To dovoljno govori koliko smo spremni i ozbiljni. Nitko neće biti oštećen i omogućit ćemo svima koji sad rade, da rade i dalje, ali da moramo podijeliti kroz poreznu politiku određene korake da motiviramo ljude da rade duže", rekao je.
Cilj je, poručio je, da Hrvatska ostane konkurentna.
"Ne smijemo se dovesti u situaciju da je naš odnos cijene i kvalitete u disbalansu. Naša budućnost turizma je održiva cjelogodišnja turistička destinacija. To je jedini mogući put koji imamo. Promjene jesu malo teške, ali postići će naš cilj da imamo cjelogodišnji održivi turizam."