NOVE FOTOGRAFIJE S TUĐMANA Aerodrom koji do 2042. neće biti u hrvatskim rukama

Foto: Vedran Tolić/MZLZ

SINOĆ je svečano otvoren novi putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman, čija je gradnja počela prije više od tri godine.

Novi aerodrom u rukama je Francuza, budući da je Zračna luka Zagreb 2012. godine predana u 30-godišnju koncesiju francuskoj tvrtki ZAIC, odnosno konzorciju kojeg čine Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, TAV Airports, Viadukt, Marguerite Fund i IFC, član grupacije Svjetske banke, a za upravljanje tom lukom koncesionar je osnovao tvrtku MZLZ.



"Siguran sam da će ovakva predivna zračna luka pridonijeti imidžu Hrvatske te daljnjem povećanju broja turista u Zagrebu i Hrvatskoj, ali da će ujedno biti i poticaj da se završe slični projekti u Splitu i drugim zračnim lukama. Sretan sam i ponosan što luka nosi ime prvoga hrvatskog predsjednika, kao i time da se prometna infrastruktura stavlja u funkciju građana i turista. Vjerujem da će ta luka postati hub za jugoistočnu Europu i da će pridonijeti jačanju gospodarstava", istaknuo je Plenković na otvorenju aerodroma s kojeg je prvi let najavljen za šest dana, i to prema Dubrovniku.



Tog dana, 28. ožujka, točno u ponoć sve operacije i svi procesi prelaze sa starog na novi putnički terminal. U Zagrebu će taj dan biti najavljena i nova autobusna linija.


"U 20.15 sati na autobusnoj stanici Zračne luke, probnom vožnjom će se najaviti nova autobusna linija 290 – Zagreb (Kvaternikov trg) – Zračna luka – Velika Gorica, koja će u redovnom prometu biti nakon dovršenja pristupne ceste s istočne obilaznice prema novom putničkom terminalu MZLZ-a", stoji u priopćenju Bandićevog ureda, no nisu precizirali kad će dovršiti cestu.



Kako smo već pisali, gradnja novog terminala vrijednog 331 milijun eura započela je sredinom prosinca 2013. godine. Novi terminal se proteže na 65 tisuća četvornih metara na četiri razine, s tim da će se prve dvije koristiti za dolaske, a druge dvije za odlaske. Postavljeno je 30 šaltera za check-in i napravljeno je osam aviomostova – dva za domaći i šest za međunarodni promet, s mogućnošću daljnjeg proširenja na ukupno 16 aviomostova.



Nova zgrada u prvoj fazi će moći primiti 5 milijuna putnika, a kada se broj putnika poveća iznad toga broja, kapacitet će se povećati na 8 milijuna putnika. Napravljen je parking s 1.100 parkirnih mjesta.

Ovo su nove fotografije koje još nismo objavili.

 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.