Foto: Facebook/Pivnica Medvedgrad
NAKON što je Index prije dva dana pisao da su ugostitelji primorani dići cijene i otpustiti radnike zbog podizanja PDV-a na 25 posto, sad smo razgovarali s još nekima, koji zbog ove mjere više ne planiraju širenje posla. A umjesto zapošljavanja većeg broja radnika, sad će morati smanjiti postojeću brojku.
Prepolovljen budžet za marketing
"Planirali smo otvaranje još nekoliko pivnica kako bi proširili posao, no sad ništa od toga. Taj posao više nećemo širiti već ćemo se više posvetiti proizvodnji piva. Ovo nas je povećanje itekako stajalo. Radili smo detaljne analize i tako smo došli do izračuna da smo na svakih 100 kuna izdanog računa bili u plusu 8 kuna. Nakon podizanja PDV-a ukoliko ne bi mijenjali cijene i provodili druge uštede bi na svakih 100 kuna bili u minusu 4 kune. Naravno da to ne možemo dopustiti.
Zato smo morali provesti određene mjere. Bili smo prisiljeni prepoloviti budžet za marketing. Budući da ne možemo smanjiti ulazne račune za namirnice, jedino što možemo je uštedjeti na marketingu i ljudima.
Bili smo prisiljeni napraviti i korekciju cijena, no podigli smo pivo samo za 6 posto, iako je PDV poskupio za 12 posto. Tako da u principu piva sad košta samo kunu više, no morali smo to učiniti.
"Cijene dugo nisu podizane, a sve je poskupjelo"
Još jedan poznati zagrebački ugostitelj Zlatko Puntijar također je podigao cijenu u svom restoranu. On je također i vlasnik hotela, no za hotel kaže, mu se ništa ne mijenja. PDV je ostao isti. Međutim u restoranu je bio prisiljen povećati cijene, sve ovisno o proizvodu.
"Morat ćemo podići cijene. Već smo sad na rubu. Još uvijek kombiniramo i kalkuliramo kako ćemo što podići. Kad ljudi govore da ugostitelji nisu skinuli cijene kad je PDV bio smanjen na 13 posto, istovremeno ne shvaćaju da mi nismo svih ovih godina ni dizali cijene. Cijene dugo nisu podizane, a sve je poskupjelo. Već sad su cijene s kojima se radi na rubu rentabilnosti.
MInistar Cappelli za Index
A pitali smo i ministra turizma Garija Cappellija kako namjerava pomoći ugostiteljima jer je spominjao kompenzacijske mjere koje bi trebale ublažiti posljedice podizanja PDV-a.
"Moramo sagledavati sveukupni paket, odnosno cjelokupnu poreznu reformu. U sklopu same porezne reforme postoje stimulacije koje će omogućiti povećanu potrošnju građana i olakšice kao što su primjerice priznati troškovi reprezentacije koji imaju za cilj rasterećivanje i poboljšanje čitavog hrvatskog gospodarstva.