UDRUGA Telekom uputila je otvoreno pismo povodom pokušaja ukidanja specijalizirane televizijske emisije "Potrošački kod" koja se emitira na HTV-u.
Budući nisam vidio Vaš demanti medijskih navoda o pokušaju ukidanja specijalizirane emisije "Potrošački kod", slobodan sam Vam ovim otvorenim pismom iskazati svoj osobni stav i stav Udruge za promicanje prava korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga – Telekom.
Televizijska emisija "Potrošački kod" jedina je specijalizirana televizijska emisija u Hrvatskoj kojom se profesionalno obrađuju prava potrošača, a upravo zahvaljujući njoj riješeni su ili ublaženi brojni njihovi problemi. Ova emisija, uz specijaliziranu radijsku emisiju "Svi smo mi potrošači" ima značajnu ulogu u informiranju građana o njihovim potrošačkim pravima, ali i u poticanju državnih tijela s javnim ovlastima na poboljšanje zaštite potrošača. Ukidanje emisije bilo bi izrazito štetno za potrošače i vrlo korisno velikim korporacijama od kojih je potrošače potrebno štititi. Nadam se da to nije namjera javne televizije.
Budući je kao formalni razlog pokušaja ukidanja ove važne emisije navedena ušteda, Vas i javnost želim upoznati s osobnim iskustvom kako prilikom snimanja izjave od strane komercijalnih televizija u pravilu na teren izlaze dvije osobe – novinar i snimatelj koji se prevoze službenim osobnim vozilom. S druge strane, kada HTV snima izjavu najčešće dolazi čak pet osoba – novinar, snimatelj, tonac, osvjetljivač i vozač koji ih dovozi službenim kombijem. Ne želeći preduboko ulaziti u Vašu organizaciju, ipak sam slobodan predložiti da uštede pronađete na mjestima koja se neće značajno odraziti na kvalitetu i širinu programa, te na ispunjenje uloge HRT-a kao javnog servisa svih građana Republike Hrvatske.
Koristim prigodu zaželjeti Vam svako dobro u novoj godini, a građanima javnu televiziju koja će još bolje ispunjavati svoju važnu ulogu.
"Ne ukida se Potrošački kod"
Uskoro je uslijedio i odgovor s HRT-a: "Kako Vam je poznato, ne ukida se emisija Potrošački kod. HRT žali zbog silnih neistina i dezinformacija i sveopće hajke kojom se kontinuirano pokušava dodatno narušiti ugled HRT-a.
Svjesni valjanosti Vašeg argumenta o uštedama, pozivamo da ga se i Vi ali i ostali mediji sjetite kada započne proces restrukturiranja i kada se ponovno bude organizirala medijska hajka protiv HRT-a unatoč čak i golim okom vidljivoj i svima potpuno jasnoj potrebi za racionalizacijom".
Zamjena teza
Lubura im je odgovorio kako mu je 20 minuta prije dolaska HRT-ovog priopćenja stigao e-mail pomoćnika direktora programa HTV-a u kojem stoji: "Nakon razgovora s glavnim urednikom HTV-a želim Vas izvijestiti da emisija Potrošački kod neće biti ukinuta".
Vezano za opasku HRT-a o troškovima, ističe kako je to pokušaj zamjene teza – "nije problem buduće restrukturiranje, već postupci koji su doveli do potrebe restrukturiranja zbog kojih građani plaćaju relativno veliku naknadu (tzv. pretplatu) koju HRT neracionalno troši".
"HRT ne može izdržati 3500 zaposlenih"
Ove Luburine opaske isprovocirale su nastavak prepiske, te je uskoro stigao novi dopis od glasnogovornice HRT-a Lazanin Jelenc.
"Restrukturiranje HRT-a nužno je jer HRT naprosto ne može izdržati 3500 zaposlenih. Za proizvodnju programa i ostale HRT-ove djelatnosti taj broj je prevelik a osobito uzmemo li u obzir tehnološki napredak koji bitno mijenja potrebe za kadrovima u medijskom poslu", poručuju s Prisavlja.
Glasnogovornica HRT-a Luburi je također pojasnila na koji se točno način troši RTV pristojba:
"Naime, od vaših 80 kuna, 41 kuna troši se za proizvodnju programa Hrvatske radiotelevizije i neto plaće zaposlenika. 10 kuna ide Odašiljačima i vezama koji do vašeg doma distribuiraju signal, 22 kune državi za poreze (PDV, porezi i doprinosi) i 7 kuna su davanja za HAVC, ZAPRAF, HDS, HUZIP, Fond za pluralizam. To primjerice znači da na godinu kroz pristojbu pretplatnici HRT-a OiV-u za signal plate 115 milijuna kuna, Fondu za pluralizam primjerice 32,2 milijuna, a ukupno od vaših 7 kuna prošle godine na ta davanja otišlo je 98,4 mil kn. Iz pristojbe se sufinancira 21 televizija i 147 radijskih postaja".
Lubura: Pa nisam ja zaposlio 3.500 ljudi na HRT-u
Lubura ni ovoga puta nije ostao dužan. Glasnogovornici HRT-a je odgovorio da mu je žao novinara koji moraju čitati njihovu prepisku, "no eto, ipak ću Vam odgovoriti".
"Prvo, nisam ja zaposlio 3.500 ljudi na HRT-u pa da mene uvjeravate kako je to previše. Drugo, tehnološki napredak nema nikakve veze s time da pet ljudi dolazi snimiti izjavu, umjesto dvoje kao što komercijalne televizije rade. Vjerujem da bi i HRT tako radio kada bi se domaćinski ponašao prema povjerenim mu sredstvima", tvrdi Lubura.
Predsjednik Udruge Telekom tvrdi da je "podulje objašnjenje vezano za pristojbu potpuno irelevantno i poznato", te ne mijenja bit njegove opaske. "Zaključno, nemam namjeru narušavati ugled HRT-a, a svega ovoga ne bi bilo da ste demantirali jučerašnje novinske napise te jasno rekli kako ukidanja Potrošačkog koda neće biti (kao što ste to uradili danas)", kaže Lubura.