Ova škola je uvela cjelodnevnu nastavu, promjene su velike. Nisu svi oduševljeni

Foto: Index

PRVI dan nove školske godine u Osnovnoj školi Kamešnica u Otoku obilježio je i početak eksperimentalnog projekta cjelodnevne škole. Učenicima koji su se vratili u dobro poznate učionice nastavnici i učitelji predstavili su promjene koje donosi projekt resornog ministarstva. 

U dvije područne i glavnoj školi tristotinjak učenika dobilo je nove predmete, više sati Hrvatskog jezika i Matematike, dodatna dva obroka, ali i manje domaće zadaće. Eksperimentalnim projektom djeca će u školi boraviti sat i pol vremena više u odnosu na prošlu godinu. 

Nisu svi zadovoljni projektom

Jednu od najvećih promjena u obrazovanju pokrenulo je Ministarstvo, dok su je u Otoku prihvatili Školski odbor i osnivač Splitsko-dalmatinska županija. Ovom odlukom nisu u potpunosti zadovoljni svi sudionici projekta. Jedan roditelj je dijete ispisao iz škole, dok drugi kažu kako nemaju dovoljno informacija.

"Ne znamo točno što nas čeka, ali vidjet ćemo, dan po dan", rekla je mama Ivona. Prvi put u školsku klupu sjest će sin Otočanke Nataše Samardžić, kojem je vrtić već dosadio te je jedva dočekao početak škole. Prvašićima je kompletno sve novo i stresno, kaže mama Nataša.

"Nismo dobili dovoljno informacija kako će izgledati cjelodnevna škola. Mislim da djeci neće biti naporno sat i pol vremena duže stajati u školi. Kao roditelju jako puno mi znači što će imati dva uključena obroka, od kojih je jedan ručak. A besplatne izvannastavne aktivnosti nećemo prakticirati jer sin već trenira nogomet", rekla je mama Nataša Samardžić. 

Mnoštvo roditelja nije željelo komentirati uvođenje cjelodnevne škole uz opravdanje kako nemaju dovoljno informacija o projektu te su rekli da će vrijeme pokazati je li to bila dobra odluka. Prvi razred upisalo je dvadesetak učenika. Početak nastave koja je organizirana prema projektu cjelodnevne škole odobrio je roditelj Marko. 

"Mislim da trebamo pratiti trendove Europske unije i svijeta, tako da ovo ne donosi ništa loše. Djeca će biti malo duže u školi, a roditelji će biti malo slobodniji. Što se tiče odluke kako će biti oslobođeni od domaćih zadataka, to ćemo još vidjeti. Nitko neće tući djecu, morat će učiti kao i prije. Mom prvašiću je svejedno, njemu se svakako ne da ići u školu, ali mora", rekao je Marko kroz smijeh. 

Nema više domaćih zadaća

Ovisno o rasporedu, učenici nižih razreda u školi će biti obavezno do 13 sati, odnosno najdulje do 14:30, što se odnosi i na učenike viših razreda. Učenicima koji odluče sudjelovati u izvannastavnim aktivnostima škole su dužne predložiti besplatne programe. To mogu biti razne sportske aktivnosti i učenje vještina.

Mijenjaju se i predmeti. Umjesto Prirode i društva slušat će Prirodoslovlje dvaput tjedno do šestog razreda te Društvo i zajednicu jednom tjedno do četvrtog razreda. Doći će do povećanja satnica Hrvatskog jezika i Matematike. 

Učiteljica Ivana Porobija pozdravila je novi projekt koji se provodi u još 60-ak osnovnih škola u Hrvatskoj. Učenike četvrtog razreda jutros je upoznala s novostima koje će se provoditi u njihovom razredu. 

"Moram reći da smo svi skupa imali dosta upitnika iznad glave. Nakon što smo prošli raspored i novitete koji kreću od današnjeg dana, pojavio im se osmijeh na licu. Najviše ih je razveselila informacija da više neće imati domaće zadaće. Vesele se novim počecima i izazovima. Zaključili smo kako ćemo zajedno učiti u hodu", rekla je učiteljica Ivana te dodala: 

"Svjesni smo svi da nas čekaju izazovi koje trebamo svladati. Po meni bi domaće zadaće trebale biti minimalne ili potpuno ukinute. Tako će biti u mom razredu i mislim da će svi biti zadovoljniji i sretniji. Već sam prošle godine u svom razrednom odjelu uvela da za vikend nemaju domaću zadaću. S obzirom na to da su svih pet dana u školi opterećeni gradivom, smatram da su to za vikend zaslužili."

Četvrtaši: Sretni smo zbog cjelodnevne škole

Četvrtaši učiteljice Ivane nisu sakrivali osmijehe na licu kad je učiteljica rekla da više nema domaćih zadaća. Kazali su kako im nije teško provoditi više vremena u školi jer to znači i više druženja s prijateljima. 

"Bit će nam lijepo u cjelodnevnoj školi. Veseli me što ćemo kod kuće moći više učiti, a ne pisati domaći. Uz to, moći ćemo se družiti i za vrijeme ručka koji prije nismo imali u školi", rekla je učenica Karla. 

"Veseli me igranje i druženje s prijateljima. Provodit ćemo više vremena zajedno, a kad se odvojimo, sjećat ćemo se tih vremena iz cjelodnevne škole. Morat ćemo učiti kao i prije, to nam nije novost, ali učiteljica nam uvijek pomaže", kazala je Antea. 

"Imat ćemo ručak i doručak, što prije nismo imali. Bit će nam lijepo zajedno. I nije mi problem što ćemo malo duže stati u školi", smatra učenica Lucija. 

Učenica: Dobra zamisao, ali nije najbolje ostvarena

Dvije učenice viših razreda nisu spremno dočekale cjelodnevnu školu. Smatraju kako još uvijek nije sve dobro pripremljeno za početak školske godine.  "Ne sviđa mi se što ću morati više vremena provoditi u školi. Jedino je dobro što više nećemo imati domaći" rekla je Patricija. 

"To je dobra zamisao, ali nije najbolje ostvareno u našoj školi. Jako loše je isplanirano. Nadam se da će nastavnici imati razumijevanja za nas učenike jer je sve novo i moramo se svi prilagoditi na novitete", smatra učenica Marija.

Ravnatelj Jukić: Škola će trajati sat i pol dulje

Ravnatelj OŠ Kamešnice Miroslav Jukić pozdravio je roditelje i učenicima prvih razreda poželio sretan početak školske godine. 

"U novu školsku godinu ulazimo s novim programom. Taj naslov cjelodnevna škola je prvenstveno osmišljen da pošaljemo poruku roditeljima da će škola biti otvorena cijeli dan za sve one koji žele biti u njoj. 

Djeca će imati obvezan dio koji traje sat i pol duže u odnosu na prošle godine te u drugom dijelu mogu ostajati na besplatnim izvannastavnim aktivnostima", rekao je ravnatelj Jukić te dodao kako se nada da će roditelji uvidjeti niz prednosti koje ovaj program donosi djeci.

Djeca će u školi dobiti i dva besplatna obroka, koja su podijeljena na doručak i ručak. Najveći izazov u školi bio je osposobljavanje kuhinje i blagovaonice za učenike. 

Kako bi dobili prostor za kuhinju, morali su je proširiti i spojiti s uredom psihologa, koji su preselili u drugi dio škole. Kod blagovaonice, veliki prostor su dobili spajanjem tri prijašnja razreda u jednu veliku prostoriju. 

S obzirom na to da nemaju uvjete sami spremati hranu, školi će državna tvrtka Pleter iz Knina svakog dana u vrijeme ručka dostavljati obrok koji će djelatnici dijeliti učenicima. Ravnatelj se nada kako takav način rada neće dugo trajati jer su u tijeku izrada dokumentacije i prijava na natječaj kako bi izgradnjom kuhinje ispunili sve uvjete programa.

"Paralelno s tim pripremamo se za jedan veliki natječaj za izgradnju školske dvorane i prostora potrebnih školama koje su u eksperimentu. Imamo građevinsku dozvolu za novu sportsku dvoranu i za kuhinju i blagovaonicu, kao i popratne prostorije. Trenutno imamo dvoranu, ali prostorno ne zadovoljava potrebe", rekao je Jukić te dodao kako bi natječaj trebao krenuti krajem kalendarske godine. 

Projekt čiji je cilj izjednačavanje mogućnosti obrazovanja za sve učenike i podizanje znanja koje je ispod europskog prosjeka eksperimentalno će se provoditi sljedeće četiri godine i odnosi se na učenike od prvog do osmog razreda.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.