Ministar Radovan Fuchs ocijenio je da razlog za loše rezultate ovogodišnje Državne mature ne treba tražiti na fakultetima koji obrazuju nastavnike, a Agenciji za odgoj i obrazovanje ukazat će na potrebu da organiziraju više stručnih skupova učitelja i nastavnika.
Među inim, ministar znanosti, obrazovanja i mladih komentirao je činjenicu da 22,4 posto pristupnika nije položilo ispit iz Hrvatskog jezika.
"U ovim rezultatima se kristalizira problem na koji sam već ranije ukazivao, a to je činjenica da djeca i mladi previše vremena provode pred ekranima. Vidite da nedostaje logopeda, mnoga djeca imaju problema s govorom jer odrastaju uz ekrane. Neka djeca prvo progovore engleski", rekao je Fuchs u izjavi novinarima nakon sjednice Vlade.
Mladi se pripremaju za lektiru, rekao je, tako što čitaju sažetke o zadanom djelu na internetu, a esej je koncipiran tako da je trebalo napisati nešto i o sporednim likovima, a to oni koji nisu pročitali knjigu nisu znali. "Ali naravno da se i Agencija i struka trebaju pozabaviti metodologijom nastave", dodao je.
Fuchs smatra i da se treba provoditi prekvalifikacija učitelja razredne nastave za odgojitelje, budući da je to zanimanje deficitarno. "Činjenica je i da imamo sve manje djece koja se upisuju u prve razrede, tako da je prekvalifikacija dobra ideja za očuvanje radnih mjesta", rekao je te dodao da još treba razmotriti uvjete kako će se prekvalifikacija provoditi.