Ove digitalne inovacije štede vrijeme i novac, koristite li neke od njih?

Foto: 123RF

POSLJEDNJIH godina svjedočimo stalnom rastu popularnosti digitalnih platformi koje spajaju korisnike i prodavače. Digitalne platforme mijenjaju način na koji doživljavamo kupoprodaju proizvoda. Kupcima je na raspolaganju širi izbor proizvoda i usluga nego što je ikada bio dostupan, a prodavači su dobili dosad neviđenu slobodu da u nekoliko klikova postave oglas za proizvod koji prodaju.

Iako su digitalne platforme i ranije neprestano rasle u popularnosti, pravi test je donijela 2020. i koronakriza. Fokus javnosti okrenuo se na digitalne usluge koje su se morale dokazati kao realna i kvalitetna rješenja koja zamjenjuju fizičke usluge ili ih čine još boljima. Prema istraživanju utjecaja pandemije na e-trgovinu, čak 90% ispitanih kompanija izjavilo je da im je online prodaja tijekom pandemije covida-19 porasla, dok je za 50% ispitanih kompanija online prodaja porasla za više od 100%. Ove brojke daju nam zaključiti da su usluge digitalne trgovine uspješno prošle zahtjevan test i postale dio naše svakodnevice. Iako će „novo normalno“ nakon prolaska pandemije obilježiti povratak u normalu, neke stvari koje su se dokazale kao uspješni koncepti će ostati u upotrebi i dodatno rasti u popularnosti.

Dio tog „novo normalnog“ digitalnog smjera razvoja je i očekivanje korisnika da putem jednostavnih online sučelja i aplikacija za pametne telefone s lakoćom mogu naručivati vrlo širok raspon proizvoda i usluga. Kako bismo vam olakšali snalaženje, donosimo kratki pregled mogućnosti koje stvaraju digitalne platforme.

Nabava namirnica

Odlazak u dućan mogao bi postati stvar prošlosti. Brojne kurirske službe sada pružaju uslugu dostave namirnica iz dućana ravno na kućni prag. Potaknute lockdownom, neke od online trgovina svoju ponudu su proširile namirnicama i drugim kućnim potrepštinama. Osim toga, svjedočili smo i digitalizaciji tržnica, pa se sada čak i voće i povrće domaćih OPG-ovaca i malih obrtnika može kupovati putem foruma i specijaliziranih grupa na društvenim mrežama.

Dostava hrane

Dok je dostava hrane prije živjela u sferi dobre volje i truda restorana, dolaskom mnogih kurirskih službi poput Wolta ili Glova, tržište je postalo mnogo otvorenije. Sada je ugostiteljima jednostavnije no ikada pokrenuti dostavu iz svojeg restorana. Za korisnike ovo znači da mogu uživati u jelima iz brojnih omiljenih restorana i to iz udobnosti vlastitog doma. Valja dodati i kako se povećanjem konkurencije ostvaruje i povećanje konkurentnosti ponude i cijena. Narudžba hrane nikad nam nije bila dostupnija i jednostavnija.

Virtualni sastanci i eventi

Umjesto spremanja i putovanja do lokacije sastanka, danas možemo jednostavno sjesti za računalo i spojiti se na sastanak kojemu trebamo prisustvovati. Za to nam koriste aplikacije poput Skypea ili Zooma koji je tijekom pandemije zabilježio ogroman broj novih korisnika. Osim sastanaka, moderna tehnologija omogućila nam je i izvođenje nekih zahtjevnih evenata online. Tijekom 2020. smo mogli svjedočiti mnogim online konferencijama, a sve zastupljenije su i online platforme preko kojih slušamo webinare i druge edukacije. Tu su i online predstave i koncerti koje također možemo gledati i slušati od doma. Možda ovo nije najsretnije rješenje za sve i mnogi će jedva dočekati povratak na predstave i svirke uživo, no digitalne platforme otvorile su jednu novu mogućnost za dohvaćanje skupina ljudi kojima je ovakvo praćenje eventa prihvatljivije i dostupnije.

Kupovina automobila

Proces kupovine ili prodaje automobila također je olakšan zahvaljujući modernoj tehnologiji. U hrvatskom startupu Neostar prepoznali su izazove s kojima se ljudi susreću kad žele kupiti ili prodati rabljeni automobil i odlučili ponuditi inovativno rješenje. Riječ je o digitalnoj platformi i aplikaciji koja povezuje kupce i prodavače rabljenih automobila. Neostar aplikacija dostupna je za download na Apple AppStore i u Google Play trgovini.

Ako razmišljate o kupovini ili prodaji automobila, Neostar je najpouzdanije mjesto za to. Rabljena vozila na platformi mogu besplatno oglašavati i prodavati sve pravne i fizičke osobe. Prodavatelj se na platformu prijavljuje unosom osnovnih podataka o vozilu, dok ostatak informacija unose Neostar stručnjaci nakon što vozilo pregledaju po 60 ključnih točaka, fotografiraju i snime u prikazu od 360°. Pregled se u pravilu obavlja već 24 sata nakon iskazane namjere prodaje. Za prodavatelja su sve ove usluge besplatne, a kupci dobivaju potpuno transparentan uvid u stanje vozila, eventualna oštećenja, kao i cijenu. Dodatnu sigurnost kupcima daje činjenica da sva vozila kupljena preko platforme imaju tvorničko ili Neostarovo jamstvo u trajanju od 6 ili 12 mjeseci.

Cjelokupan proces kupovine uključujući i plaćanje moguće je obaviti putem interneta, a moguć je i pregled vozila uživo prije konačne odluke. Proces primopredaje vozila vrši se pod kontrolom Neostara kako bi se osiguralo da je vozilo u oglašenom stanju i da je transakcija uspješna. Sustav plaćanja je transparentan, a Neostar uskoro planira omogućiti i ugovaranje online kreditiranja za kupovinu automobila kao i online kupovinu osiguranja putem svoje platforme. Platforma omogućuje i pregled raspoloživih servisa na interaktivnoj mapi te online ugovaranje termina servisa vozila, uz transparentni prikaz cijena i pouzdanu kvalitetu usluge servisiranja.

Digitalna transformacija uvelike nam je olakšala svakodnevicu u vrijeme pandemije. Mobilne aplikacije na našim pametnim telefonima sve su popularnije odredište za kupovinu i ljudi danas češće za kupovinu koriste mobilne aplikacije od desktop varijanti web trgovina. Trendovi pokazuju da je online trgovina zasigurno jedno od područja na koje kompanije trebaju staviti veliki fokus u budućnosti. Stoga vjerujemo da će ovi digitalni servisi bilježiti porast još dugo nakon što pandemija bude za nama, a korisničko iskustvo postat će još naprednije i važnije.

Sadržaj donosi Index u suradnji s Neostarom

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.