HRVATSKA poljoprivredna komora (HPK) i klaster Mali hrvatski proizvođač (MHP) pokreću projekt plasmana proizvoda proizvođača s potresom stradalih područja te ih pozivaju da se jave Komori koja će im pomoći kako bi njihovi proizvodi pronašli put do potrošača, izvijestili su u ponedjeljak iz HPK.
"Naši proizvođači s područja stradalih u potresu, koji su članovi HPK, imaju ogromne probleme kako u proizvodnji, tako i u plasmanu svojih proizvoda, a vjerujemo da će ova inicijativa pomoći da se u razdoblju nakon potresa svi zajedno bolje organiziramo i plasiramo njihove proizvode do kupaca u Hrvatskoj", kazao je predsjednik HPK Mladen Jakopović.
Vjeruje da će ovaj projekt potrošači prepoznati i kupnjom lokalnih kvalitetnih proizvoda pomoći poljoprivrednicima i proizvođačima koji su nastradali u potresu.
Direktor MHP Alimentum trade Marko Špiljar je kazao kako su nakon potresa zajedno sa svojim partnerima pokrenuli inicijativu bržeg i lakšeg plasmana robe lokalnih proizvođača.
"Tvrtka već duži niz godina bilježi stalan rast i odlične rezultate u poslovima vezanim uz razvoj i distribuciju proizvoda malih lokalnih proizvođača. Partneri su nam lideri u maloprodaji u Hrvatskoj s kojima ćemo zajednički osigurati maksimalan broj pozicija na širem tržištu Hrvatske“, izjavio je Špiljar.
Iz HPK i MHP pojašnjavaju kako će njihova uloga biti redovan otkup i priprema proizvoda za tržište široke potrošnje.
Ideja je organizirati pakirni centar po svim standardima distribucije prehrambenih proizvoda u kojem bi ambalažirali i pripremali robu za daljnju distribuciju, naglašavaju iz HPK i MHP Alimentum trade.
MHP će pod svojim nazivom stavljati robu na tržište, a plasman prema potrošačima je već u procesu pripreme s ključnim partnerima.
Partneri će osigurati police, logistiku te pomoći oko brendiranja dok na MHP Alimentum trade ostaju operativni izazovi oko označavanja, analiza, registracija te svih ostalih regula propisanih zakonom i pravilnicima o stavljanju robe na tržište.
Projektom bi trebali biti obuhvaćeni komunikacija prema proizvođačima, definiranje i ugovaranje otkupa, organizacija i opremanje pakirno-sabirnog centra te njegova registracija, zdravstvene analize proizvoda, analize proizvoda na nutritivne vrijednosti, registracija proizvoda u sustav povratne naknade, brendiranje proizvoda, pakiranje i etiketiranje proizvoda, logistika i distribucija.
Najveći izazov, kako je kazao Špiljar, bit će organizacija pakirno-sabirnog centra zbog čega su pozvali HPK da se uključi u projekt.
"S obzirom na to da se po današnjim procjenama ne radi o velikom volumenu, vjerujemo da ćemo s maksimalno 200 četvornih metara imati dovoljno prostora da zadovoljimo cilj oko plasmana za 50-ak proizvođača koje možemo sustavno i planski razviti u kompetentne dobavljače. Prostor ćemo osigurati u našoj režiji, a od HPK smo zatražili da se uključi u opremanju prostora te ubrzavanju procedura oko registracije", pojasnio je.
Cijeli postupak, kako je rekao, odradit će bez naknade za proizvođače, što je još jedan od razloga zašto traže podršku HPK.
HPK će u sljedećim danima javnost izvijestiti o svim kontaktima i osobama koje će operativno kontaktirati s proizvođačima, a na mrežnim stranicama će objaviti sve potrebne informacije oko daljnjih koraka i postupaka u ovom projektu.
Komora će angažirati i svoje članove koji su svakodnevno na terenu da informiraju proizvođače o ovom projektu.