Koliko ćemo platiti virtualnog asistenta Porezne? Oni kažu 875.000 kuna, APIS ne zna

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL, Index

VIRTUALNI asistent za potrebe Porezne uprave koštat će nas 875 tisuća kuna, tvrde iz ove institucije Ministarstva financija. To je u suprotnosti s odgovorom APIS-a, koji je prije dva dana dobio Index, a koji je za potrebe chatbota za Poreznu upravu raspisao natječaj težak 3,5 milijuna kuna. No, krenimo redom. 

>> Porezna će dobiti virtualnog asistenta, cijena 3,5 milijuna kuna

APIS IT je trgovačko društvo u većinskom vlasništvu države, a vode računa o IT sustavima Porezne i Carinske uprave. APIS je nedavno raspisao natječaj za "Savjetodavne usluge na projektu implementacije chatbot tehnologije za PU, konzultantske usluge iz područja razvoja podatkovnih proizvoda te usluge razvoja aplikativnog rješenja EMCS". Natječaj traje od 19. kolovoza do 24. rujna. 

APIS: Ne znamo cijenu chatbota

Iz APIS-a su nam, odgovarajući na upit Indexa, rekli da se procijenjena vrijednost nabave od 3,5 milijuna kuna odnosi na razvoj i konzultantske usluge za chatbot te obuhvaća i reinženjering aplikativnih funkcionalnosti sustava EMCS te konzultantske usluge iz područja razvoja podatkovnih proizvoda.  

Upit Indexa i odgovor APIS-a

Na konkretan upit kolika je ukupna cijena razvoja chatbota za potrebe Porezne uprave rekli su da je postupak javne nabave u tijeku. 

"U ovom trenutku ne možemo prejudicirati ukupnu cijenu razvoja", stajalo je u odgovoru APIS-a. 

Za razliku od APIS-a, Porezna uprava kaže kako je cijena za chatbot poznata te da ona iznosi 700 tisuća kuna bez PDV-a, odnosno 875 tisuća kuna s PDV-om.

Porezna uprava: Cijena je 875 tisuća kuna

"Porezna uprava je Ugovorom za nabavu usluga modernizacije Informacijskog sustava Porezne uprave koji se temelji na Okvirnom sporazumu za nabavu usluga korištenja, održavanja i razvoja novih funkcionalnosti te prilagodbe zahtjevima EU informacijskog sustava Porezne uprave i nabavu usluga održavanja i razvoja postojećeg CRMS sustava sklopljenim s APIS-IT d.o.o., ugovorila usluge razvoja Chatbota. Predmetnim ugovorom ugovorena je isporuka kompleta specificiranog rješenja u iznosu 700.000,00 kuna bez PDV-a (875.000,00 kuna s PDV-om)", stoji u odgovoru Porezne uprave. 

U odgovoru nam Porezna uprava tvrdi kako je iz javno objavljene natječajne dokumentacije APIS-a od 3,5 milijuna kuna razvidno da nije isključivo za potrebe nabave usluga za razvoj sustava koji je kroz drugi postupak ugovorila Porezna uprava. 

Odgovor Porezne uprave

"Između ostalog i odnosi se i na EMCS sustav Carinske uprave, već se tom nabavom traže specifične konzultantske usluge, dok Porezna uprava od svog partnera nabavlja komplet rješenje, stoga molimo da se za sve detalje o konkretnom natječaju obratite naručitelju u predmetnom postupku", stoji u odgovoru Porezne uprave.

Slično nam je, što smo objasnili u uvodu, odgovorio i APIS, no nevjerojatno je da u APIS-u tvrde kako se ne može znati cijena virtualnog asistenta za potrebe Porezne uprave, dok Porezna uprava već ima ugovor. 

Virtualni asistent za pomoć građanima i poduzetnicima

"Na temelju provedene analize gdje su utvrđene potrebe za poboljšanjem elektroničkih usluga građanima i poduzetnicima, što je kasnije i definirano i u IT strategiji Porezne uprave, kao jedan od prioritetnih projekata prepoznat je Chatbot za podršku korisnicima sustava ePorezne. Cilj je povećati učinkovitost podrške s definiranim setom pitanja vezanih za korisničke i tehničke probleme vezanih za korištenje sustava ePorezna (upiti o pristupu sustavu e-Porezna, slanje, potpisivanje, pregled obrazaca i sl.). Aplikacija za zaprimanje upita tehničke i poslovne prirode bi se trebala izraditi za krajnje korisnike sustava, fizičke i pravne osobe, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta (direktori, prokuristi, članovi uprave itd.)", objašnjavaju nam iz Porezne uprave dodajući da će chatbot biti razvijan u više faza, od kojih svaka faza sadržava specifičan set funkcionalnosti. 

"Budući sustav je potrebno razviti, napuniti bazu znanja, integrirati u sustav ePorezna, te osigurati visoku dostupnost i brzinu odgovara korisniku", kažu nam na kraju iz Porezne uprave.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.