Razvoj Bugatti Tourbillona i dalje traje, a u Rimac Automobilima misle da bi novi model mogao dosegnuti brzinu od 500 km/h, novi svjetski rekord. Ali to je ipak budućnost i ne ide sve tako glatko kako manjinski vlasnik Porschea zamišlja. Tourbillon navodno kasni, a iz Porschea su u više navrata kritizirali programere Rimca, ističući da nisu zadovoljni njihovom neorganiziranošću, piše njemački financijski magazin Manager.
Rimčeva Nevera također se ne prodaje kako se očekivalo. Rezultati zajedničkog pothvata nisu ispunili očekivanja financijskog direktora Porschea Lutza Meschkea. Za 2023. Bugatti Rimac prijavio je gubitak od 17 milijuna eura nakon poreza na prodaju od 336 milijuna eura, navodi se u godišnjem izvješću Porschea.
Moguće više scenarija
Ovakav razvoj situacije nije neočekivan, kaže jedan od uključenih. Start-up kultura u Rimcu, koju oblikuje glavni dioničar Mate Rimac, susreće se s Porscheovim perfekcionizmom i tu nastaju problemi koji izazivaju nezadovoljstvo u Porscheu, kažu uključeni.
Rezultat ove situacije je da Porsche AG, koji trenutačno drži 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, želi preuzeti većinu - a time i kontrolu, prema informacijama magazina Manager.
Prema čelnicima Porschea, raspravlja se o različitim scenarijima. Još nije odlučeno što će se dalje dogoditi s Bugattijem. Porscheu su trenutačno ipak prioritet tekući razgovori o restrukturiranju u VW-u.
Moguć je i ulazak dodatnog investitora koji bi preuzeo dio dionica od Rimca.
Mate Rimac: Razgovori su u tijeku
Mate Rimac potvrdio je za Manager da su “u tijeku razgovori vlasnika o mogućoj transakciji”. Ali osim Porschea, ima i drugih zainteresiranih. "Tvrtki ide toliko dobro da bih i sam želio povećati Rimčev udio”, rekao je Rimac.
Bugatti je rasprodan do 2029. godine, a isporukom modela Bolide i Mistral zajednički će pothvat ponovno biti isplativ 2025. godine. Gubitke proteklih godina opravdao je prije svega činjenicom da je Bugatti Rimac uložio značajan vlastiti kapital u razvoj novih modela - “uključujući i potpuno novu platformu Tourbillon”. Tourbillon će se isporučivati prema planu od 2026.
Tadašnji šef Volkswagena Herbert Diess 2020. Bugatti je svrstao u manje profitabilno opterećenje i odlučio ga prodati. Nakon mnogo natezanja dogovorena je svojevrsna popraćena primopredaja: Rimac Grupa preuzela je Bugatti. Uostalom, Mate Rimac već je imao iskustva s takvim tipom automobila. Porsche, kao manjinski dioničar, trebao je jamčiti da će se pažljivo postupati s brendom.
I drugi veliki dioničari imaju pravo glasa
Uz 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, Porsche drži i 21 posto holdinga Rimac grupe. Preračunato, udio u Bugatti Rimcu je već 56 posto. Ali to ne pomaže u svakodnevnom poslovanju. U slučaju nedoumice odluke se donose u Rimcu, točnije, donosi ih Mate Rimac kao predsjednik Uprave.
Odluka o tome hoće li Porsche povećati svoj udio sada ne ovisi samo o tome hoće li se dogovoriti Mate Rimac, šef Porschea Oliver Blume i financijski direktor Lutz Meschke. I ostali veliki dioničari Rimca moraju se složiti. Uključeni su korejski proizvođač automobila Hyundai, investicijska banka Goldman Sachs te investicijske tvrtke SoftBank i Investindustrial.