Koalicija Rijeke pravde predvođena SDP-om na izbornu je promidžbu u 25 dana potrošila gotovo 1.1 milijun eura, što je nešto više od polovice iznosa koji se može potrošiti na promidžbu u 10 izbornih jedinica, a najviše je trošila u 8. jedinici, čiju listu nosi Peđa Grbin.
Trošak promidžbe po listi odnosno kandidatu u jednoj izbornoj jedinici ne smije prijeći 199.084 eura, a kako SDP na izbore izlazi u svih 10 jedinica u Hrvatskoj, to znači da ukupno na promidžbu može potrošiti 1.990.840 eura.
Od 14. ožujka do 8. travnja SDP je s partnerima (Centar, Glas, HSS, Reformisti, DO I SIP) ukupno potrošio 1.083.000 eura, najviše u 8. izbornoj jedinici (126.400 eura), gdje listu koalicije nosi predsjednik SDP-a Peđa Grbin, a najmanje u 2. jedinici ( 95.400 eura), gdje je nositelj liste Boris Lalovac.
SDP prvi od velikih objavio izvješće
Po sredstvima uloženim u promidžbu, slijede 9. (122.900 eura), 3. (114.900), 6. (112.630), 4. izborna jedinica (108.108 eura) itd. Trošilo se na oglašavanja koalicije i njenih kandidata na portalima, u tiskanim novinama, na televiziji, radiju, billboardima, na najam prostora za izborne aktivnosti itd.
Koalicija Rijeke pravde je od 83 donatora dobila 100.460 eura, a na popisu donatora su i kandidati za buduće zastupnike, među njima Arsen Bauk (3010 eura), Siniša Hajdaš Dončić (2000 eura), Mihael Zmajlović (2500), Ivan Račan (3900), Jasenka Auguštan Pentek (3100 eura) itd.
SDP-ova koalicija prvi je veliki izborni sudionik koji je Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostavio izvještaj o financiranju izborne promidžbe, a noćas do ponoći to trebaju učiniti i svi drugi sudionici, među njima i HDZ, Možemo, Domovinski pokret, Most i Hrvatski suverenisti.
IDS potrošio više od 50.000 eura
Izvještaji koji se DIP-u dostave tijekom današnjeg dana bit će na njegovoj mrežnoj stranici objavljeni sutra i tako dostupni javnosti. Od danas su dostupni i izvještaji IDS-a i partnera, SDSS-a, Stranke umirovljenika s partnerima, nekoliko manjih stranaka i nekoliko kandidata za zastupnike nacionalnih manjina.
IDS, koji s partnerima na izbore izlazi u dvije jedinice, u dvotjednom predstavljanju biračima, od 25. ožujka do 8. travnja, ukupno je potrošio 58.548 eura, u 8. izbornoj jedinici 58.200, a u 7. jedinici 348 eura, i to za poštanske usluge.
SDSS, koji na izbore izlazi u 12. izbornoj jedinici, u kojoj osam svojih zastupnika biraju nacionalne manjine, od kojih tri srpska, za predstavljanje troje svojih kandidata potrošio je nešto manje od 70.000 eura. Od 5. ožujka do 8. travnja stranka je najviše uložila u promidžbu Milorada Pupovca (26.400 eura), pa Dragane Jeckov (21.900) i Anje Šimprage (15.600 eura).
Završni izvještaj do 17. svibnja
Polovicu dosadašnjih troškova SDSS može pokriti donacijama od 36.800 eura. Donatori, njih 24, uplaćivali su od 1000 do 3500 eura, koliko je ukupno uplatila Jelena Nestorović. Fizička osoba nekoj političkoj stranci, neovisnoj listi ili kandidatu može donirati najviše 3981 euro, a pravna 26.544 eura.
Svi financijski izvještaji koji dolaze DIP-u moraju imati izvješća o troškovima, donacijama, cijeni i popustu dobivenom za medijsko oglašavanje. Ne dostave li ih izborni sudionici u propisanom roku i sadržaju, mogli bi zaraditi administrativnu i novčanu kaznu - prvu izriče DIP, drugu sud.
Uz ovaj, prvi financijski izvještaj, svi izborni sudionici moraju podnijeti i onaj završni, zaključno sa 17. svibnja, a on će dati punu sliku o tome kako je financirana izborna promidžba.