Prvi dan
Članovi Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova danas su započeli svoj četverodnevni štrajk, okupivši se ispred upravne zgrade Croatia Airlinesa u Buzinu. Štrajk bi trebao ukazati na loše upravljanje zrakoplovnom tvrtkom i nepoštovanje zakonskih prava osoblja.
Oko 130 članova Sindikata okupilo se ispred upravne zgrade, a podršku su im pružili i kolege piloti. Svoje mišljenje o upravljanju Croatia Airlinesom iskazali su natpisima kao "Leti, leti, leti… uprava", "Prizemljite upravu da bi avioni letjeli“ i "USKOKnite malo i kod nas“.
Iz Sindikata ističu kako su uvjeti rada u kompaniji nemogući. Kažu da znaju raditi do 20 sati, a kada slete im jave da drugi dan raditi dođu ujutro od 8 iako su trebali raditi popodne. Ne traže veće plaće, nego bolju organizaciju rada. Štrajkaši su poslijepodne napustili zgradu uprave Croatia Airlinesa. Zatražili su nastavak pregovora s Upravom, jer žele da šteta bude što manja.
Dopredsjednik Sindikata kabinskog osoblja Hrvoje Humek rekao je za Index da su, nakon što je sud potvrdio da je štrajk legalan, poslali poruku predsjedniku uprave Croatia Airlinesa da žele nastaviti razgovore. "Mi smo spremni pregovarati o našim zahtjevima i doći do dogovora prije najavljenog kraja štrajka u utorak", kazao je Humek te dodao kako su u Croatia Airlinesu cijelo vrijeme očekivali da će se štrajk proglasiti nezakonitim. Članovi sindikata su već danas počeli nove pregovore s upravom Croatia Airlinesa koji će se nastaviti u subotu u 8 sati.
Kaznena prijava protiv Mišetića?
Iz Sindikata demantiraju i podatke s kojima uprava izlazi u javnost. Primjerice, ona tvrdi da se na račun štrajka stvara gubitak od milijun dolara dnevno. Da tvrtka toliko zarađuje, ne bi bila u gubicima, odgovaraju njezini zaposlenici koji su spremni ustrajati na štrajku do njegova kraja u utorak u 6 sati ili eventualne sudske zabrane štrajka.
Prosvjednici smatraju da imaju osnove za podizanje kaznene prijave protiv predsjednika uprave CA Ivana Mišetića, koji je štrajk proglasio ilegalnim. Mišetić je time prejudicirao sudsku presudu, navodi sindikat.
Putnike koji će zbog štrajka otežano putovati, Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova moli za razumijevanje dodajući da se štrajkom bori i za njihovu veću sigurnost te bolju uslugu tijekom leta.
Sud odbio zabranu štrajka
Sud je danas odbio zahtjev uprave Croatia Airlinesa da se štrajk zabrani. Zahtjev za zabranom štrajka i naknadom štete je podnio predsjednik uprave Croatia Airlinesa Ivan Mišetić, ali je sud takav zahtjev proglasio neosnovanim, a štrajk zakonitim.
Štrajk kabinskog osoblja su danas podržali i iz pet hrvatskih sindikalnih središnjica, a toj podršci se pridružila i Međunarodna konferencija sindikata. "Sindikalne središnjice podržale su i najavu štrajka solidarnosti Hrvatskog sindikata prometnih pilota. Ponašanje uprave tvrtke Croatia Airlines tijekom procesa kolektivnih pregovora ocijenili smo neprihvatljivim i za tvrtku u vlasništvu RH potpuno neprimjerenim", stoji u priopćenju koje potpisuje pet sindikalnih središnjica.
Javni apel pilota
Piloti iz Croatia Airlinesa su izdali javni apel da Vlada učini hitne mjere kako bi spasila Croatia Airlines. Kao hitne mjere navode hitnu smjenu direktora Ivana Mišetića, smjenu članova nadzornog odbora Biance Matković i Miomira Žužula, dopuštanje MUP-u i Uskoku da uđu u tvrtku i započinjanje istrage o poslovanju.
Žele i da se preispitaju ugovori koje je Croatia Airlines sklopila o code-share ugovorima, ugovor o pristupanju Star Alliance te ugovore o nabavi aviona Dash-8 Q400. "Preispitati zadržavanje aviona Dash u floti jer se pokazao katastrofalno neispravnim, čime neprestano generira goleme i nepredviđene gubitke, i to 2 godine nakon njegovog uvođenja u operacije", piše u zahtjevima pilota te se traži da se preispitaju razlozi odbijanja ponude proizvođača Embraer.
Traže da se preispitaju kako je CA u posljednje dvije i pol godine uz državne subvencije napravio 400 milijuna kuna gubitaka. Piloti predlažu da se novi direktor pronađe u inozemstvu. "S ovim menadžmentom, dugogodišnjim svjesnim upropaštavanjem tvrtke i njegovim snažnim zagovaranjem prodaje kompanije Lufthansi, Croatia Airlines više neće biti kompanija u službi Hrvatske, nego feder koji će malim turboprop avionima kratkog doleta puniti tuđe avione", zaključuje se u pismu pilota Croatia Airlinesa.
Uoči štrajka Mišetić zaposlenicima poslao mail
Piloti objašnjavaju da je sinoć, uoči štrajka, Ivan Mišetić svim zaposlenicima poslao mail u kojem je postavljao u pitanje legalnost štrajka te doveo u pitanje i navode iz dokumenta koje su piloti naveli na svojim stranicama. Podaci iz toga dokumenta su od udruge AEA, čiji je predsjednik bio baš Ivan Mišetić, koji sada osporava te podatke.
"Mi apeliramo na javnost da prepozna da se ispunjenjem zahtjeva djelatnika koji su u štrajku neće apsolutno ništa riješiti s tvrtkom. Croatia Airlines je na koljenima, pred potpunim financijskim kolapsom u koji ga je doveo nesposobni menadžment", pišu piloti.