Teologinja: Manje je katolika, a više ateista. To je znak procesa demokratizacije

Screenshot: N1

PREMA popisu stanovništva, zabilježeno je smanjenje broja vjernika u Hrvatskoj, pri čemu se broj katolika u deset godina smanjio za sedam posto, dok je broj ateista porastao. Trend smanjivanja konfesionalnosti i blagog porasta ateista i nevjernika u hrvatskom društvu ima niz uzroka.

O tome je u Novom danu N1 televizije govorila mirovna aktivistkinja i teologinja Ana Raffai.

"Dobro je da unutar većine manjina ima svoj glas"

"Govorim iz cipela teologinje, kako da tumačim te brojke. Ako se, dakle, u jednoj zemlji u kojoj se većina deklarira kao katolici javlja veći broj ateista, za mene je to znak da se unutar tog društva događa proces demokratizacije. Ljudi koji se doživljavaju kao manjina imaju prostor da se nazivaju drugačije i u tom smislu mislim da je to dobro. Da unutar većine manjina ima svoj glas", rekla je Raffai te dodala:

"To je jedan dio. Drugi dio, Crkva nije uslužna djelatnost pa da ona nudi nešto… Ona bi trebala biti zajednica nas vjernika, mi smo Crkva. Zašto se jedan postotak naroda ne doživljava kao dio Crkve, to je pitanje."

"To je način življenja, trebamo se pitati"

Raffai naglašava da rezultati popisa pokazuju da nije riječ o sedam posto onih koji nisu evangelizirani, nego o ljudima koji su bili dio te zajednice, a sada su rekli da više nisu.

"To je način življenja, trebamo se pitati koliko pitanja aktualnog suvremenog svijeta koja nas zanimaju imaju mjesta u crkvenim grupacijama. Mene zanima promocija mira, nenasilja, gdje je moja Crkva tu... Gdje mi koristimo nove teologije", istaknula je Raffai.

"Za mene je preusko shvaćanje ako mislimo da je identitet katolika samo koje smo sakramente dobili i upražnjavamo ih. To je jedan važan dio života. Ali ako smo vjernici, onda smo vjernici u svako doba. I sada me zanima kako mi kao vjernici, kao zajednica, Crkva pridonosimo općem dobru. Mi imamo alate unutar Katoličke crkve. Postoji socijalni nauk Crkve, promoviramo li ga mi? Postoje razne teologije koje možemo koristiti, čitati. To bi trebalo zanimati svećenike i onda da prenosimo mirovne teologije koje već postoje", zaključila je Raffai.