Toni Milun oduševio Splićane i podijelio praktične savjete o ulaganjima i štednji

Foto: Press

NAKON prošlotjedne zagrebačke konferencije val financijske pismenosti stigao je i do Splita. Ovoga vikenda održana je konferencija financijske pismenosti Toni Milun 2.0 u Cinestaru Joker, pod svečanim pokroviteljstvom Ministarstva financija i uz potporu grada Splita. Tema upravljanja novcem, štednjom i ulaganjem privukla je više od 300 posjetitelja koji su iz prve ruke dobili praktične savjete o ulaganjima i štednji.

Prvi dan i teme poslovnih financija obilježila su predavanja stručnjaka iz raznih industrija, a osim domaćina Tonija Miluna, koji je konferenciju otvorio temom o tri ključna principa financijskog zadovoljstva, najzvučnije ime konferencije bio je zamjenik direktora Revoluta Andrius Bičeika, koji je publici govorio o Revolut Business usluzi koja za tvrtke s poslovanjem s inozemstvom nudi mnoštvo benefita, primjerice iznimno niske cijene konverzije valuta. 

- Odlična atmosfera na konferenciji, doista se mogla osjetiti želja publike za znanjem u području financijske pismenosti. Toni je stvorio odličnu platformu za ovu temu te je na neki način postao superzvijezda educiranja društva u području financija u Hrvatskoj. Budimo iskreni, novac i financije općenito nam uzimaju puno vremena, zato je važno znati upravljati financijama, a ovakvi događaji najbolja su platforma za steći to znanje. “Ponovio bih da su me oduševili posjetitelji zbog otvorenosti prema novim informacijama i prilikama u području financijskog upravljanja i nadam se da ću biti dio ove priče i iduće godine”, kazao je Andrius Bičeika, zamjenik direktora Revoluta.

Posjetitelji su imali priliku čuti zanimljiva iskustva i savjete o poslovnim financijama, kao što su benefiti za održivi razvoj financijskog rasta bez nužnog traženja kredita u bankama te zašto je važno ulagati u alternativne mirovinski fondove, kako bi se izbjegla financijski nesigurna starost. Također, publika je mogla saznati koja ulaganja donose zaradu bez gubitka vrijednosti te naučiti koje su to male razlike u poslovanju koje mogu donijeti značajnu financijsku promjenu.

Drugi dan konferencije naglasak je bio na upravljanju osobnim financijama u svakodnevnom životu, a publika je iz prve ruke saznala na što sve treba paziti prilikom podizanja kredita u bankama.

- Prije podizanja kredita u banci, jako je važno imati prethodno financijsko znanje, kako bi se postigla određena ravnoteža u odnosu između nas i banke. Važno je unaprijed znati postavljati prava pitanja, kao što su primjerice, koja je razlika ako plaćam kredit na rate ili u anuitetima, koja je razlika plaćanja na duži ili kraći rok. Isto tako dobro je postaviti pitanje o interkalarnoj kamati ili o instrumentima osiguranja, znači bitno je unaprijed doći pripremljen sa znanjem osnovnih financijskih pojmova. Na kraju, najvažnije je da se prije potpisivanja ugovora o kreditu svaka osoba savjetuje sa stručnjakom, istaknula je Anita Perkov Kalebota iz udruge Franak.

Mnoge je zanimalo najaktualnije pitanje s kojim se susreće većina Hrvata, kako jeftinije kupiti stan ili kuću. Iako je danas kupovina nekretnine u svakom pogledu skupa investicija, treba znati da samo 20 % nekretnina ima cijenu koja je blizu realne tržišne cijene nekretnina dok je ostatak prenapuhan. Isto tako, ako je krajnji cilj kupnje nekretnine najam ili daljnja prodaja potrebno je izračunati prodajni prinos, odnosno povrat investicije, a jako je važno uzeti u obzir i pravne usluge, što investiciju čini skupljom. Ako se kupuje starija gradnja kojoj su potrebna dodatna ulaganja, treba biti iznimno oprezan, upozorile su Josipa Serdarušić i Marija Okopni iz Eurovilla nekretnina.

Konferenciju su podržali nacionalni sponzori, i to HPB, Fina, Finax, Centar Zlata, UNIQA osiguranje i BE-ON savjetovanje. Podršku su dali i gradski sponzori, hoteli Ambasador i Cora, Eurovilla nekretnine, Kontroling Kognosko te Visa kao gradski prijatelj.

Nacionalni medijski pokrovitelji su Index.hr, Go2Digital, Division i portal Žene i novac, a pomogli su i Gradski medijski pokrovitelji Dalmatinski portal, Slobodna Dalmacija, radio Kampus, radio Sunce i radio Ultra koji su prepoznali ovu važnu temu i približili je građanima.

Julius Meinl pobrinuo se za kavu u pauzama, Mlinar je pripremio posebne pakete za ručak, a za osvježenje se pobrinula voda Leda. Sve to očekuje sudionike konferencija u preostalim gradovima.

Nakon splitske konferencije, idućeg vikenda, 22. i 23. rujna konferencija se održava u CineStaru Osijek. Posjetitelji slavonske metropole imat će priliku naučiti kako pametno investirati, kako povećati bogatstvo, kakve su ekonomske prognoze za nadolazeće desetljeće i još mnogo toga.

Program i ulaznice dostupni su na linku, a organizator konferencije je agencija Meritum koja vodi projekte Tonija Miluna i Vrh komunikacije iz Splita.