U Hrvatskoj lani pala prodaja gotovog mesa, mesnih proizvoda i piva

Ilustracija: Damir Spehar/PIXSELL

Industrija robe široke potrošnje (FMCG) u Hrvatskoj je u 2023. godina ostvarila porast vrijednosne prodaje od 16.7 posto u odnosu na 2022., pokazalo je istraživanje "State of the Nation 2023 Adriatic regija" analitičke kuće NIQ koje prenosi magazin JaTrgovac.

Iako je rast, kao se navodi, uglavnom potaknut porastom cijena (14.5 posto), dodatno je porastao i volumen, za 2.2 posto.

Pala količinska prodaja gotovog mesa, mesnih proizvoda i piva

Najvišu vrijednosnu prodaju u 2023. u prehrambenoj kategoriji ostvarili su hlađeno svježe meso, pivo, gotovi mesni proizvodi, sir i mlijeko.

Svim tim kategorijama količinska prodaja je 2023. godine u usporedbi s 2022. porasla, a pala prodaja gotovog mesa, mesnih proizvoda i piva. Najveće su među kategorijama poskupjeli gotovi mesni proizvodi, za 18.7 posto.

Najveće povećanje cijene među neprehrambenim proizvodima kod deterdženata za rublje

U neprehrambenoj kategoriji u 2023. se po najvišoj vrijednosnoj prodaji ističu toaletni papir, deterdženti za rublje, dezodoransi, kuhinjski ubrusi i kućanska sredstva za čišćenje, ali samo je dezodoransima i toaletnom papiru količinska prodaja porasla.

Najveće povećanje cijene među vodećim neprehrambenim kategorijama u 2023. u usporedbi s godinom prije, vidi se kod deterdženata za rublje s 23.1 posto.

Prema istraživanju, svi prodajni kanali u Hrvatskoj imali su rast vrijednosne prodaje u 2023. u odnosu na 2022., premašujući deset posto rasta.

Najznačajniji rast zabilježio je kanal drogerija, od 23.9 posto, dok su diskonteri imali najniže stope rasta od 11.1 posto.

Proizvodi privatnih robnih marki

Vodećih pet proizvođača u 2023. pokazalo je nižu stopu rasta vrijednosne prodaje (11.9 posto) u usporedbi s cjelokupnom FMCG industrijom (16.7 posto).

Proizvodi privatnih robnih marki prate sličan trend, rastući nešto sporijim tempom od FMCG sektora, sa stopom rasta od 13,6 posto.

Privatne robne marke u Hrvatskoj su u 2023. imale udio od 20.4 posto. U priopćenju se ističe i kako manji proizvođači potiču rast FMCG-a pošto imaju višu stopu rasta od cjelokupne FMCG industrije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.