Vaučer kao financijski instrument predstavlja ključni mehanizam za dodjelu javnih sredstava namijenjenih obrazovanju odraslih u područjima digitalnih zanimanja. Interes za programe obrazovanja putem vaučera u Algebri je bio iznimno visok, prikupljeno je više od 12.000 prijava u protekle dvije godine.
Ova mjera, financirana iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje 2021. – 2026., omogućuje korisnicima pristup obrazovnim programima uz subvenciju države, a za sve koji žele uroniti u svijet između dizajnera i programera, Sveučilište Algebra je pripremila program front-end developmenta koji se odnosi na izradu dijela web stranice ili aplikacije koji je vidljiv i interaktivan za korisnike – od dizajna, izgleda, gumba, obrazaca, do animacija. Jedna od korisnica vaučera, Branka Bračko, naglasila je kako je primijetila brzi rast i potražnju za stručnjacima u području front-end razvoja, pa se i sama odlučila okušati u stvaranju "lica web stranica". Ujedno je htjela i usvojiti ključne principe Reacta i JavaScripta.
- Očekivala sam da ću kroz obrazovanje na Algebri usvojiti ključne principe Reacta i JavaScripta. Željela sam steći temeljito razumijevanje tehnologija koje su danas neophodne za front-end razvoj i omogućiti sebi bržu tranziciju u to zanimanje – prepričala je i dodala kako joj je najvažniji aspekt edukacija bio praktičan rad uz stručnu podršku predavača, i to kroz 224 odslušana sata. Naime, ova joj je edukacija proširila vidike te okrenula novu stranicu u njenoj karijeri.
- Uspjela sam promijeniti karijeru i preusmjeriti se prema front-end developmentu. Edukacija mi je otvorila vrata za nove prilike u tehnološkom sektoru i omogućila mi da se brzo prilagodim tržištu rada – rekla je Branka.
Na ovom obrazovnom programu je Branka koristila tehnologije poput HTML-a (koji stvara osnovnu strukturu), CSS-a (koji zadužen za stil i dizajn) i JavaScript-a (koji dodaje interaktivnost) te stekla sveobuhvatan uvid – od osnovnih, nepromjenjivih znanja do najnovijih i naprednih tehnologija.
Iako nije imala prethodno iskustvo u grafičkom dizajnu, potaknuta velikom željom i reputacijom Algebre kao obrazovne institucije poznate po kvaliteti, Katica Mandir je putem vaučera krenula s edukacijom u području grafičkog dizajna.
- Algebra opravdano uživa dobar glas, pa sam vjerovala da će i edukacija biti vrhunska – prisjetila se Katica, koja je kroz pola godine stekla temeljitu podlogu i strukturu za daljnji rad i s ostalim polaznicima programa naučila upravljati funkcijama Adobeovih programa koji se danas najviše koriste u digitalnom izdavaštvu (Illustrator, Photoshop, InDesign i Acrobat). Isto tako, naučila je potrebne korake i vještine za izradu vizualnog identiteta i drugih traženih elemenata posla na današnjem tržištu rada.
- Grafički dizajn pruža mi alate za oblikovanje priča i ideja na kreativan i vizualno privlačan način – objasnila je, naglašavajući kako je grafički dizajn za nju disciplina koja je ujedno i savršen spoj tehničkih vještina i umjetničkog izražavanja.
Ključni aspekt edukacija, prema njenim riječima, leži u kvaliteti nastavnika.
- Najvažnije mi je bilo vidjeti volju nastavnika da ponovi gradivo, pokaže strpljenje i odgovori na sva pitanja. Također, primjeri iz prakse su mi pomogli da shvatim kako to znanje primijeniti u stvarnim situacijama - istaknula je.
Zahvaljujući vještinama koje je razvila na Algebri, njen karijerni put je poprimio novi smjer.
- Iako još imam puno toga za naučiti o dizajnu i ilustraciji, već sam pokrenula vlastiti obrt. Nadam se da će rasti zajedno sa mnom i svojim razvojem - kazala je, zadovoljna iskustvom i steknutim znanjem.
Fotografija je mnogima hobi, ali je naširoko prepoznata kao vrlo unosna profesija. Jedna od polaznica Algebrinog programa Specijalizirane digitalne fotografije, Lucija Antonijević, prigrlila je fotografiju kao hobi, a kroz devet tematskih susreta prošla je različite stilove fotografije i uz pomoć Algebrinih profesora produbila svoje znanje te dobila cjelovit pregled fotografije - od fundamenata koji ne zastarijevaju sve do novih i naprednih tehnologija.
- Fotografija me oduvijek privlačila i kad sam ugledala priliku za obrazovanje uz sufinanciranje putem vaučera HZZ-a nisam nimalo dvojila i odmah sam poslala upit Sveučilištu Algebra – ispričala je.
Prema Luciji, želja joj je bila steći znanje i vještinu koje su potrebne ne samo da napravi kvalitetne fotografije već ih i pripremi za njihovu konačnu namjenu, bilo da je riječ o webu, plakatu, foto albumu i sl.
- Jedno je znati uslikati sliku, a posve drugo je znati što onda učiniti s njom – obrazložila je Lucija. Njeno je obrazovanje predvodio vrsni predavač i fotograf, Igor Drača.
- Predavanja su bila jako kreativna, zanimljiva i nadasve poučna. Tako to valjda biva kada je predavač zaljubljenik u materiju o kojoj podučava. Dogodila se jedna divna sinergija iskustva, entuzijazma i strasti prema fotografiji tako da su svi, pa tako i ja, nadmašili i vlastita očekivanja – rekla je Lucija, potpuna početnica u svijetu fotografije, Unatoč tome što se s fotografijom susrela po prvi put, izrazito je zadovoljna znanjem koje je stekla u okviru programa.
- Bila sam pomalo nesigurna na početku, ali sada s ponosom mogu reći da sam više nego zadovoljna svojim napretkom – ističe Lucija, posebno entuzijastična u vezi daljnjeg razvoja svojih vještina.
- Ova edukacija je bila prvi korak i najbolja odluka koju sam donijela u posljednje vrijeme. Sada mi je potrebno radno iskustvo kako bi izbrusila svoje vještine i bavila se fotografijom profesionalno – rekla je.
Svi programi obrazovanja koji su pokriveni vaučerima u Algebri izvode se uz pomoć vrhunskih predavača. Ovaj tjedan u Algebri održana je tako šesta po redu Trainer Talks konferencija koja ih je ponovno okupila kao i stručnjake iz gospodarstva i obrazovanja s ciljem promicanja kvalitete i inovacija u nastavnim metodama. Kao i svake godine, predavači su imali priliku sudjelovati u raznim radionicama i predavanjima, fokusirajući se na unaprjeđenje obrazovnih procesa.
Jedna od neizostavnih tema bila je umjetna inteligencija (AI), koja postaje sve značajnija u modernom obrazovanju. Stručnjaci su raspravljali o ulozi AI u oblikovanju budućnosti nastave, istraživali nove pristupe u primjeni tehnologije te dijelili primjere iz prakse.
Uz edukativni dio programa, sudionici su se okušali u zabavnom kvizu, a na kraju konferencije nagrađeni su najbolji predavači, prepoznati za svoj trud i doprinos u unaprjeđenju obrazovnih standarda. U akademskoj godini 2018./2019. Algebra je prva u Hrvatskoj uvela inovativni sustav ocjenjivanja nastavnika – ALBON: Algebrin model vrednovanja nastavnika. Kriteriji evaluacije predavača i asistenata transparentno su bodovani i prikazani u realnom vremenu, na razini akademske godine, svakom predavaču i asistentu kroz portal za nastavnike i studente Infoeduku.
ALBON se temelji na sljedećim kriterijima: objavljeni radovi, kvaliteta ispita, distribucija ocjena na kolegiju, točnost dolaska na nastavu ili unosa bodova i ocjena, rezultati studentske ankete o kolegiju, dodatne aktivnosti u podršci studentima, mentorstvo završnih i diplomskih radova, sudjelovanje u edukaciji nastavnika ili međunarodnoj razmjeni te drugim kriterijima koji su podložni promjenama, a transparentno su objavljeni na početku svake akademske godine. Trainer Talks ponovno je potvrdio svoju važnu ulogu kao platforma za dijeljenje znanja i osnaživanje nastavničke zajednice.
NAGRAĐENI PREDAVAČI
Dvije godine nakon njihova uvođenja u okviru novog Zakona o obrazovanju odraslih, Sveučilište Algebra provelo je opsežnu anketu na svojim polaznicima (uzorak: 1.269 ispitanika) kojom se nastojalo ispitati zadovoljstvo korisnika vaučera te njihova demografska i obrazovna struktura, kao i napredovanje u karijeri i uspješnost prekvalifikacije u drugo područje rada.
Vaučere su podjednako koristili muškarci (45%) i žene (54,9%), a najviše ih je bilo u dobi između 25 i 39 godina (68,3%). Većina polaznika su visoko obrazovani pojedinci koji su završili neki program visokog obrazovanja (64,7%), iza čega slijedi 22,9% sa završenom srednjom strukovno četverogodišnjom školom.
Najveći interes zabilježen je za programera korisničkog sučelja (eng. Frontend Developer), grafičke dizajnere, dizajnere korisničkog sučelja (eng. UX/UI designer), administratora baza podataka, Phyton Developere i Web dizajnere.
Moguće je koristiti samo jedan vaučer za obrazovanje financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026., a sve detalje oko korištenja, kao i sama prijava za neki od programa obrazovanja uključenih u sustav vaučera odvija se preko stranice HZZ –a, koji je zadužen za njihovu provedbu. Više informacija o programima dostupno je i na Algebrinim web stranicama.