VJERONAUK ove školske godine pohađa gotovo 85 posto od ukupnog broja učenika, odnosno vjeronauk sluša 380.695 učenika osnovnih i srednjih škola. Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, vidljiva je razlika kod učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
U 17 županija postotak učenika u osnovnim školama koji pohađaju vjeronauk premašuje 90 posto. Najviše ih pohađa u Krapinsko-zagorskoj, Požeško-slavonskoj i Vukovarsko-srijemskoj županiji, čak 96 posto.
No odlaskom u srednju školu učenici manje biraju vjeronauk kao izborni predmet. Tako broj županija gdje je više od 90 posto učenika na vjeronauku pada na četiri, to su Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska, Brodsko-posavska i Vukovarsko-srijemska.
Najmanji postotak učenika koji slušaju vjeronauk u osnovnoj i srednjoj školi je u Istarskoj županiji. U osnovnoj školi na vjeronauk ide 63 posto učenika, a u srednjoj školi samo 55 posto. Prošle godine najavljeno je uvođenje alternativnog predmeta vjeronauku i zvat će se kritičko mišljenje, a planira se uvesti školske godine 2023./2024.
Što o svemu tome misle učenici iz pulske Osnovne škole Centar? Evo što su rekli za portal Srednja.hr.
"Ne pohađam vjeronauk nego informatiku i sam sam odabrao taj predmet, a drugi izborni predmet mi je talijanski koji sam izabrao na prijedlog prijatelja", rekao je Fabijan.
"Mislim da bi kao izborni predmet bilo izvrsno uvesti psihologiju da učimo o mentalnim bolestima, kako se nositi s time i slično. Mislim da je to jako potrebno mnogoj djeci pogotovo u ovo vrijeme, a ako ne to bi onda bila kao neka vrsta autoškole kao pomoć s osnovama", smatra Haris.
Ana je sama izabrala pohađati vjeronauk, a uz to ide na informatiku i talijanski jezik.
"Idem na vjeronauk i u školu i u crkvu. Iskreno, mislim da bi vjeronauk trebao biti samo u crkvi. Voljela bih imati španjolski i/ili japanski jezik u školi te domaćinstvo u našoj školi", izjavila je Ana. Na pitanje što bi odabrala između vjeronauka i kritičkog mišljenja, odgovorila je da nije čula za predmet kritičko mišljenje koje se planira uvesti.