Peter Lürssen, predsjednik Uprave Lürssen grupe, govorio je za HRT o planovima svoje tvrtke za ulaganja u brodogradnju u Hrvatskoj. Istaknuo je da su već osnovali inženjerski centar u Hrvatskoj koji okuplja 140 inženjera te da su hrvatski timovi već postali integralni dio njihovog dizajnerskog rada u Njemačkoj i drugim zemljama.
U Hrvatskoj su od 2020. godine, a planiraju osnovati i kompaniju koja će plasirati vlastite proizvode te su u pregovorima oko dizajna i izgradnje patrolnog broda koji će osmisliti hrvatski tim, a graditi se u inozemstvu pod nadzorom hrvatskog tima. "Nadam se da ćemo uskoro potpisati ugovor", rekao je.
"Zatim ćemo ga graditi u inozemstvu, ali pod vodstvom našeg hrvatskog tima koji će nadzirati izgradnju. Mi ćemo dostaviti sav materijal iz Hrvatske, ovdje ćemo ga kupiti i dostaviti u inozemstvo. Radimo i na dugoročnim planovima za proizvodnju jahta u Hrvatskoj, ali to traje malo dulje jer želimo sve pripremiti kako treba", dodao je Lürssen.
Također rade i na dugoročnim planovima za proizvodnju jahta u Hrvatskoj.
"Izazovno je opstati"
Lürssen je primijetio kako je izuzetno izazovno opstati na tržištu ove industrije. Napomenuo je da tržište brodogradnje prolazi kroz cikluse te je istaknuo kako su hrvatska brodogradilišta nekad bila vrlo uspješna u izgradnji transportnih brodova koji su sada gotovo u potpunosti preseljeni u Aziju. Prema njegovim riječima, ključ uspjeha na takvom kompetitivnom tržištu je pronaći sofisticiranu nišu koja donosi dovoljno produktivnosti i visoku učinkovitost u proizvodnji.
Govoreći o ekološkoj tehnologiji, Lürssen je objasnio koje korake njegova tvrtka poduzima. Naglasio je da je tehnologija vodika u ovom trenutku najviše obećavajuća.
Nadalje, otkrio je kako je jedan od njihovih klijenata bio zainteresiran i preuzeo glavni dio troškova ugradnje takvog motora. Također, tvrtka provodi istraživanja na plovilima kraćeg dometa koja bi koristila čistu vodikovu tehnologiju propulzije. Iako vjeruje da će pronaći rješenja, naglasio je kako će to ipak zahtijevati vremena.