ISTRAŽILI SMO Gdje su gume najjeftinije, gdje ih kupuju Vukovarci, a gdje Zagrepčani

Foto: Index, 123rf

BEZ OBZIRA na poplavu akcijskih cijena te činjenicu da se gume za automobile uz znatne popuste prodaju i u trgovačkim centrima te na raznim webshopovima, dio Hrvata još uvijek u nabavku guma odlazi preko granice.

Iako će domaći vulkanizeri reći kako za to nema apsolutno nikakvog razloga, a ni neke osobite računice, dio Zagrepčana i onih koji žive u sjeverozapadnoj Hrvatskoj i dalje godinama odlazi u shopping u Brežice ili Dobovu, dok se Slavoncima, kažu, prilično isplati kupovina u Bosni ili Srbiji.

"Tu u našem kraju, u Vukovaru i okolica, ljudi prilično masovno odlaze po gume u Srbiju. U Šidu su za petnaest minuta. Evo, ako uzmemo recimo dimenziju guma 205/55/16 koja se najviše traži, kod nas joj je cijena 415 kuna, u Srbiji maksimalno 350, a uštedi se koja kuna i na povratu poreza. U trgovačkim centrima kod nas je, koliko sam vidio, cijena takve gume bila 379 kuna", kaže Zoran Kaurin, vlasnik  vukovarske tvrtke Mali kraj koja se, uz prodaju autodijelova, bavi i vulkanizerstvom, po čemu je i poznata u gradu i okolici. U Srbiju u nabavku guma jednako odlaze svi, i Srbi i Hrvati, nema tu nikakve razlike, kaže. A do koje mjere njemu, kao poduzetniku, konkurencija s one strane granice predstavlja problem možda najbolje svjedoči činjenica da razmišlja o preseljenju dijela prodaje – u Srbiju.

"Za ovu sezonu to još nisam realizirao, međutim, za iduću zaista razmišljam o tome da posao proširim i na Šid i da onda tamo 'čekam' naše kupce", kaže Kaurin i glasno razmišlja kako bi ga poslovni prostor i registracija tvrtke u Srbiji koštali beznačajno malo u odnosu na mogući promet, pa taman pokaže li mu se taj manevar isplativim samo do ulaska Srbije u EU.

Iz Slovenije više nema povrata

Međutim, ulazak Hrvatske u EU i činjenica da hrvatski državljani više ne mogu računati na povrat poreza na gume kupljene u Sloveniji nije zabrinula slovenske vulkanizere. Ne da nema govora o manjem broju hrvatskih kupaca, nego – uvjerava nas Franc Furlan iz Zagrepčanima poznatog Furlan Vulkanizerstva iz Dobove – upravo suprotno. 

"Ne da su Hrvati prestali dolaziti kod nas po gume, nego ih posljednjih godina ima još i više. Ranije nam je omjer kupaca iz Hrvatske i Slovenije bio 50-50. Sad je 65-35 u korist Hrvata…", uvjerava nas Furlan i dodaje kako je moguća ušteda, bez obzira na povrat poreza po njegovom iskustvu samo dio motiva zbog kojeg mu Hrvati čine glavninu mušterija.

"Godinama kupci iz Hrvatske dolaze kod nas jer osim što znaju da mogu računati na niže cijene, znaju da imamo velik izbor guma svih mogućih proizvođača i u skladu s tim znaju da mogu odabrati i odmah dobiti točno ono što traže. Nema čekanja, nudimo besplatnu montažu, mogućnost plaćanja karticama…"

Konkretno, guma spomenutih dimenzija (205/55/16) proizvođača Kormoran, kod Furlana se može nabaviti za 312 kuna, a najjeftiniji 'poznatiji' model je Sava Eskimo za 390 kuna.

Kod njegovog kolege u Brežicama, jednako poznatog vulkanizera Lašiča, također su u toj dimenziji najjeftinije gume proizvođača Kormoran (318 kuna), dok su Sava Eskimo nešto jeftinije nego u Dobovi i koštaju 380 kuna. U cijene je također uračunata montaža.

Kakve su cijene u Zagrebu?

U zagrebačkom Vulkalu najjeftinija guma u toj dimenziji je ona Imperialova za 282 kune, dok je spomenuta Sava Eskimo 406 kuna. No, u cijenu nije uračunata montaža, čiji se trošak, sudeći po podacima na web stranici kreće oko stotinjak kuna.

Molydon kao najjeftiniji u spomenutoj dimenziji nudi model proizvođača Bluewin i to po cijeni od 299 kuna.

Iako je kod klasičnih vulkanizera svakako prednost to što se kupljene gume biraju na licu mjesta, a uglavnom odmah i montiraju, posljednjih godina svoj su prostor na tržištu pronašli i razni webshopovi. No, u moru ponuda laiku zaista nije jednostavno razlučiti 'ozbiljne' trgovine od onih koje baš i ne ulijevaju povjerenje.

Primjerice, na stranici najjeftinijegume.com, zimska guma u dimenzijama po kojoj se ravnamo (205/55/16), proizvođača Linglong košta 288 kuna. Sudeći po podacima na stranici, prodavatelj je češka tvrtka, sa sjedištem u Pragu. Na kupigume.hr, u tim dimenzijama najjeftinija je guma proizvođača Hilfy za 372 kune.

Na bitno poznatijem ekupi.hr najjeftinija je guma proizvođača Minerva koja se prodaje po 289 kuna, dok je Sava Eskimo 389. Na abrakadabra.com guma proizvođača Tristar košta 279, dok je Savin model 397 kuna. Obzirom na pripadnost velikoj obitelji Todorić, kod njih kupljene gume mogu za 10 kuna biti dostavljene na kiosk Tiska, dok su kod ostalih troškovi dostave prilično šaroliki.

Također, kad su webshopovi u pitanju, prilično je jasno da na iskazane cijene treba uračunati i trošak montaže kupljenih guma, što se u Zagrebu i okolici plaća između 200 i 300 kuna, no na stranicama za povoljniju kupnju moguće je kupiti tu uslugu i za stotinjak kuna.

Uglavnom, oni koji žele proći najjeftinije moguće, to mogu ukoliko naruče najjeftinije modele na nekom od webshopova koji, po mogućnosti, ne naplaćuje dostavu, a potom na nekom od sajtova tipa Ponude dana kupiti uslugu montaže tih guma za 100 kuna. Onima koji nemaju živaca, volje i vremena za takve manevre ostaje dilema – hrvatski vulkanizeri ili oni preko granice.

Kad su u pitanju sami proizvođači, prosječni vozač teško da se može snaći u tome pa je stoga dosta logično da su kupci, prema iskustvima vulkanizera - osim ako baš nisu u situaciji gledati na svaku kunu nauštrb kvalitete - ipak skloniji 'poznatijim' brendovima. Tržište je, naime, preplavljeno robom raznih proizvođača, od zvučnijih (i skupljih) europskih, do kineskih, korejskih i turskih.

A možda nekome pomognu rezultati testa zimskih guma koje je, za sezonu 2015./2016. objavio Hrvatski autoklub. U dimenziji koja nam se provlači kroz cijeli tekst (205/55/16) najviše ocjene (i status vrlo preporučljivo) dobili su Continental ContiWinterContact TS850, Yokohama W.drive V905.

Status 'preporuča se' svojim su performansama zaradile gume Goodyear UltraGrip 9, Nokian WR D3, Bridgestone Blizzak LM001, Falken Eurowinter HS449, Vredestein Snowtrac 5, Firestone Winterhawk 3, Fulda Kristall Control HP, Barum Polaris 3, BF Goodrich g-Force, Michelin Alpin 5, Sava Eskimo HP, Semperit Speed Grip 2, Kumho Wintercraft WP51, Viking SnowTech II, Kleber Krisalp HP2 te Toyo Snowprox S953. Neslavni status 'ne preporuča se' zaradio je Avonov model Ice Touring ST.

HAK: Vožnja s ljetnim gumama po zimi je rulet

Podsjetimo, od 15. studenog do 15. travnja 2015. obvezna je zimska oprema na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj. Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 t podrazumijevaju se zimske gume (M S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lancima za snijeg (pripravni za postavljanje na pogonske kotače ili na jednu pogonsku osovinu kod vozila s pogonom na sva 4 kotača).

Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni je rulet na kotačima, poručuju iz HAK-a.

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Jer, već pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena. Najbolje je, stoga,već od studenoga, na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila.

Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, Najbitnije, njome se produljuje zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od minus 10 Celzijevih stupnjeva, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit  će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara, objavljeno je u HAK-u.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.