Screenshot: my-right.de, weclaim.com
S druge strane, kako piše list, zbog zakona koji vrijede u Europi, vlasnici VW vozila na području europskih zemalja, kao odštetu će dobiti update softwarea i kratku plastičnu cijev!
Zbog takvog tretmana europskih vlasnika VW-a odvjetnici iz Berlina, Pariza i drugih gradova pokušavaju preko online startupova skupiti što više ljudi kako bi zatražili promjenu zakona koji trenutačno štite velike korporacije.
Europski vlasnici traže 5000 eura odštete, što je mnogo manje nego što traže američki, no unatoč tome zbog velikog broja vozila na području Europe iznos koji bi VW mogao izgubiti je puno veći od onog u Americi.
Kako navodi NY Times, jedan od njemačkih servisa koji pokušava okupiti veliki broj prevarenih vlasnika je my-right.de, dok se Francuzi okupljaju na stranici weclaim.com. Odvjetnici koji su oformili navedene start upove i koji im pomažu pronašli su rupu u zakonu te sada prevareni potrošači mogu svoje odštetne zahtjeve predati trećoj strani koja će onda za njih pokušati sve riješiti.
Zahvaljujući internetu, moguće je skupiti velik broj građana u čije će ime onda treća strana predati zahtjev i tražiti isplatu novca.
Sven Bode, direktor kompanije koja je vlasnica stranice My-right.de, kazao je kako taj model postoji već dulje vrijeme te da su prije pomagali putnicima da traže odštetu od avio kompanije zbog zakašnjelih ili odgođenih letova te vršili pritisak na banke da vrate klijentima neprikladne naknade. "No, s obzirom da se ovdje radi o VW-u, najvećoj tvornici automobila u Europi, to je ipak jedna druga dimenzija", rekao je Bode iza NY Times.
Dosad se oko 100 tisuća vlasnika VW vozila registriralo na njihovu stranicu, a nadaju se da će ih ukupno biti najmanje 400 tisuća. "Nadamo se da ćemo za svakog vlasnika dobiti 5 tisuća eura odštete", kazao je Christopher Rother, odvjetnik koji radi za My-right.de.
"Pravila se mijenjaju, ali VW to ne shvaća i podcjenjuje ove nove pravne strategije", kazao je direktor pariškog servisa Frederic Pelouze.