UHLJEBISTAN

Za dječju verziju CRO kartice uzeli su nam milijun i 750 tisuća kuna

Foto: Index/Pixsell

INDEX je danas objavio priču o državnom projektu nazvanom Mudrica - e-dječja kartica, koji je pokrenut jučer.

Ukratko, radi se o svojevrsnoj CRO kartici, koja je doživjela potpuni fijasko, ali za djecu.

> Nakon fijaska CRO kartice država je izmislila istu stvar, ali za djecu

Radi se o projektu Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, a osnovna ideja projekta je, tvrde u tom uredu, napraviti aplikaciju koja je "namijenjena roditeljima i skrbnicima, a čije korištenje, u suradnji s javnim i privatnim sektorom, omogućava razne pogodnosti i popuste na proizvode i usluge".

Popusti na parkove prirode i cipele Borova

Popis partnera Mudrice, barem zasad, i nije nešto impresivan. Na stranici Mudrice tako je navedeno nešto manje od 30 partnera od kojih većinu čine razni parkovi prirode i nacionalni parkovi, što sugerira da je glavna pogodnost Mudrice u ovom trenutku dobivanje popusta na ulaznice. Tu je i Borovo, još jedna firma koju na životu drži država, pa tako korisnici Mudrice imaju popust na cipele.

Sličnosti s CRO karticom

Mudrica po ovome što zasad nudi neodoljivo podsjeća na CRO karticu, godinama najavljivani projekt Ministarstva turizma. Vladajući su nas uvjeravali da će tim projektom potaknuti domaći turizam. Pompozno najavljivani projekt pokrenut je ovog ljeta, naručeno je 40 tisuća kartica, ali interes je izostao.

Tako se od srpnja do listopada koristilo tek 2300 kartica, a sumnjamo da je nakon listopada ta brojka znatno povećana. Također, na kartice je u spomenutom periodu uplaćeno oko tri milijuna kuna. Istina, ove godine je planove u turizmu uvelike pokvarila koronakriza, a to će vjerojatno vladajućima i biti argument kojim će pravdati neuspjeh CRO kartice.

Dobili smo odgovore na niz pitanja o Mudrici

S obzirom na to da se CRO kartica, koja funkcionira na sličan način, pokazala kao fijasko, odlučili smo državnom uredu odgovornom za nju postaviti niz pitanja, među njima i koliko je taj projekt koštao porezne obveznike.

U nastavku vam donosimo Indexova pitanja i odgovore Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Kolika je cijena projekta? 

Ukupna cijena projekta e-Dječja kartica Mudrica je 1.747.625,00 kuna s PDV-om.

U cijenu je uključen razvoj i uspostava infrastrukture IS Dječja kartica = 1.385.000,00 kn s PDV-om, usluga uvođenja servisa za pristup registrima sustava SocSkrb za potrebe razvoja i uspostave IS Dječja kartica= 67.500,00 kn s PDV-om, usluga izrade vizualnog identiteta za projekt ''Dječja kartica''=24.250,00 kn s PDV-om, usluga izrade i održavanja micrositea za projekt IS Dječja kartica=33.750,00 kn s PDV-om, usluga dizajna kampanje za projekt ''Dječja kartica''=24.625,00 kn s PDV-om, usluga instalacije na infrastrukturu Centra dijeljenih usluga=212.500,00 kn s PDV-om.) 

Koliko ljudi je zaposleno na projektu?

Projekt virtualna Dječja kartica, zamišljen je još krajem 2018. godine u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku kao poticajna obiteljska i populacijska mjera te potpora roditeljima i njihovoj djeci. Kao pravni sljedbenik Ministarstva – Središnji državni ured za demografiju i mlade nastavio je rad na razvoju projekta od kolovoza 2020. Ideja za osmišljavanje projekta e-Dječja kartica nastala je u Sektoru za demografski razvoj, a na projektu su radili i rade isključivo državni službenici Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Niti jedna osoba nije dodatno zaposlena zbog rada na projektu.

Koji su ciljevi ovoga projekta? 

Poticajne obiteljske i populacijske mjere predstavljaju prioritet djelovanja Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade koji je usmjeren na dugoročno poboljšanje demografskih kretanja i stvaranja povoljnog i poticajnog okruženja za obitelj i mlade. 

E-Dječja kartica je pronatalitetna mjera koja kroz sustav popusta i pogodnosti za korisnike s djecom, bez obzira na njihove prihode, omogućuje povoljniji pristup robama i uslugama, odnosno poboljšanje obiteljskog standarda. 

Ciljevi ovog projekta su senzibilizirati javna i privatna poduzeća, ali i širu javnost za razumijevanje potreba obitelji s djecom te na međusobnu podršku i solidarnost. Isto tako cilj je poticanje društva na obiteljsku i populacijsku politiku te osnaživanje obitelji u podizanju djece kroz olakšice od strane javnih i privatnih partnera, na način da se aktivno uključe u sudjelovanje te da zajedničkim snagama djelujemo u suočavanju s nepovoljnim demografskim kretanjima.

Koliko korisnika očekujete?

Projekt je zamišljen na način da se kontinuirano odvija te nema roka trajanja. U  prvoj godini (2021.) očekujemo 25.000 korisnika.

Koliko se korisnika već prijavilo? 

Od uvođenja u produkciju e-Dječje kartice na sustavu e-Građani, u posljednja 24 sata ukupno je prijavljeno 389 korisnika, te je taj broj stalno u porastu.

Po kojim parametrima su se birali partneri kod kojih vrijede pogodnosti koje donosi "Mudrica"?

Komuniciralo se prema partnerima iz svih djelatnosti, odnosno kategorija u koje su djelatnosti podijeljene i navedene na samoj mobilnoj aplikaciji Mudrica. Partneri koju su odmah nakon Poziva Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade prepoznali svoju ulogu u stvaranju povoljnog i poticajnog okruženja za obitelj priključili su se projektu e-Dječja kartica.

No, to ne znači da ih neće biti sve više - u prvom danu objave javio se veliki broj novih potencijalnih partnera. 

Napominjemo da sporazumi o partnerstvu nemaju financijski učinak u smislu subvencioniranja partnera već se partnerima osigurava vidljivost kroz Projekt. Danas, više no ikada, ovo "novo normalno" nam nudi priliku za promišljanje i preusmjeravanje svih životnih aktivnosti kojima možemo pozitivno utjecati na živote naših obitelji stoga pozivamo sve koji zajedno s nama žele kreirati sigurno i poticajno okruženje za obitelji s djecom da nam se jave i postanu partner Mudrice.

Koja je razlika između kategorija kartice i o kojim se kategorijama radi?  

E-dječja kartica okuplja široki spektar javnih i privatnih partnera iz kulturnog, gospodarskog, zdravstvenog, obrazovnog, sportskog i drugih, za obitelj bitnih područja. Upravo stoga virtualna dječja kartica predstavlja svojevrsni simbol društvenog konsenzusa oko demografske obnove s ciljem promoviranja obitelji s više djece. Niz pogodnosti i usluga koje su obiteljima s djecom kroz dječju karticu omogućene, osim što će utjecati na poboljšanje obiteljskog standarda, također će u svakodnevnom užurbanom načinu života, pridonijeti kvalitetnijem raspolaganju obiteljskim vremenom.

Svi partneri popisani su na web stranici www.e-djecjakartica.hr te klikom na partnera možete vidjeti pogodnosti i popuste koje nudi, a ovisno o broju djece u obitelji popusti rastu. Partnere je moguće pretraživati i putem interaktivne karte ovisno o lokaciji. Klikom na odabranu poslovnicu partnera mogu se vidjeti i pogodnosti ili popusti koji se nude. 

Kategorije su podijeljene ovisno o broju djece u obitelji tako imamo kategorije 1, 2 i 3+.

Što vi mislite o Mudrici, dječjoj verziji CRO kartice? Recite nam u anketi!

 

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.