Foto: Tea Pavičić/Index
NAKON što smo objavili priču o učiteljici iz Tučepa, donosimo još jednu priču učiteljice koja je svojom upornošću, bez ikakve potpore Ministarstva obrazovanja, djeci osigurala nastavu dostojnu 21. stoljeća.
>Učiteljica održala lekciju rasipnoj državi
>Nastava dostojna stoljeća u kojem živimo
Imala ideju, ali ne i novac
Novaca za svoju ideju također nije imala, pomoć nije dobila ni od Ministarstva obrazovanja, već je umjesto toga sama smislila kako namaknuti novac da škola dobije tablete.
Kako bi osigurala potrebnu tehnologiju osmislila je projekt "Modernizacija rada i osuvremenjivanje nastavnog procesa I. osnovne škole Varaždin primjenom IKT-a".
"Matematika je učenicima sad još zanimljivija"
Kako bi saznala stvarnu učinkovitost tableta u nastavnom procesu, odradila je i istraživanje kojim je htjela pokazati kako tablet kao pomoćno nastavno sredstvo utječe na motivaciju, uspjeh i aktivnost učenika u nastavi matematike nižih razreda, a tom se kaže temom također bavi i u svome doktorskome radu.
"Iako je i dosad bila jedan od omiljenih predmeta, matematika je sada učenicima još zanimljivija i bolja te im omogućuje lakše i brže razumijevanje nastavnog sadržaja, aktivnije uključivanje u nastavni proces te učinkovitiju provjeru stečenih znanja s jasnim povratnim informacijama i objašnjenjima.
Istraživanje je trajalo jedno polugodište, a uzorak su činili učenici trećih i četvrtih razreda. Ovim istraživanjem dokazalo se da korištenje tableta uvelike utječe na motivaciju učenika za nastavnim sadržajem te da su učenici aktivniji i motiviraniji
za rad. Kao najzanimljivije aplikacije pokazale su se Kahoot, Plickers i Socrative", rekla nam je Tea Pavičić.
Osim nje, tablete u svojoj nastavi također su, dodaje, počele koristiti i druge učiteljice na školi tako da su u proces osuvremenjivanja nastavnog procesa uključeni skoro svi učenici nižih razreda.
Sad educira i ostale učitelje
"Kako bi se još više educirali i stekli iskustvo, škola je prijavila KA1 projekt kojim želi poslati 5 učitelja na edukaciju o korištenju tableta u nastavi. Također, pišemo i KA2 projekte te aktivno sudjelujemo u radionicama i međunarodnim konferencijama, a sve sa ciljem što brže digitalizacije nastave", rekla nam je Tea Pavičić koja je također zaključila da su cijene koje CARnet nudi previsoke, te su oni svoje tablete plaćali po najviše 1000 kuna.
Podsjetimo kako je Index, nakon priče iz Tučepa, istražio koliko država namjerava novaca uložiti u digitalizaciju škola. Cijene koje smo dobili od CARneta pokazali su da digitalizacija po učionici stoji 114.101,00 kn (bez PDV-a), a cijena tableta je 2.151 kuna plus 55 kuna za zaštitu, također bez PDV-a.
Ukupna vrijednost pilot projekta e-Škole koji se provodi od 2015.–2018. godine je 306.853.186 kn (oko 40 milijuna eura) i ona obuhvaća 150 škola tj. oko 10 posto škola u RH.
Osim pilot projekta sa 150 škola, program se sastoji i od velikog projekta koji se planira provoditi od 2019.-2022. na temelju rezultata pilot projekta, a u koji će biti uključeno ukupno 60 posto hrvatskih škola.
Za dodatnih 50 posto škola u RH predviđeno je da bi digitalizacija stajala dodatnih milijardu kuna.