Vode se dvije neovisne istrage o nesreći u Malom Lošinju u kojoj su poginula trojica pomoraca, a jedan je teško ozlijeđen. Da se istraga nastavlja, jučer su potvrdili Županijsko odvjetništvo te Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Osim toga, sigurnosnu istragu provodi i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Iz Agencije su poručili i da će sve biti objavljeno na web stranicama Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.
Podsjetimo, oko 15:30 prekjučer, ulazna rampa trajekta Lastovo u Malom Lošinju pala je na pomorce te usmrtila vođu stroja, dvojicu kormilara i teško ozlijedila prvog časnika palube.
ŽDO: Očevid gotov, do nesreće došlo uslijed pada rampe
"Zamjenik županijske državne odvjetnice u Županijskom državnom odvjetništvu u Rijeci, uz policijske službenike Policijske uprave primorsko-goranske, inspektora za zaštitu na radu i predstavnike Lučke kapetanije, proveo je očevid u trajektnoj luci u Malom Lošinju vezan.
Iz do sada prikupljenih podataka proizlazi kako je do nesreće na trajektu Lastovo došlo uslijed pada rampe koja služi za ulazak vozila na trajekt, ispod koje su se u tom trenutku nalazili dvojica kormilara i vođa stroja te prvi časnik palube, koji su obavljali pregled rampe", objavilo je Županijsko državno odvjetništvo jučer.
Zastave na pola koplja, u Malom Lošinju dani žalosti
Na svim brodovima Jadrolinije zastave su spuštene na pola koplja, a na upravnoj zgradi u Rijeci izvješena je crna zastava žalosti.
U Gradu Malom Lošinju proglašeni su dani žalosti - 12., 13. i 14. kolovoza, tijekom kojih će zastave biti spuštene na pola koplja na zgradi gradske uprave, javnim ustanovama i trgovačkim društvima, a otkazuju se svi programi javnog, kulturnog i zabavnog karaktera na javnim mjestima.
Novinarka Al Jazeere Marina Barukčić Stričević na Facebooku je objavila status u kojem je navela da je prije nekoliko dana bila na trajektu Lastovo. Napisala je i da su već tada postojali problemi s rampom te da posada nije izgledala iznenađeno.
Pojavile su se i neslužbene informacije da je ljudski faktor uzrok tragedije, odnosno da rampa nije bila osigurana zaštitnim klinom. Navodno je i zapovjednik krenuo upozoriti pomorce da rampa nije osigurana, ali je tada pala.
Inspektor: Takva stvar se ne bi smjela dogoditi čak ni ako se pogasi pumpa hidraulike
No nacionalni inspektor i predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske u Jadroliniji tvrdi da takvo što ne bi trebalo biti moguće.
"Ako nije u pitanju tehnički problem ili kvar pumpe ili ventila, ili puknuće cijevi hidrauličke, takva stvar se ne bi smjela dogoditi jer u tom slučaju, čak ni ako se pogasi pumpa hidraulike, onda bi rampa trebala propadati lagano, tako da ljudi mogu vidjeti to propadanje, da se mogu maknuti, ali ovakvo propadanje ne bi smjelo biti moguće", rekao je za RTL Antun Aljinović.
Šef Sindikata: Kompanije uvijek sve pokušavaju svaliti na ljudski faktor
"Ljudski faktor neću komentirati, uvijek kompanije pokušavaju sve svaliti na ljudski faktor i uvijek sve pokušavaju svaliti na leđa pomoraca. Sami smo svjedoci, ta rampa je pala kako je pala. I tu ne može biti riječi samo o ljudskom faktoru", rekao je za RTL glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan.
Na upit reportera je li, ako je bila u ispravnom stanju, rampa mogla pasti, Melvan odgovara: "Naravno da ne. Ne može ta rampa, koja je pod hidraulikom, pasti na takav način da ubije tri pomorca u jednoj sekundi."