Zašto Horvatinčić još uvijek ima vozačku dozvolu?

Foto: Hrvoje Jelavić/ Pixsell, Index

TOMISLAV Horvatinčić danas je vozio džipa zagrebačkim Zelenim valom, napisao je Mostov zastupnik Nikola Grmoja.

Štoviše, kako je napisao Grmoja, Horvatinčić je jurio.

"Javlja mi prijatelj da je danas vidio kako Zelenim valom u džipu juri tempirana bomba. Tomo Horvatinčić. Čovjek koji povremeno, u vožnji, za volanom, iz čistog mira ostane bez svijesti. To stanje zove se sinkopa. Inače je zdrav. Potvrdila su to čak tri stručnjaka, psihijatra. Čovjek ima desetine prometnih prekršaja, nekoliko prometnih nesreća. Gazio je pješake, divljao džipom, a onda je sjeo u gliser i pokosio turiste. Nevjerojatna je lakoća kojom je ovom čovjeku dozvoljeno da i dalje gazi. Ljude i njihovo dostojanstvo. Sud je svojom oslobađajućom presudom upravo to poručio. Vozačka dozvola mu nije oduzeta, jer je oslobođen. On već sutra može opet sjesti u gliser. MUP bi morao reagirati i odmah zatražiti oduzimanje vozačke dozvole. Da ne bi zbog sinkope proletio na semaforu i opet ubio nedužne ljude", napisao je Grmoja na Facebooku.

>> Tko je uopće Horvatinčić? Prvi posao imao je u policiji kao referent zadužen za vozačke dozvole

Tomislav Horvatinčić je, podsjetimo to još jednom, jučer na šibenskom sudu oslobođen, sud je ustanovio da nije kriv za smrt dvoje Talijana čiju je jedrilicu smrskao njegov brod u ljeto 2011. godine.


Izvukla ga sinkopa

Sutkinja Maja Šupe ustanovila je da Horvatinčić nije kriv za nesreću jer je imao sinkopu, stanje privremene nesvijesti.

"Nakon ponovljenog raspravljanja te ocjenom svih u postupku iznesenih dokaza, imajući u vidu obranu optuženika, iskaze svih svjedoka, a naročito rezultate obavljenog vještačenja, ovo sudsko vijeće nije na siguran i nedvojben način utvrdilo da je počinjeno kazneno djelo koje mu je bilo stavljeno na teret. S obzirom tu činjenicu, sud je donio oslobađajuću presudu", kazala je u obrazloženju presude predsjednica sudskog vijeća Maja Šupe.

Pojasnila je da iz novih dokaza, ispitivanja svjedoka i vještačenja proizlazi to da Horvatinčić djelo nije počinio iz namjere, ali ni iz nehaja. "Ovo vijeće je zauzelo stav da djelo koje je optuženiku stavljeno na teret nije počinjeno ni iz namjere, odnosno, kako proizlazi od optužbe, s neizravnom namjerom, a niti iz nehaja. Dakle, optužba nije dokazala da je djelo počinjeno na način kako to proizlazi iz podignute optužnice“, obrazložila je Maja Šupe.

Dodala je i da izostanak reakcija u trenutku nesreće potvrđuje Horvatinčićevu obranu da je bio bez svijesti.

"Sud je prihvatio i onaj dio obrane da su tog dana na moru bili dobri uvjeti na plovidbu, da nije bilo nikakve gustoće prometa, da je krećući se otvorenim morem razvio brzinu od oko 26 čvorova, dakle glisirajući svojim plovilom, da je vidljivost bila dobra i da je on primijetio jedrilicu oštećenih te da kao iskusni, dugogodišnji pomorac ni u kom slučaju nije doveo u pitanje činjenicu da će se s navedenom jedrilicom mimoići, a upravo nedostatak njegove reakcije, odnosno nepoduzimanje nikakvog manevra u zadnjoj fazi mimoilaženja na udaljenosti od nekih 250 do 300 metara daje u prilog činjenici da je na kratko bio bez svijesti", kazala je sutkinja.

Dakle, Horvatinčića je spasila činjenica što je upravljajući brodom ostao bez svijesti. Sudu je to bio dovoljan argument, bez obzira na to što je upravo Horvatinčić 2011. godine govorio da su mu otkazale komande i da je talijanski par pokušao upozoriti.

U priopćenju koje je medijima, pa i Indexu poslao Tomislav Horvatinčić 16. kolovoza 2011. godine, on jasno navodi kako je "pokušao osobe s jedrilice upozoriti da ne kontroliram brod i da nemam mogućnosti spriječiti opasnost koja je nastala".

U tom priopćenju Horvatinčić je napisao i sljedeće: "Na žalost, moji pokušaji nisu pomogli u sprječavanju ovog tragičnog sudara".

Dakle, Horvatinčić 2011. nije spominjao sinkopu ili nesvijest, a upravo to stanje ga je oslobodilo krivnje na šibenskom sudu.

Kako je moguće da ostaje bez svijesti, a ima vozačku?

No na stranu njegova dva proturječna iskaza: postavlja se pitanje kako je moguće da Horvatinčić koji, kako on i sud tvrde, godinama ima problema sa sinkopom, uredno vozi automobil? Dakle, da ponovimo ovaj apsurd: Tomislav Horvatinčić, kako on i sud tvrde, ima problema s gubljenjem svijesti, ali ipak uredno vozi automobil.

Zdrava pamet, ali i hrvatski zakoni nalažu da osobe s ozbiljnim zdravstvenim problemima ne mogu upravljati motornim vozilima.

Primjerice, u članku 284. Zakona o sigurnosti prometa na cestama kaže se da će "policijska uprava, odnosno policijska postaja odbiti vozačku dozvolu kandidatu za vozača, odnosno oduzet će vozačku dozvolu vozaču ili instruktoru vožnje čija je zdravstvena sposobnost različito ocijenjena u jednoj ili više zdravstvenih ustanova, sve dok drugostupanjsko zdravstveno povjerenstvo iz članka 234. stavka 1. ovoga Zakona ne utvrdi da je zdravstveno sposoban za upravljanje vozilima kategorije za koje se vozačka dozvola izdaje, odnosno oduzima".


Štoviše, Zakon se ovim pitanje bavi u posebnom dijelu "Zdravstveni pregledi vozača".

Pa se tako u članak 231., među ostalim, kaže:

"Na izvanredni nadzorni zdravstveni pregled upućuje se vozač za kojeg se opravdano sumnja da zbog zdravstvenih razloga više nije sposoban sigurno upravljati vozilom".

Malo dalje jasno piše i sljedeće:

"Zahtjev za upućivanje vozača na izvanredni nadzorni zdravstveni pregled može podnijeti svako tijelo nadležno za nadzor prometa na cesti (unutarnji poslovi, inspekcije i sl.), državni odvjetnik, sud i pravna ili fizička osoba kod koje je vozač zaposlen".

Članak 233. objašnjava što se događa ako se na pregledu ustanovi da osoba nije sposobna upravljati vozilom.

"Ako se na nadzornom zdravstvenom pregledu utvrdi da vozač više nije sposoban sigurno upravljati vozilom za koje mu je izdana vozačka dozvola, zdravstvene ustanove dužne su izdati uvjerenje i dostaviti ga u roku od osam dana policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji prema mjestu prebivališta, odnosno privremenog ili stalnog boravišta"

Nadalje, u Zakonu se pojašnjava proces.

"Ako se na liječničkom pregledu ili u tijeku liječenja utvrdi da vozač boluje od bolesti ili ima invalidnost radi koje nije više sposoban sigurno upravljati vozilom, liječnik koji je obavio pregled ili je liječio vozača te izabrani liječnik dužan je uz upozorenje bolesniku o tome obavijestiti policijsku upravu".

Dakle, Tomislav Horvatinčić svoju obranu temeljio je na tome da nije bio pri svijesti jer ima zdravstvenih problema. U tome je na kraju uspio i nepravomoćno je proglašen nevinim. Ali još uvijek slobodno vozi auto, bez obzira na to što svaki čas može ostati bez svijesti.

Index je o činjenici da Horvatinčić ima vozačku dozvolu upitao MUP, a odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.

Iza Horvatinčića su već ostajali mrtvi

Podsjetimo, nesreća na moru 2011. godine nije prva prometna nesreća u kojoj je sudjelovao Tomislav Horvatinčić, a koja je imala smrtni ishod.

Prvo ubojstvo Horvatinčić je počinio za volanom automobila krajem osamdesetih, kada je pregazio pješakinju Mandu Vučković, za što je isto dobio uvjetnu kaznu i to od šest mjeseci. Devet godina kasnije prebrzo je vozio i izazvao nesreću u kojoj je poginula Nada Petrović. Dvadeset godina kasnije opet je izazvao prometnu nesreću, srećom obitelj u drugom automobilu prošla je samo s lakšim ozljedama.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.