Američka senatorica: Zabranila bih kineske aute, leći ću na granicu ako treba

Foto: Polestar

Zahvaljujući visokim Trumpovim carinama, trenutno se u SAD-u prodaje vrlo malo automobila proizvedenih u Kini. No, ako se novoj senatorici iz Michigana Elissi Slotkin ostvari plan, taj broj mogao bi pasti na nulu.

Demokratkinja Slotkin, bivša analitičarka CIA-e, predstavila je svoj prvi zakon u Senatu, nazvan Zakon o pregledu nacionalne sigurnosti za povezana vozila (Connected Vehicle National Security Review Act).

Cilj je uspostaviti proces nacionalne sigurnosne revizije za kineske automobile i dijelove proizvedene od kineskih tvrtki, uključujući one sastavljene izvan Kine (npr. u Meksiku), ali s kineskim komponentama ili softverom.

"Leći ću na granicu kako bih spriječila kineske aute da uđu na američko tržište", poručila je Slotkin.

Today I introduced my first official bill as a U.S. Senator. It will ban Chinese vehicles from entering the U.S. and ban Chinese parts that transmit Americans' personal data back to Beijing.

[image or embed]

— Senator Elissa Slotkin (@slotkin.senate.gov) April 10, 2025 at 11:02 PM

"Kineski auti su prijetnja nacionalnoj sigurnosti"

Slotkin tvrdi da bi kineski automobili mogli prikupljati goleme količine podataka o SAD-u i Amerikancima, što predstavlja ozbiljnu sigurnosnu prijetnju.

"Kineski automobili, koji su nevjerojatno jeftini zbog državnih subvencija, mogli bi snimati videozapise osjetljivih lokacija, vršiti 3D mapiranje, geolocirati pojedine vozače i sve te podatke slati u Peking", rekla je Slotkin.

Ipak, priznala je da je i zaštita autoindustrije Michigana i radnih mjesta važna motivacija iza zakona. Kako podsjeća portal InsideEVs, kineski proizvođači automobila već godinama imaju prednost u baterijskoj tehnologiji, ulažu snažno u istraživanje i razvoj, a zahvaljujući nižim troškovima rada i državnim ulaganjima, konkuriraju cijenom i tehnologijom i Zapadu i Aziji.

Kineski auti još nisu osvojili SAD

Iako su neki voditelji, poput onog na Fox Newsu, tvrdili da "mnogo automobila s američkim logotipima" dolazi iz Kine, u praksi ih je vrlo malo. Tu spadaju modeli kao što su Buick Envision, Lincoln Nautilus, Polestar 2 i Volvo EX30. No, posljednja dva već su pogođena novim carinama i regulatornim preprekama. Tako Polestar 2 izlazi iz ponude, a EX30 će se uskoro proizvoditi u Europi.

Za razliku od Europe, Afrike i Latinske Amerike, nijedan kineski proizvođač još nije ozbiljno ušao na američko tržište. No, s novim trgovinskim politikama predsjednika Donalda Trumpa, tvrtke poput BYD-a mogle bi se naći u prilici da prošire globalni tržišni udio, posebno ako se američki partneri okrenu drugim regijama.

Nije prva koja postavlja pitanje sigurnosti

Slotkin nije prva političarka koja ističe "nacionalnu sigurnost" kao razlog za ograničenje kineskih vozila. To je lani učinio i bivši predsjednik Joe Biden, pozivajući se na opasnosti povezane s Lidarom, radarom i softverom za mapiranje.

Američka vlada već je poduzimala slične korake protiv kineskih kompanija poput TikToka i Huaweija, a lani je administracija predložila restrikcije za kineski i ruski hardver i softver u povezanim vozilima.

Između Slotkininog prijedloga, Trumpovih novih carina i Bidenovih regulatornih inicijativa, moglo bi proći dosta vremena prije nego što BYD i drugi kineski proizvođači dobiju ozbiljniji pristup američkim cestama.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.