Volvo predstavio megabateriju. Tvrdi da može napuniti 20 električnih auta dnevno

Foto: Volvo Energy

Brzi razvoj tehnologije baterija u eri električnih vozila podsjeća mnoge na eksplozivni rast računalnih procesora tijekom 1990-ih.

No, paralelno s time otvorilo se i pitanje: što učiniti s baterijama iz rabljenih ili otpisanih električnih vozila?

Automobilska industrija već godinama traži rješenja, od otvaranja postrojenja za reciklažu baterija do projekata u kojima se rabljene EV baterije prenamjenjuju za sustave skladištenja energije.

Takvi su sustavi dosad bili specijalizirani i korišteni gotovo isključivo unutar samih autoindustrija, a ne proizvodi dostupni drugim korisnicima.

No, to se sada mijenja.

Volvo Energy predstavio mobilni sustav za pohranu i distribuciju električne energije

Volvo Energy, odjel unutar Volvo grupe (kamioni, autobusi), lansirao je novi proizvod naziva PU500, sustav baterijske pohrane energije (BESS). Radi se o rješenju koje, jednostavno rečeno, izgleda poput ogromne vanjske baterije za iPhone, samo dizajnirane za punjenje električnih kamiona i strojeva.

PU500 ima kapacitet između 450 i 540 kWh, a može raditi potpuno neovisno o električnoj mreži. Primjerice, na udaljenom gradilištu, ili se može spojiti na mrežu kako bi se punio u sporijem režimu rada.

Opremljen je integriranim DC punjačem snage 240 kW, što znači da može brzo napuniti električna vozila ili napajati mobilne objekte poput prikolica. Primarno je ipak zamišljen za punjenje teških građevinskih strojeva i kamiona na lokacijama bez izgrađene infrastrukture.

"PU500 s integriranim CCS2 punjačem osmišljen je da radi sa svim markama električne opreme, kamiona i osobnih automobila", rekao je Niklas Thulin, voditelj BESS ponude u Volvo Energyju.

Idealan za šumska gradilišta, kamione hitne pomoći ili krizne situacije

Iako bi držati ovakav uređaj kod kuće bilo pretjerano, PU500 bi bio izvrstan za napajanje električnog bagera ili na gradilištu bez stabilnog priključka na elektroenergetsku mrežu.

U budućnosti bi ovakav sustav mogao služiti i kao hitna energetska podrška za flote električnih vozila, poput onih koje koriste službe spašavanja, kako bi se baterije mogle brzo napuniti u slučaju nestanka struje na njihovim bazama.

Volvo Energy navodi da potpuno napunjeni PU500 može napuniti do 20 električnih automobila dnevno ili teški kamion za otprilike sat i pol.

"PU500 je pouzdano, prilagodljivo i učinkovito rješenje dizajnirano za potrebe poduzeća i industrije kojima treba fleksibilan izvor energije", izjavila je Elisabeth Larsson, direktorica prodaje i usluga u Volvo Energyju.

Bolje od dizelskih generatora

Trenutno se na gradilištima za ovakve potrebe obično koriste dizelski agregati, no oni nisu idealni za punjenje cijelih kamiona jer ne proizvode dovoljno energije u kratkom vremenu. Tu BESS i njegov 240-kilovatni punjač imaju ključnu prednost.

Jedini preduvjet? Trebat ćemo mnogo više električnih građevinskih kamiona i strojeva, a do toga će, kako zaključuje Volvo, još proći neko vrijeme.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.