Ford neće produžiti životni ciklus Focusa nakon 2025. godine, unatoč širokom padu potražnje za električnim automobilima koji je potaknuo neke konkurentske proizvođače da uspore postupno izbacivanje iz upotrebe svojih automobila s unutarnjim izgaranjem.
Ford je 2022. najavio da će zatvoriti proizvodnu liniju Focusa u Saarlouisu u Njemačkoj sredinom 2025. godine. Do sada je bila neuspješna u pronalaženju kupca za lokaciju, ali europski šef Martin Sander rekao je da tvrtka nema "nikakvih planova za proširenje proizvodnje Focusa."
Odluka da Focus, koji je prije desetak godina bio najprodavaniji auto na svijetu, a omiljen je i u Hrvatskoj, ode u povijest ostala je nepromijenjena unatoč tome što je Ford prilagodio svoju prognozu prodaje električnih vozila u svjetlu "usporavanja usvajanja u odnosu na izvorne pretpostavke."
Nedavno je Mercedes-Benz A klasa iste veličine odgođena do 2026. zbog stalne potražnje za automobilima koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem.
I niz drugih proizvođača smanjio je apetite kad su u pitanju električna vozila pa je tako primjerice Volkswagen Grupa smanjila proizvodnju nekoliko EV-a jer je ponuda nadmašila prodaju. Ali Sander je rekao da Ford ostaje predan umirovljenju modelima koje pokreću motori na unutarnje izgaranje i nastavljanju s ubrzanom elektrifikacijom.
"Dugoročno gledano, još uvijek smo duboko uvjereni da će EV biti budućnost i da ćemo vidjeti značajan porast količine tih vozila", rekao je.
Dodao je: "Do kraja ove godine imat ćemo cijeli niz električnih vozila - kako u sektoru osobnih vozila, tako i u našoj poslovnoj liniji gospodarskih vozila - i prilično smo fleksibilni da se prilagodimo zahtjevima tržišta. Za sljedećih nekoliko godina imamo širok izbor. U osnovi, naši kupci imaju moć izbora da izaberu ono što žele."
Iz Forda sugeriraju i da manji automobili nisu isključeni. Tvrtka je dala naslutiti da će ponuditi male električne automobile nakon što lansira obitelj od četiri električna SUV vozila u Europi.