FOTO Kako je jedan Opel obilježio njemačko ekonomsko čudo

Foto: Opel

IAKO ga na sceni nema već desetljećima, njegovo ime se i danas spominje s poštovanjem. 

Kadett je na scenu stigao još 1936. godine, ali pravi procvat kompaktne klase obilježio je Kadett A. Bila je to 1962. godina, a već tri godine kasnije na cesti je bilo gotovo 650.000 primjeraka – kako primjereno njemačkom "ekonomskom čudu“. 

U Opelu se pokušavaju prisjetiti tih slavnih vremena šestom generacijom Astre vješto prikrivajući Stellantisovu osnovu. U nadi su kako bi upravo Astra, kompakt dostupan u plug-in hibridnoj i električnoj formi te kao karavan, mogao ponoviti uspjeh prethodnika.

Pritom se očekuje kako bi snažan dizajnerski iskorak s Vizor maskom i naprednim IntelliLux Pixel Light svjetlima sa 168 LED-ica trebali biti dovoljni. Iznutra pak najveće nade u uspjeh polažu na temelju udobnosti i Pure Panel digitalnog kokpita. 

Kadett A je pak nastao u neko posve drukčije vrijeme, kad je Njemačka nezaustavljivo napredovala, a praktična i dostupna vozila su bila tražena roba. Opel je od Kadetta puno očekivao pa je čak za taj model izgradio posebnu tvornicu u Bochumu. 

Težak svega 670 kg i krajnje jednostavne konstrukcije, Kadett je cijenom od 5075 njemačkih maraka bio dostupan automobil. Karoserija se sastojala iz 12 dijelova, a održavanje je bilo krajnje pojednostavljeno. Servis na 10.000 prijeđenih kilometara je iznosio tek 30 maraka. 

Kadetta je pokretao maleni jednolitreni motor s 40 KS s kojim je mogao dostići 120 km/h. Kasnije je došla i S verzija s 48 KS.

Kadett je privlačio i relativno elegantnim dizajnom s velikim staklenim površinama, a nudio je i potpuni komfor za četiri putnika. Bilo je tu i inovacija poput čepa za točenje goriva izvana pa prtljažnik više nije mirisao na benzin. 

Priča za sebe bio je karavan predstavljen nakon samo šest mjeseci od premijere Kadetta. Dovoljno je reći da je do polovice 1960-ih gotovo svaki drugi karavan u Njemačkoj bio Opel. 

Premotamo li se ubrzo u sadašnjost, Opel je trenutno u sastavu Stellantis grupe gdje je dobio priliku zadržati kompaktni model dijeleći tehnologiju sa PSA koncernom. Astra je tu, kao što smo rekli, u kombinaciji nekoliko pogona i dvije karoserije. Sada nam jedino preostaje da vidimo reakciju tržišta.