PORSCHEOM 911 sada smijete i na teren, i to bez brige da će nešto krenuti po zlu.
Stigao je 911 Dakar, terenski 911. Ime je više nego jasno, pa Porsche je 1984. godine osvojio Paris-Dakar reli, i to s modificiranim 911. "Civilni“ 911 Dakar je ipak neka druga priča, limitirana i jako skupa.
Samo 2500 primjeraka bit će ponuđeno na tržištu, i to uz početni iznos od 222.020 eura. Iznos je to za koji možete dobiti i 911 GT3 RS, automobil dijametralno suprotnih mogućnosti u okviru ponude 911-ice.
Ali tu kupci zasigurno neće stati. Poželjet će i relijašku vanjsku ikonografiju sa startnim brojem 953 (kodno ime za natjecateljski 911 s Paris-Dakar relija). U rally design paket ulaze i roll bar, protupožarni sustav, kao i pojas sa šest točaka vezivanja. A sve to će izbiti još 26.061 euro.
Blatarice, dodatna zaštita podnice i krovna LED rasvjeta moraju se doplatiti, kao i krovni nosač te šator. Isto vrijedi i za ručni Chronograph sat u istom stilu, kao i niz raznih atraktivnih dodataka.
Ali i bez svih tih doplata Dakar izvedba izgleda terenski. Podignuta podnica zaštićena je pločama od nehrđajućeg čelika, prednji usisnici su vješto ukomponirani i zaštićeni mrežom, a prednji poklopac dobiva dva dodatna otvora, kao na GT3.
Aktivni elementi aerodinamike su uklonjeni, ali su zato tu plastične i metalne obloge, kao i stražnji spojler od karbona. I jedna posebnost, naplatci dolaze kao jasna poveznica s klasičnim Fuchs naplatcima s prijašnjih generacija. Na njih su montirane gume Pirelli Scorpion Allterrain Plus mjera 245/45 R19 sprijeda i 295/40 R20 straga.
U startu je podnica podignuta za pet centimetara u odnosu na Carreru, a do 170 km/h može za dodatna tri cm, posljedica čega je razmak podnice od tla od punih 19 cm. Ulazni kut je 16.1 stupanj sprijeda i 18.2 straga.
911 je dobio dobre mogućnosti na terenu, ali je izgubio na asfaltu. Ne smije preko 240 km/h. Dobra je vijest da korištenje detalja s GT3 obuzdava masu na odličnih 1605 kg.
U kabini klasična GT atmosfera s Racetex presvlakama. Relijaško ozračje osigurat će prilagodljivi kokpit te mogućnosti prilagodbe pogona vožnji na terenu. Posebnost je rally launch control za vrtoglava ubrzanja na lošoj podlozi.
Ostali smo dužni reći kako 911 Dakar pokreće 3.0 šestcilindrični boxer iz GTS-a s 480 KS i 570 Nm. Ima osam-stupanjski PDK mjenjač, a ako nekog zanima, 100 km/h uhvati za fantastičnih 3.4 sekunde.