Lexus i Kia najpouzdaniji, pogledajte gdje su završili BMW, Mercedes i Audi

Foto: Toyota, Lexus, J.D. Power

U OVOGODIŠNJEM izdanju studije provjere pouzdanosti automobila J.D. Power Vehicle Dependability Study (VDS) stvari su opet došle na svoje. 

A to znači da je Lexus opet na vrhu, čime je vratio svoju titulu od Kije. Korejska marka nije daleko pala, samo do odličnog trećeg mjesta i statusa najpouzdanije non-premium marke. Između se pozicionirao korejski premium Genesis. 

Potop europskih marki

Iznad industrijskog prosjeka od 186 prijavljenih kvarova na 100 automobila našlo se 15 marki. Pazite sad ovo, najbolje pozicionirana europska marka je Mini na 9. mjestu, a jedina marka iz Europe koja je još ostala iznad prosjeka je BMW. 

Svi ostali su lošiji od prosjeka. A tu ubrajamo Porsche, Volvo, Volkswagen, Jaguar, Mercedes i Audi, koji je trećim mjestom odozada definitivno razočarao. Pomalo očekivano, na samom dnu je Land Rover, čijim proizvodima pouzdanost nije jača strana već godinama. 

Upamtite ove modele

Ako gledamo pojedine modele, svakako valja upamtiti one ponajbolje koji se nude i na europskom tržištu. Apsolutni pobjednici su Toyota C-HR i daleko skuplji Lexus RX, koji dijele prvo mjesto u ukupnom poretku. 

U domeni kompaktnih SUV-ova pobjedu je odnio Kia Sportage odnosno Lexus NX u konkurenciji premiuma. Visoko kotira i BMW X3, dok su u segmentu malih premium SUV-ova prva tri mjesta zauzele njemačke marke. Opet očekivano jer ovdje konkurencija i nije brojna. 

Automobili koje ćemo još spomenuti su Toyota Corolla te BMW serija 4 kao odlični u svojim segmentima. 

Inače, najveća poboljšanja u godinu dana zabilježili su Ram, Volvo i Nissan s osjetno manjim brojem prijavljenih problema na automobilima. 

Najčešći kvarovi

Ako se pitate što se najviše kvarilo na automobilima, odgovor je isti kao već nekoliko godina. Najviše problema zadaje infotainment, čak 49.9 na 100 automobila. Na drugom mjestu je eksterijer, i to s dvostruko manjom učestalošću. 

Prvi put je u studiju ušao Tesla. I nije se proslavio. Ipak, ostali su izvan poretka zbog loše komunikacije s proizvođačem, posebno u području dijeljenja informacija. 

Podsjetimo, studija se temelji na trogodišnjem iskustvu vlasnika koji su svoj novi auto kupili 2020. godine. Ove godine su obuhvaćena 20.062 vlasnika.