Trebao je biti revolucija, ali je brzo propao. Njegovo ime danas znaju svi

Foto: Wikipedia

U poslijeratnoj Americi, točnije 13. ožujka 1948. godine, predstavljen je automobil koji je trebao revolucionirati tržište kompaktnih vozila - Playboy.

Nakon završetka rata 1945., američko tržište automobila bilo je u neobičnom položaju. Veliki proizvođači poput Forda, Chevroleta i Chryslera još su se oslanjali na stare modele iz 1942., jer je proizvodnja tijekom rata bila usmjerena na vojnu opremu. Potražnja za novim automobilima bila je ogromna, ali ponuda je zaostajala.

U tom vakuumu pojavile su se male tvrtke s velikim idejama, želeći iskoristiti priliku. Jedna od njih bila je Playboy Motor Car Corporation, osnovana 1947. u Buffalu, gradu poznatom po svojoj automobilskoj tradiciji s markama poput Pierce-Arrowa i Thomas Flyera.

Osnivač tvrtke Louis Horwitz bio je bivši trgovac Packardovim luksuznim automobilima. Zajedno s prijateljima Normanom Richardsonom, vještim mehaničarem, i Charlesom D. Thomasom, bivšim inženjerom Pontiaca, Horwitz je sanjao o stvaranju malog, jeftinog automobila za obične Amerikance.
Ideja je bila jednostavna: ponuditi "drugi auto" za obitelji, nešto praktično za gradsku vožnju, po cijeni od oko 1000 dolara - daleko ispod cijene većih modela tog doba.

Karakteristike i posebnosti

Playboy je bio kompaktan automobil s međuosovinskim razmakom od samo oko 2.29 metara i ukupnom dužinom oko 3.96 metara. Težio je svega 860 kilograma, što ga je činilo znatno lakšim od konkurencije poput Chevroleta Fleetmastera iz 1948. Pokretao ga je četverocilindrični motor Continental snage 40 konjskih snaga, spojen na trostupanjski ručni mjenjač. Maksimalna brzina bila je reklamirana na oko 121 km/h.

Playboy je bio jedan od prvih američkih automobila s preklopnim čeličnim krovom. Mogao se ručno sklopiti i potpuno sakriti, dajući autu izgled kabrioleta bez vidljivog platnenog krova. Deset godina prije nego što je Ford predstavio svoj Fairlane 500 Skyliner, Playboy je već nudio ovu tehnologiju, što ga je činilo pionirskim u dizajnu. Automobil je imao i moderan izgled za svoje vrijeme, s ravnim bokovima koji su podsjećali na stil koji će veliki proizvođači usvojiti tek 1949.

Priča o usponu i padu

Plan je bio grandiozan: proizvesti 100.000 automobila godišnje u novoj tvornici kupljenoj u siječnju 1948. Međutim, za to je bila potrebna financijska podrška investitora. Tvrtka je proizvela samo 99 automobila, uključujući 1 prototip, 97 završenih serijskih proizvodnih automobila i 1 nedovršeni automobil.

Unatoč inovativnom dizajnu i konkurentnoj cijeni, Playboy Motor Car Corporation suočila se s financijskim poteškoćama. Nedostatak kapitala i nemogućnost privlačenja dovoljno investitora doveli su do prestanka proizvodnje. Tvrtka je 1951. godine proglasila bankrot.

Hugh Hefner je ime učinio legendarnim

Iako Playboy nije uspio kao automobilska marka, ostavio je neočekivano nasljeđe. Godine 1953. Hugh Hefner osnovao je časopis Playboy, a ime je posudio upravo od ove tvrtke. Hefner je kasnije potvrdio da je ideju dobio preko prijatelja čija je majka radila za Playboy Motor Car Corporation.

Tako je mali automobil iz Buffala, iako zaboravljen u svijetu automobilizma, indirektno postao ikona.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.