ZA APPLEOV "tajni" program razvoja automobila čuo je cijeli svijet, ali malo je poznato tko mu je pomogao u razvoju.
Apple je navodno u razvoj svog automobila utukao milijarde dolara, a na projektu su svojedobno radile stotine, pa i tisuće ljudi. Govorilo se da je pri razvoju sklopio tajna partnerstva s Volkswagenom, pa i da će kupiti McLaren.
>> Apple nakon deset godina obustavlja razvoj automobila
Desetak godina kasnije Apple je jednostavno otkazao projekt, a tehnologija razvijena u okviru ovog programa, poznatog i kao Apple i-Car, završila je na automobilima drugog proizvođača. Naime, tehnološki div nije surađivao s VW-om ni McLarenom, pa čak ni sa svojim dobavljačem Foxconnom. Umjesto toga radio je s kineskim BYD-om, objavio je Bloomberg u listopadu.
Proizvođač iPhonea je navodno radio s kineskim proizvođačem automobila BYD "godinama", piše Bloomberg. Dvije su tvrtke zajednički razvile baterije dugog dometa koje su činile osnovu za vrstu ćelija koje BYD danas koristi u svojim modelima.
Procjenjuje se da je Apple na projekt razvoja automobila trošio milijardu dolara godišnje prije nego što je zatvorio program u veljači ove godine. Prema dostupnim informacijama, Apple i BYD došli su izuzetno daleko u tehnologiji baterija, posebno sustavu upravljanja njima. Epilog je Blade baterija koju BYD uspješno koristi u svojim električnim automobilima.
Glasnogovornik tvrtke rekao je Bloombergu da BYD "posjeduje potpuna vlasnička i patentna prava za Blade bateriju". Apple je navodno svojevoljno izašao iz partnerstva i pokušao pronaći novog partnera za baterije. Kao što je poznato, u međuvremenu je odustao.