Opel, danas jedan od najpoznatijih europskih proizvođača automobila, osnovao je Adam Opel 21. siječnja 1862. godine u Rüsselsheimu, u Njemačkoj. Isprva se tvrtka bavila proizvodnjom šivaćih strojeva, koji su ubrzo postali tražena roba. Adam Opel otvorio je novu tvornicu 1868. godine, a do kraja stoljeća proizvodnja šivaćih strojeva bila je ključni dio poslovanja.
Godine 1886. Opel je započeo s proizvodnjom bicikala, što je postalo iznimno profitabilno. Krajem 19. stoljeća Opel je odlučio ući u automobilsku industriju, prepoznajući potencijal ovog rastućeg tržišta. Nakon Adamove smrti 1895. godine njegovih pet sinova odlučuje tvrtku usmjeriti prema rastućem sektoru automobilske industrije, a već 1899. godine započinju rad na svom prvom automobilu u suradnji s tvrtkom Lutzmann.
Opel ulazi u automobilsku industriju 1899. proizvodeći s tvrtkom Lutzmann model automobila nazvan Opel-Lutzmann. Iako ovaj model nije bio komercijalno uspješan, tvrtka je ubrzo unaprijedila svoje tehnologije. Do 1906. godine Opel je u potpunosti proizvodio vlastite automobile te je postao vodeći proizvođač automobila u Njemačkoj do 1914. godine.
Tijekom Prvog svjetskog rata Opel je bio usmjeren na proizvodnju vojne opreme. No, nakon rata, 1924. godine Opel postaje prva njemačka tvrtka koja uvodi pokretnu traku u proizvodnju automobila. Ovaj potez omogućio je masovnu proizvodnju pristupačnijih vozila, poput modela Opel Laubfrosch (Zelena žaba), koji je postao simbol njemačke motorizacije.
Godine 1929. Opel je prodao 80% dionica američkoj korporaciji General Motors (GM), a 1931. GM je preuzeo potpuno vlasništvo nad tvrtkom. Tijekom Drugog svjetskog rata Opel se ponovno usmjerava na proizvodnju vojne opreme, pri čemu kamion Opel Blitz postaje ključni element njemačke logistike.
Nakon završetka Drugog svjetskog rata Opelova tvornica u Rüsselsheimu bila je gotovo uništena. Unatoč tome, tvrtka se brzo oporavila i već 1947. godine ponovno pokrenula proizvodnju. Tijekom 1950-ih i 1960-ih Opel doživljava zlatno doba lansirajući modele koji su postali simboli ekonomskog oporavka Njemačke:
Tijekom 1970-ih i 1980-ih Opel se suočavao s rastućom konkurencijom japanskih proizvođača automobila, koji su nudili povoljnije i pouzdanije modele. Ipak, Opel je ostao snažan igrač na tržištu zahvaljujući popularnim modelima:
Nakon 2000. godine Opel se suočavao s financijskim izazovima zbog sve veće konkurencije i promjena u industriji. Godine 2017. francuska grupacija PSA (Peugeot-Citroën) kupila je Opel od General Motorsa. Ova akvizicija označila je novu eru za Opel, koji je 2021. godine postao dio grupacije Stellantis, nastale spajanjem grupe PSA i Fiat Chrysler Automobilesa (FCA).
Danas je Opel prepoznatljiv po inovativnim i ekološkim modelima, kao što su električni Opel Corsa-e i Opel Mokka-e, dok se tvrtka fokusira na održivost i elektrifikaciju kao ključne smjernice za budućnost.